Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Vezetői célok és feladatok

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Vezetői célok és feladatok"— Előadás másolata:

1 Vezetői célok és feladatok
vezetői program Vezetői célok és feladatok

2 Helyzetelemzés Az óvoda bemutatása Szerkezete
Alapító okiratban rögzített feladatok Nevelési célok Az óvoda történetének főbb eseményei Makro- és mikrokörnyezet, demográfiai jellemzők Az óvodát választó családok Az éves létszámok változása kihasználtság

3 Személyi feltételek Testület, pedagógiai munkát segítők képzettsége, összeszokottsága Pedagógus életpályán betöltött szintjük , szakmai színvonal Korfa, várható változások Külsős szakemberek Tárgyi, műszaki, gazdasági (működési) feltételek Az intézmény irányítása Az óvoda vezetése, munkaközösségek A szervezeti felépítés vázlata

4 Az intézmény gazdálkodása
A Pedagógiai program, és az éves munkatervben előírt nevelési-oktatási feladatok viszonya IKT ellátottság A gazdálkodás és a forrásmenedzselés Alapítvány Szülői munkaközösség Pályázatok Közhasznú felajánlások, más intézményi eszközök átvétele Térítéses bevételei Karbantartás Szponzorok

5 A nevelő-tanító munkánk eredményei (a tartalmi munka helyzete)
A nevelő-oktató munka fő jellegzetességei Hitélet Komplexitás Nyitottság Esélyegyenlőség Személyközpontúság Sajátos arculata, hagyomány

6 A PP-ben megfogalmazottak Fő feladatok:
Óvodakép Gyermekkép Az egészséges életmód alakítása, Az érzelmi, az erkölcsi és a közösség nevelés, Az anyanyelvi-, értelmi fejlesztés és nevelés megvalósítása. Az óvodai élet megszervezése Játék Módszertani tevékenységek A FEJLŐDÉS JELLEMZŐI AZ ÓVODÁSKOR VÉGÉRE

7 Gyermek- és ifjúságvédelem
környezeti és a veszélyeztetettség a szociális juttatások lehetőség iskolaválasztás, továbbtanulás partnerkapcsolat a tehetségígéret megvalósulása és az eredmények fejlesztés, felzárkóztatás

8 Ellenőrzés, értékelés A gyermekek megfigyelése- mérés-értékelése
Az óvodapedagógusok munkájának ellenőrzése, értékelése Szakmai ellenőrzés és értékelés Az ellenőrzés formái Pedagógus szinten: dokumentumelemzés, tevékenység látogatás stb. Pedagógiai munkát segítők szintjén Gyermekek szintjén Szülői házzal való kapcsolattartás ,tájékoztatás

9 A pedagógusok munkájának értékelési szempontsora
Munkafegyelem Módszertani kultúra Elhivatottság Szakmai színvonal, felkészültség, önképzés IKT eszközök alkalmazása A pedagógiai programban megfogalmazottak következetes megtartása Megfelelés a pedagógiai etika elvárásoknak Kapcsolattartás óvó – gyermek kapcsolat minősége óvó– szülő kapcsolat minősége Munkatársi kapcsolat minősége Konfliktuskezelés

10 Ellenőrző, értékelő munkába mások bevonása
Óvodán kívüli tevékenység Adminisztráció BTM-es, SNI-s, HH-s gyermekek egyéni fejlesztése Pedagógiai hozzáadott-értékeredmények (mérési eredmények: önértékelési kérdőívek)

11 Ami az előző ciklus terveiből megvalósult
A korábbi vezetői programomban az alábbi célokat tűztem ki: Sikerkritériumok: Épület és környezete karbantartás, felújítás

12 VEZETŐI PROGRAM Önmaga stratégiai vezetése és operatív irányítása Vezetői hitvallás

13 Vezetői elvek és értékek kifejtése, vezetői elképzelések Ami változott, amire fel kell készülni: Ami a továbbiakban is fontos marad

14 A változások stratégiai vezetése és operatív irányítása
Az óvoda p. p. tartalmazza azokat a célokat, feladatokat, amelyeket elvár az intézménytől a fenntartó, az óvoda környezete, továbbá meghatározók még a tanfelügyelet standardjaiban rögzített általános pedagógiai elvárások. Összeegyeztetésük az intézményi elvárásokkal Vezetői konkrét célkitűzések

15 A stratégiai célok követése, az éves operatív tervezésben
Terveknek megfelelő mindennapos gyakorlat a A feladatvégzés területén A tanfelügyelet és az önértékelés összehangolása, a szakmai elvárásoknak való minél nagyobb mértékű megfelelés Az óvoda elért szakmai színvonalának megőrzése A szakmai színvonal továbbfejlesztése, az óvoda eredményeinek elismerése.

16 Vezetői stratégia és célkitűzések részletezése
A tanfelügyelet és az önértékelés összehangolása, a szakmai elvárásoknak való minél nagyobb mértékű megfelelés Feladatok: a tanfelügyelet standardjainak megismerése a tanfelügyelet eszközeinek alkalmazása a tervezőmunka ellenőrzésében a tanfelügyelet eszközeinek alkalmazása a tevékenység elemzésekor megjelenés az éves tervezésben Indikátorok a pedagógusok hány százaléka ismeri a tanfelügyelet standardjait a pedagógusok hány százaléka alkalmazza az önértékelés során az eszközöket a tervezőmunka hány százalékában vannak figyelembe véve az eszközök a tervezés minél nagyobb %-ú megvalósulása a nevelő munkában a gyermekek kompetenciái hogyan alakulnak Sikerkritériumok az óvodapedagógusok átlagosan legalább 75%-ban a tanfelügyeleti standardoknak megfelelően dolgoznak az óvodapedagógusok 100%-a ismeri a tanfelügyeleti standardokat, eszközöket

17 A fejlesztés elősegítése
az önértékelési csoport munkáját a munkaközösségi hospitálások szervezését a hospitálások fejlesztését belső munkaközösségi műhelymunka fejlesztését a saját informatikai felület fejlesztését a pedagógusok továbbképzéseken való részvétele

18 A tanulás és tanítás stratégiai vezetése és operatív irányítása
A szakmai munka fejlesztésére vonatkozó elgondolások Ismeret átadási feladatok Nevelési feladatok

19 Mások stratégiai vezetése és operatív irányítása
A belső ellenőrzés gyakorlatának fejlesztése A továbbképzésekkel kapcsolatos elképzelések Szakmai szempontú, hiányokat pótló képzések Önértékeléssel kapcsolatos képzések Módszertani továbbképzések Hitéleti képzések A gyermekek személyiség fejlesztésének és a közösségfejlesztésnek főbb irányai

20 Kiemelt nevelési célok
Az életkori sajátosságoknak megfelelő képesség- és személyiségfejlesztés Nyitottságra való törekvés, érdeklődés felkeltése a környezettudatosságra nevelés Hagyományőrzés és a hagyományok megismerése iránti igény kialakítása, kiemelt tekintettel hazánk, nemzetünk örökségére Az egyén és a közösség katolikus együttélési formáinak tudatosítása

21 Az intézmény stratégiai vezetése és operatív irányítása
Az intézmény gazdálkodásával kapcsolatos elképzelések Társadalmi kapcsolatok Szülőkkel való kapcsolat Médiával való kapcsolat

22 Zárszó Intézmény védőszentje és a személyes küldetés kapcsolata
Kiemelt célok Álmok Segítő közbejárók


Letölteni ppt "Vezetői célok és feladatok"

Hasonló előadás


Google Hirdetések