Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Nagybajomi Általános Művelődési Központ tagiskolája
Advertisements

A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Móricz Zsigmond Alapiskola és Óvoda
Az olvasástanítás módszere:
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
REFORMPEDAGÓGIA.
prizma tárház-projekt
Matematika kompetencia
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
Differenciált tanulásszervezés 3. Szervezési módok, munkaformák
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Kulcsárné dr. Papp Enikő:
„Ezt egy életen át kell játszani”
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
Számítógép az oktatásban Készítette: Halász Rita Tanár- informatikatanár MA 2010/2011.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Helen Parkhurst A Dalton-terv Gömöryné M. Zsuzsa.
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
A matematikai kompetencia jellemzői, fejlesztése, módszerei
A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen.
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
A szakmai nevelés lényege, célja és feladatai
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
Az óvoda és az iskola együttműködésének megvalósulása a Naprakészség TIOK-ban Mérleg.
Projektmunka.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Az informatika tanítása Montessori-jellegű iskolában
Készítette: Lengyelné Bencsik Judit
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Projektpedagógia az óvodai gyakorlatban
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
Helen Parkhurst Dalton-terve Gömöry Zsuzsa Ilse Mayer mellékleteivel.
Integráló iskolák a közoktatásban
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Kompetencia bevezetésének tapasztalatai egy” integrált” 1. osztályban
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
A portfólió - óvodai szakterület
A művészeti nevelés hozzájárulása az oktatási– nevelési folyamat interdiszciplináris jellegéhez az elemi osztályokban.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Önkéntesség, mint társadalmi szerepvállalás
Inklúzív nevelés Magyarországon
Benjamin Bloom: A nevelési célok taxonómiája
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.
Út a sikeres tanuláshoz A tanítás és a tanulás módszertana
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Pedagógiai válaszaink az egyéni különbségek elfogadására
Készítette: Borsiné Csontos Ilona óvodavezető h.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
„FIGYELJÜNK EGYMÁSRA!” KOMPLEX MEGELŐZŐ, EGÉSZSÉG ÉS KOMPETENCIA FEJLESZTŐ MODELL PROGRAM a Szent József Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumban Berényi.
Az Alapítványról A Gézengúz Alapítvány győri tagozataként 1993 óta látjuk el Győrben a születési károsult csecsemőket és kisgyermekeket. Gyógyító, egészségügyi,
A szakiskola jelene és jövője
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége!” (Maria Montessori)

A Montessori pedagógia alkalmazása értelmileg akadályázott tanulóknál Béres Mária Hegedűs Ilona Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen

A Montessori pedagógia jellemzése „Segíts nekem, hogy magam tudjam csinálni !„ A tanulás különböző készségek alakulása, mely célszerű tevékenységeken, cselekvéseken keresztül valósul meg. Saját tevékenység alapján szerzett megismétlődő tapasztalat során alakulnak ki a fogalmak, a gondolkodási műveletek, gondolkodási képesség. Minden gyermek számára biztosítani kell a szabad felfedezés örömét a problémák önálló megoldását. A gyermek annál szabadabb, minél függetlenebb a felnőttől.

Nevelési céljaink ismertetése A különböző sérüléseket, egyéni sajátosságokat figyelembe véve fejlesztjük a gyermeket. A tanulás sikere érdekében a cselekedtető, szemléletes módszereket alkalmazzuk. A közvetlen tapasztalatszerzés biztosítását előkészített környezettel valósítjuk meg. A speciális eszközkészlettel kihívást adunk tanulóink számára. A szabadon választott tevékenységekkel és az alkalmazott pedagógia szellemisiségével biztosítjuk a gyermekek harmonikus személyiségfejlődését.

A Montessori pedagógia sajátos jellege iskolánkban Tanulás szervezésünk a tanulók állandó megfigyelésén alapul. Folyamatos, egyénre szabott differenciálást biztosítunk a szabad választás lehetőségével. A tevékenységeik során szabadon mozoghatnak, kommunikálhatnak. Bekapcsolódhatnak társaik munkájába, így spontán is alakulhatnak ki kooperatív tanulási helyzetek. Tanulási folyamataink a hagyományos tanórai keretek feloldásával.

Használt eszközök csoportosítása Mindennapi élet gyakorlati teendőire felkészítő eszközök Érzékelés-észlelést fejlesztő eszközök Matematikai gondolkodást fejlesztő eszközök Olvasás-írást előkészítő eszközök Kozmikus nevelés eszközei