Bölcsőde – óvoda közös intézményként történő működtetése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Advertisements

11/1994. (VI. 8.) MKM rendelet módosítása
Az akadálymentesítés szakmai háttere, indokoltsága Horváth Péter SZMM Országos Fogyatékosügyi Tanács titkára Budapest, június 7.
Gyermekvédelmi igazgatás – gyámügyi ismeretek
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Gyógytestnevelés tanítására felkészítő szakirányú továbbképzési szak
Szakmai Tanácskozás Miskolc
 A pedagógiai munkát segítő feladatok jogszabályi környezetének ambivalenciája: • A nevelési és oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994. MKM rendelet.
1 A gyermek- és ifjúságvédelmi intézményrendszer helye és szerepe a fővárosi oktatás rendszerében Fővárosi Pedagógiai Napok Modellváltás a fővárosi intézményrendszerben.
Gyermekvédelmi alapellátás
CIVIL SZERVEZETEK AZ ESÉLYEGYENLŐSÉGÉRT. Esélyegyenlőség területei, célcsoportjai Jogszabályok: A közoktatásról szóló évi LXXIX. törvény A fogyatékos.
Gyermekvédelmi rendszer jogi háttere
A köznevelés/közoktatás jogi szabályozásának rendszere
A gyermekjóléti alapellátások aktuális kérdései
Mentuszné dr. Terék Irén HMSZGYH Eger hivatalvezető október 18.
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
El ő adó: Kiszner Levente.  Melyek azok a legfontosabb társadalmi rétegek, amelyek valamilyen szempontból speciális helyzetben vannak?  Milyen nehézségek.
Törvényi változások a gyermekvédelemben (T/9318)
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Lőwné Szarka Judit ellátottjogi képviselő
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
1 A többcélú kistérségi társulások működésének feltételei Budaörs Kistérség Többcélú Társulása december 10.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
1 A KÖZOKTATÁSI ÁGAZATOT ÉRINTŐ JOGSZABÁLYVÁLTOZÁSOK április 2. Hujber Ildikó vezető főtanácsos.
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
Velünk egy jobb világért! II. Országos Módszertani Konferencia Szükség szerinti teljes körű ellátás, és a Térítési díj dilemmái.
SZONEK Liszt Ferenc Utcai Bölcsőde és Óvoda Szentlőrinc
A kapcsolattartás útvesztőiben
A mai magyar gyermekvédelmi rendszer
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Családi napközi.
A 259/2002. (XII.18.) Korm. rendelet január 1-től hatályos módosítása
MÉRÉSI ÉRTÉKELÉSI RENDSZER
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések az óvodában Némethné Józsa Ágnes tanácsos, óvodai szakreferens Győr, április 29. Győr-Moson-Sopron Megyei.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Törvények, feladatok, vizsgálatok, szakvélemények,
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók ellátása a jogszabályi előírások alapján Ammerné Nagymihály Emília közoktatási szakértő.
Szakképzési dokumentumok
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
A képzés fejlesztését, korszerűsítését indokolttá tevő szakmai fejlődésről Sz. dr. Nyitrai Ágnes Apor Vilmos Katolikus Főiskola,
PROTOKOLLTERVEZET családok átmeneti otthonai részére
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
EURÓPAI UNIÓS POLITIKÁK
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
1 Mégis, kinek az érdeke? Szakvélemények, tantárgyi felmentések a nevelési tanácsadó, a szakértői bizottság és az iskolák szemszögéből Fehérvári Katalin.
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
Integráló iskolák a közoktatásban
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ 2010.
Szeretettel köszöntöm
Gyermek- és ifjúságvédelmi alapismeretek
Alapvető jogszabályok A évi LXIV. kulturális örökségvédelmi törvény (2005. évi LXXXIX. törvénnyel módosított, hatályos január 1-től) alapján.
A jogszabályi környezet változása Tájékoztató a BMK, BNE szakmai fórumán október 30. Óváry István OKM Közművelődési Főosztály szakmai főtanácsadó.
Gyermek- és ifjúságvédelmi alapismeretek
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
Gyermekek napközbeni ellátási rendszerének átalakítása Március 19. Szeged.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
A gyermekjóléti szolgáltatás és a Szécsényi Gyerekesély Program kapcsolata Varsány községben Nagyné Mákos Izolda Családgondozó, Varsány.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
Ágazatközi együttműködés
Közoktatási alapismeretek
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

Bölcsőde – óvoda közös intézményként történő működtetése Fertőszentmiklós 2009.06.05.

