Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Önértékelési projektterv

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Önértékelési projektterv"— Előadás másolata:

1 BEADANDÓ DOKUMENTUMOK 2 nyomtatott példány, 1 elektronikus adathordozón

2 Önértékelési projektterv
Intézményi Önértékelés Önértékelési jelentés Értékelő Könyv Kérdőív (A és B) Intézkedési tervek Egyéb dokumentumok

3 I. ÖNÉRTÉKELÉSI PROJEKTTERV
Nem a projekt elő-terv! (szerződéshez) Részletes projektterv Két intézményi felelős készítette el Az önértékelési folyamat nyomon követése Egyéb: A szakértői segítség hasznos volt/kellett Segédanyag korábban kellett volna

4 I. ÖNÉRTÉKELÉSI PROJEKTTERV
Célok, elvárt eredmények Feladatok ütemezése, felelősök Mérföldkövek, ellenőrzési pontok Erőforrások (humán és infrastrukturális) Szakértői feladatok ÁTFOGÓ KÉP A VÉGREHAJTÁSRÓL Egyéb: A szakértői segítség hasznos volt/kellett Segédanyag korábban kellett volna

5 II. INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS
A SZÖM kérdéseire adott válaszok: Adottságok: folyamat szöveges leírása Eredmények: elért eredmények ismertetése: számszerű adatok, grafikonok MINDEN kérdésre válasz! Válaszösszevonás → egyértelműen jelezni! Csak tények! 35-40, de max. 60 oldal MODELLÉRTELMEZÉS Egyéb: A szakértői segítség hasznos volt/kellett Segédanyag korábban kellett volna II. Intézményi Önértékelés 9. kritérium 2. kritérium 1. kritérium,

6 III. Önértékelési jelentés
2. Önértékelési folyamat bemutatása Strukturált adatgyűjtő „A” és „B” kérdőív 1. Értékelő könyv 5. kritérium 4. kritérium 2. kritérium 1. kritérium Egyéb: A szakértői segítség hasznos volt/kellett Segédanyag korábban kellett volna

7 KIVÁLASZTOTT FEJLESZTÉSEK MEGALAPOZOTTSÁGA
ÉRTÉKELŐ KÖNYV Bevezetési útmutató 4/1 melléklet Csak az Adottságok 4 kritériumára! Erősségek, Fejlesztendő területetek, További kérdések, Fejlesztési akciójavaslatok. Csak a fontosabb fejlesztések kijelölése! Kritériumonként 5-8 terület; 1-2 oldal KIVÁLASZTOTT FEJLESZTÉSEK MEGALAPOZOTTSÁGA Egyéb: A szakértői segítség hasznos volt/kellett Segédanyag korábban kellett volna

8 KÉRDŐÍVEK „A” – Word és „B” – Excel Az önértékelés módszertana
Legjobb gyakorlatok Tapasztalatok a bevezetés során A bevezetés humán erőforrásai Támogató környezet értékelése Statisztikai adatok A PROGRAMIRÁNYÍTÁS SZÁMÁRA Egyéb: A szakértői segítség hasznos volt/kellett Segédanyag korábban kellett volna

9 IV. INTÉZKEDÉSI TERVEK A fejlesztési projekt alapdokumentuma
Értékelő Könyv alapján → 3-6 Alapelemek: Azonosító (név és/vagy szám) Cél, elvárt eredmény Projektvezető és résztvevők meghatározása A kezdet és a befejezés dátuma Konkrét cselekvéssor (PDCA) Egyéb: A szakértői segítség hasznos volt/kellett Segédanyag korábban kellett volna

10 A FEJLESZTÉSEK INDOKOLTSÁGA ÉS AZOK TERVEZETTSÉGÉNEK MEGALAPOZOTTSÁGA
IV. INTÉZKEDÉSI TERVEK Projektterv – általános elemek Indoklás – sor: A fejlesztés szükségességének alátámasztása Más komponensekhez való kapcsolódás Más intézményi dokumentumokhoz való kapcsolódása A FEJLESZTÉSEK INDOKOLTSÁGA ÉS AZOK TERVEZETTSÉGÉNEK MEGALAPOZOTTSÁGA Egyéb: A szakértői segítség hasznos volt/kellett Segédanyag korábban kellett volna

11 V. INTÉZMÉNYI DOKUMENTUMOK
A fejlesztések kiválasztásának indoklását alátámasztó intézményi alapdokumentumok: Pedagógiai Program – helyi tanterv nélkül, SzMSz, Házirend, Eljárásrendek, Küldetés, Jövőkép, Stb. Egyéb: A szakértői segítség hasznos volt/kellett Segédanyag korábban kellett volna

12 KÜLSŐ ÉRTÉKELÉS

13 AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOLYAMATA
Értékelést végzők: szakértői listáról Formai ellenőrzés Külső szakértői értékelés elvégzése Lektorálás A visszacsatolás elküldése az intézménynek Egyéb: A szakértői segítség hasznos volt/kellett Segédanyag korábban kellett volna

