E-PORTFÓLIÓ
A portfólió definíciója, típusai A pedagógiai e-portfólió a pedagógus munkáját bemutató dokumentumgyűjtemény Hosszabb időszak teljes dokumentációját tartalmazza, átfogó képet ad készítőjének fejlődéséről, erőfeszítéseiről Dokumentumválogatás, amely a pedagógus kompetenciáinak megfelelő szintű fejlettségét hivatott bizonyítani Munkaportfólió Értékelési portfólió
Hierarchikus szerkeszthetőség Jó navigálási lehetőségek Miért „e”? Könnyebb, rugalmasabb kezelhetőség Hierarchikus szerkeszthetőség Jó navigálási lehetőségek Tartalmi kontroll lehetősége
A portfólió funkciói a minősítésben A portfólió az információk forrása A portfólió dokumentumainak elemzése egy a minősítési folyamatban használt módszerek közül A portfólió tartalma egyéni és az egyes pályaszakaszokban különböző A minősítés során a dokumentumok tartalmának minőségi értékelése történik meg A minősítés során vizsgált területek és a dokumentumok között többoldalú kapcsolatrendszer van
A portfólió készítés folyamata Célok azonosítása, dokumentumok körének behatárolása Dokumentumok gyűjtése, készítése Válogatás A reflexiók végleges formába öntése Az egyéb dokumentumok elkészítése Az anyag feltöltése
A portfólió összeállításához kapcsolódó kulcstényezők A pedagógusok hogyan tudnak a saját gyakorlatukra reflektálni? Kiktől és milyen visszajelzéseket kaptak? Visszajelzéseket, önreflexiót hogyan tudják megbeszélni, praxisba építeni? Kritikus barát szerepe Ezekre építve hogyan tudnak további szakmai fejlődési célokat kitűzni? A reflexió tapasztalataink, ismereteink és cselekedeteink szisztematikus végiggondolását, elemzését, értékelését jelenti. A reflexió világítja meg az olvasó/értékelő számára az e-portfólió készítőjének gondolat-menetét, pedagógiai nézetrendszerét, azt, hogy mit miért tesz.
A portfólióvédéshez szükséges pedagógus prezentáció tartalmi és formai követelményei
A portfólióvédés részeként: A pedagógus 15 perces digitális bemutatóban bemutatja mindazt, amit a legfontosabbnak tart pedagógiai munkásságából. - Reflektálhat, válaszokat fogalmazhat meg a portfólióhoz kapcsolódó, bizottság által feltett kérdésekre. - Szakmai beszélgetést folytat a bizottság tagjaival. (minősítő vizsga! +PP, munkaköréhez kapcsolódó módszertani ismeretek)
A védés szerepe az értékelésben Egyes kompetenciaterületek e-portfólió alapján történő értékeléséhez nyújthat további adalékokat.
Szakmai személyes specifikumok Innovációk Szakmai önarckép Öndefiníció Szakmai személyes specifikumok Innovációk .. ami a portfólióban nem jelenik meg....
Óra-/foglalkozás-látogatás A minősítés rendszere Óra-/foglalkozás-látogatás E-portfólió és védése Összegző értékelés Tanúsítvány A minősítést kérő pedagógussal azonos szakos szakértő az indikátorok alapján értékeli a kompetenciákat Kompetenciánként 1-5 érték, valamint szöveges értékelés a pedagógus erősségeiről és fejlesztendő területeiről Sikeres minősítés esetén, a portfólióvédést követő 15 napon belül elkészül az értékelés A minősítőbizottság tagjai az indikátorok alapján értékelik a kompetenciákat
1-5 érték, erősségek, fejlesztendő területek kompetenciánként Pedagógus értékelése 3. Melléklet Szakértő II 4. Melléket Szakértő I.,Intézményvezető 0-3 pont / indikátor 1-5 érték, erősségek, fejlesztendő területek kompetenciánként átlagolás átváltás 0-3 pont / kompetencia
Súlyozás/összegző értékelés A minősítőbizottság áttekinti és beszámítja A minősítőbizottság értékeli az intézményi önértékelés pedagógusra vonatkozó részeit a pedagógus által feltöltött, a védés alkalmával megvitatott e-portfóliót az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés során látogatott foglalkozások tapasztalatait óra/foglalkozás, illetve órák és foglalkozások látogatását az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés összegző értékelését amennyiben a munkakör részét nem képezi foglalkozás, tanóra megtartása, a munkakör ellátása során keletkezett dokumentum elemzése 50% 5.Sz melléklet I +K 30% 20% 6.Sz melléklet K 3.Sz melléklet I + K
első napjával magasabb Minősítés eredménye Megfelelt Nem felelt meg Újabb minősítés szükséges A következő év január első napjával magasabb fokozatba kerül
Köszönjük a figyelmet!