E-PORTFÓLIÓ.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A pedagógusok előmeneteli rendszerének jogszabályi háttere
Advertisements

Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
A pedagógusok minősítési rendszere
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL
Óvodavezetői Értekezlet november 28.
Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer
AZ ÉN PORTFÓLIÓM.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Fejlesztő célú szaktanácsadás
Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
A pedagógusminősítési rendszer
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
Értékelés a pedagógiában
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A portfólió szerepe a pedagógusok minősítési rendszerében
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A szaktanácsadó szerepe a pedagógus minősítő eljárásában Wölfling Zsuzsanna közoktatási szakértő
„A XXI. századi köznevelés”
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;

A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Szakál Ferenc Pál EMMI Köznevelés-fejlesztési Főosztály
A portfólió - óvodai szakterület
Szakmai nap szeptember 16.
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
Az óvodai tevékenységterv
A portfólió Szakmai nap október 17..
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
A fejlesztő célú szaktanácsadás
A MEGÚJULÓ SZAKTANÁCSADÁS FOLYAMATOS SZAKMAI FEJLŐDÉS TÁMOGATÁSA
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Tájékoztatás a pedagógus minősítési rendszer bevezetéséről
Pedagógus minősítési vizsgák és eljárások meghatározása
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Pedagógusképzés támogatása TÁMOP-3.1.5/ A TANTÁRGYGONDOZÓ ÉS A SZERVEZETI SZINTŰ SZAKTANÁCSADÁS KÉZY ÁGNES TÉMAVEZETŐ TÁMOP
Intézményvezető helye és szerepe a pedagógusok minősítési rendszerében
Minősítések a szakértő szemével
Pedagógusminősítés és tanfelügyelet 2015 KÖSZOE Kecel,
Startol a tanfelügyelet a legfontosabb változásokról, kiegészítésekről
Startol a tanfelügyelet – összefoglaló a legfontosabb változásokról, kiegészítésekről Maus Pál szakmai vezető TÁMOP
A köznevelési intézmények értékelési keretrendszere
Portfóliókészítés óvodavezetőknek, óvodapedagógusoknak
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
TÉMASZIGET Kutatótanárok, vezető-,támogató- és innovatív mesterpedagógusok Mit kutat a kutatótanár? Kik az ezermesterek? Brassói Sándor, Marosi Katalin.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Marosi Katalin Oktatási Hivatal
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Forrás: Tóth Mária, OH TÁMOP Szakmai vezető
A pedagógusok előmeneteli rendszere, a portfólió szerepe
„Az akarat nem elég; tenni is kell.” Goethe
Önértékelési projektterv
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés, a tanfelügyelet standardjai
Hogyan? Mit? Mennyit? Ötletek a készítéshez
Tanácsok a portfólió készítéséhez
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 3
Előadás másolata:

E-PORTFÓLIÓ

A portfólió definíciója, típusai A pedagógiai e-portfólió a pedagógus munkáját bemutató dokumentumgyűjtemény Hosszabb időszak teljes dokumentációját tartalmazza, átfogó képet ad készítőjének fejlődéséről, erőfeszítéseiről Dokumentumválogatás, amely a pedagógus kompetenciáinak megfelelő szintű fejlettségét hivatott bizonyítani Munkaportfólió Értékelési portfólió

Hierarchikus szerkeszthetőség Jó navigálási lehetőségek Miért „e”? Könnyebb, rugalmasabb kezelhetőség Hierarchikus szerkeszthetőség Jó navigálási lehetőségek Tartalmi kontroll lehetősége

A portfólió funkciói a minősítésben A portfólió az információk forrása A portfólió dokumentumainak elemzése egy a minősítési folyamatban használt módszerek közül A portfólió tartalma egyéni és az egyes pályaszakaszokban különböző A minősítés során a dokumentumok tartalmának minőségi értékelése történik meg A minősítés során vizsgált területek és a dokumentumok között többoldalú kapcsolatrendszer van

A portfólió készítés folyamata Célok azonosítása, dokumentumok körének behatárolása Dokumentumok gyűjtése, készítése Válogatás A reflexiók végleges formába öntése Az egyéb dokumentumok elkészítése Az anyag feltöltése

A portfólió összeállításához kapcsolódó kulcstényezők A pedagógusok hogyan tudnak a saját gyakorlatukra reflektálni? Kiktől és milyen visszajelzéseket kaptak? Visszajelzéseket, önreflexiót hogyan tudják megbeszélni, praxisba építeni? Kritikus barát szerepe Ezekre építve hogyan tudnak további szakmai fejlődési célokat kitűzni? A reflexió tapasztalataink, ismereteink és cselekedeteink szisztematikus végiggondolását, elemzését, értékelését jelenti. A reflexió világítja meg az olvasó/értékelő számára az e-portfólió készítőjének gondolat-menetét, pedagógiai nézetrendszerét, azt, hogy mit miért tesz.

A portfólióvédéshez szükséges pedagógus prezentáció tartalmi és formai követelményei

A portfólióvédés részeként: A pedagógus 15 perces digitális bemutatóban bemutatja mindazt, amit a legfontosabbnak tart pedagógiai munkásságából. - Reflektálhat, válaszokat fogalmazhat meg a portfólióhoz kapcsolódó, bizottság által feltett kérdésekre. - Szakmai beszélgetést folytat a bizottság tagjaival. (minősítő vizsga! +PP, munkaköréhez kapcsolódó módszertani ismeretek)

A védés szerepe az értékelésben Egyes kompetenciaterületek e-portfólió alapján történő értékeléséhez nyújthat további adalékokat.

Szakmai személyes specifikumok Innovációk Szakmai önarckép Öndefiníció Szakmai személyes specifikumok Innovációk .. ami a portfólióban nem jelenik meg....

Óra-/foglalkozás-látogatás A minősítés rendszere Óra-/foglalkozás-látogatás E-portfólió és védése Összegző értékelés Tanúsítvány A minősítést kérő pedagógussal azonos szakos szakértő az indikátorok alapján értékeli a kompetenciákat Kompetenciánként 1-5 érték, valamint szöveges értékelés a pedagógus erősségeiről és fejlesztendő területeiről Sikeres minősítés esetén, a portfólióvédést követő 15 napon belül elkészül az értékelés A minősítőbizottság tagjai az indikátorok alapján értékelik a kompetenciákat

1-5 érték, erősségek, fejlesztendő területek kompetenciánként Pedagógus értékelése 3. Melléklet Szakértő II 4. Melléket Szakértő I.,Intézményvezető 0-3 pont / indikátor 1-5 érték, erősségek, fejlesztendő területek kompetenciánként átlagolás átváltás 0-3 pont / kompetencia

Súlyozás/összegző értékelés A minősítőbizottság áttekinti és beszámítja A minősítőbizottság értékeli az intézményi önértékelés pedagógusra vonatkozó részeit a pedagógus által feltöltött, a védés alkalmával megvitatott e-portfóliót az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés során látogatott foglalkozások tapasztalatait óra/foglalkozás, illetve órák és foglalkozások látogatását az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés összegző értékelését amennyiben a munkakör részét nem képezi foglalkozás, tanóra megtartása, a munkakör ellátása során keletkezett dokumentum elemzése 50% 5.Sz melléklet I +K 30% 20% 6.Sz melléklet K 3.Sz melléklet I + K

első napjával magasabb Minősítés eredménye Megfelelt Nem felelt meg Újabb minősítés szükséges A következő év január első napjával magasabb fokozatba kerül

Köszönjük a figyelmet!