14 A VISSZACSATOLÁS TÁMOGATÁSA
Értékelési formanyomtatvány Külső szakértői értékelés útmutatója Szakértői felkészítés (márc. 3-5.) Egyéb: A szakértői segítség hasznos volt/kellett Segédanyag korábban kellett volna

15 ALAPELVEK Támogató funkció Nem klasszikus értékelés
Az intézmény eddigi gyakorlatának átgondolásához és a fejlesztésekhez ad segítséget A programirányítás számára ad információt a modell és a támogató környezet fejlesztéséhez A szakértői munka értékelése nem feladat Nincs kötelező ajánlás, csak javaslat! Egyéb: A szakértői segítség hasznos volt/kellett Segédanyag korábban kellett volna

16 Önértékelés módszerei, tapasztalatok
VIZSGÁLANDÓ TERÜLETEK Önértékelés módszerei, tapasztalatok Modellértelmezés Fejlesztések Egyéb: A szakértői segítség hasznos volt/kellett Segédanyag korábban kellett volna

17 A VISSZACSATOLÁS FELÉPÍTÉSE
Bevezető Módszerekkel kapcsolatos visszajelzés Modellértelmezés általános értékelése Kritériumonkénti visszajelzés A tervezett fejlesztésekkel kapcsolatos visszajelzés Az értékelés összegzése Zárás Egyéb: A szakértői segítség hasznos volt/kellett Segédanyag korábban kellett volna

18 CÍMZÉS, BEVEZETŐ Címzés: Bevezető: intézmény alapadatai, szakértő neve
iktatószám Bevezető: Rövid, egységes tájékoztatás a visszacsatolások céljáról, területeiről és folyamatáról Egyéb: A szakértői segítség hasznos volt/kellett Segédanyag korábban kellett volna

19 MÓDSZEREK Megfelelő módszerek használata (?) Jó megoldások gyűjtése
Következő szakaszban indokolt módosítások Forrás: Projektterv Kérdőívek („A” és „B”) Egyéb: A szakértői segítség hasznos volt/kellett Segédanyag korábban kellett volna

20 ÁLTALÁNOS ÉRTÉKELÉS A modell helyes értelmezése A modell megértése
Tényszerűség: Intézményi gyakorlat (Adottságok) Konkrét mérőszámok (Eredmények) Forrás: intézményi önértékelés Egyéb: A szakértői segítség hasznos volt/kellett Segédanyag korábban kellett volna

21 KRITÉRIUMONKÉNTI VISSZACSATOLÁS
Minden kritériumról (7) azonos szerkezetben Általános visszajelzés a megértésről és tényszerűségről Értelmezési problémák „Félreértett” kérdések, tényszerűség Jó gyakorlat Észrevételek, „javaslatok” Félreértett kérdések Nem tényszerűen megválaszolt kérdések Forrás: intézményi önértékelés Egyéb: A szakértői segítség hasznos volt/kellett Segédanyag korábban kellett volna

22 Csak a kijelölt fejlesztési célok! (3-6 db.)
FEJLESZTÉSEK Csak a kijelölt fejlesztési célok! (3-6 db.) Fejlesztési célok indokoltsága: Van-e egyértelmű kapcsolat az önértékelés és a kijelölt fejlesztések között? Intézményi célok – Adottságok - Eredmények - Fejlesztendő területek - célok Egyéb: A szakértői segítség hasznos volt/kellett Segédanyag korábban kellett volna

23 FEJLESZTÉSEK Intézkedési tervek értékelése - projektterv
Javaslatok a lehetséges fejlesztendő területekre Forrás: Intézményi önértékelés, Értékelő Könyv, Intézkedési tervek, (célrendszert tartalmazó intézményi dokumentum) Egyéb: A szakértői segítség hasznos volt/kellett Segédanyag korábban kellett volna

24 AZ ÉRTÉKELÉS ÖSSZEGZÉSE (3 terület)
Tényszerű, konkrét utalásokat tartalmaz Intézményi erősségek Fő fejlesztendő területek Egyéb javaslatok Hiánypótlás? Egyéb: A szakértői segítség hasznos volt/kellett Segédanyag korábban kellett volna

25 Rövid, egységes tájékoztatás További intézményi teendők
ZÁRÁS Rövid, egységes tájékoztatás További intézményi teendők További központi (Program és D2) fejlesztések, események Egyéb: A szakértői segítség hasznos volt/kellett Segédanyag korábban kellett volna

26 ÜTEMEZÉS 2004. február 28. Intézményi dokumentáció beérkezése (legkésőbb!!!) 2004. március 8. Formai ellenőrzés 2004. március 30. Visszacsatolás megküldése az intézményeknek Egyéb: A szakértői segítség hasznos volt/kellett Segédanyag korábban kellett volna

27 Köszönöm a figyelmet! Bogdány Zoltán


Letölteni ppt "Önértékelési projektterv"

Hasonló előadás


Google Hirdetések