A bölcsődei nevelés – gondozás alapprogramja az ENSZ Emberi Jogok Nyilatkozata az ENSZ Egyezmény a gyermek jogairól az Európa Tanács Miniszterek Bizottsága Rec. (2002.) 8-as ajánlása a tagállamok számára a napközbeni gyermekellátásról az 1997. évi XXXI. tv. a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról 15/1998. (IV.30.) NM rendelet a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti, gyermekvédelmi intézmények, valamint személyek szakmai feladatairól és működésük feltételeiről 259/2002.(XII.18.) Korm. rendelet a gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltató tevékenység engedélyezéséről, 14/1994. (VI.24.) MKM rendelet a képzési kötelezettségről és a pedagógiai szakszolgálatról Pedagógiai és pszichológiai kutatások eredményei Az első életéveknek a későbbi fejlődés szempontjából is meghatározó szerepének elismerése A bölcsődei nevelés-gondozás minimumfeltételei és a szakmai munka részletes szempontjai (OCSGYI,1999. Módszertani levél) A bölcsődei ellátás nemzetközileg elismert gyakorlata Szakmai standardok

A bölcsődei nevelés-gondozás célja A családban nevelkedő kisgyermek számára a családi nevelést segítve, napközbeni ellátás keretében a gyermek fizikai-és érzelmi biztonságának és jóllétének megteremtésével, feltétel nélküli szeretettel és elfogadással, a gyermek nemzetiségi/etnikai hovatartozásának tiszteletben tartásával, identitásának erősítésével, kompetenciájának figyelembevételével, tapasztalatszerzési lehetőség biztosításával, viselkedési minták nyújtásával elősegíteni a harmonikus fejlődést.

A bölcsődei nevelés – gondozás alapelvei A családi nevelés elsődlegességének tisztelete A gyermeki személyiség tiszteletének elve A nevelés és gondozás egységének elve Az egyéni bánásmód elve A biztonság és a stabilitás elve Az aktivitás, az önállósulás segítésének elve Az egységes nevelő hatások elve

A bölcsődei nevelés – gondozás feladatai Egészségvédelem, az egészséges életmód megalapozása Az érzelmi fejlődés és a szocializáció segítése A megismerési folyamatok fejlődésének elősegítése

A bölcsődei élet megszervezésének elvei Kapcsolat a szülőkkel Családlátogatás Beszoktatás (adaptáció) „Saját gondozónő” rendszer Gyermekcsoportok szervezése Napirend Kapcsolatok társintézményekkel

A bölcsődei nevelés-gondozás főbb helyzetei Játék Mondóka, ének Vers, mese Alkotó tevékenységek Egyéb tevékenységek Mozgás Tanulás

Alapellátáson túli, a családi nevelést támogató szolgáltatások Gyermekfelügyelet Játszócsoport Só-szoba

Dokumentáció A gyermek fejlődésének nyomon követése A legmagasabb szintű gondoskodás biztosítása, a gyermek fejlődésének segítése Tárgyszerűség (objektivitás), validitás, hitelesség, rendszeresség, folyamatosság Szülői hozzájárulás, személyiségi jogok SNI gyermekek – egyéni fejlesztési terv

Egységes óvoda - bölcsőde Alapdokumentumok átdolgozása Alapító Okirat SZMSZ Szakmai Program Házirend Minőségirányítási program

Jogszabályok A közoktatásról szóló 1993. évi tv. 33.§ (14.) – egységes óvoda-bölcsőde fogalma 11/1994. (VI.8.) MKM rendelet 15/1998. (IV.30.) NM rendelet (képesítési előírások) 1992. évi XXXI. tv. (kjt) 257/200. (XII.26.) Korm. rendelet 9/2000. (VIII.4.) SzCsM rendelet (továbbképzési kötelezettség) 8/2000. (VIII.4.) SzCsM rendelet (működési nyilvántartásba vétel) 67/2007. (VII.10.) GKM-EüM FVM-SzMM (napi tápanyagszükséglet) 78/2003. (XI.27.) GKM rendelet (játszótéri eszközök) 14/1994. (VI.24.) MKM rendelet (korai fejlesztés, gondozás) 23/1997. (VI.04.) MKM rendelet (fogyatékos gyermekek óvodai nevelésének irányelvei) 2/2005. (III.1.) OKM rendelet (sni gyermekek óvodai nevelése) Költségvetési tv. (2008. évi CII.tv.) 3.sz. melléklete15. pont, 15 pont a.) (két gyermekként kell figyelembe venni)

Módszertani Bölcsőde Szerepe Szakvélemény kiadása (személyi, tárgyi feltételek, dokumentáció) Szakmai látogatás – évente két alkalommal Ellenőrzés – 4 évenként – fenntartó felkérésére Kapcsolattartás formái – SZMSZ-ben rögzített

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET !