Alkalmazotti teljesítményértékelés és közalkalmazotti minősítés az intézményi minőségirányítási programban.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Kormányzati szolgálati és a közszolgálati jogviszony
Advertisements

Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Az intézményi dokumentumok átdolgozása a fenntarthatóság érdekében
A pedagógusok munkaidő beosztása
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
AKTUÁLIS FELADATOK A TANÜGYIGAZGATÁSBAN
Szervezetfejlesztési Program
Kern Zoltán szervezet-és minőségfejlesztési szakértő
Az iskolai dokumentumok
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Molnár László tanügy-igazgatási igazgatóhelyettes BPI
Tanévnyitó értekezlet
1Tanügyigazgatás aktualitásai. Szakmai területet érintő szabályozás •Pedagógiai programPedagógiai •Gyakornoki szabályzatGyakornoki Szervezeti működés,
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A pedagógusminősítési rendszer
1 A KÖZOKTATÁSI ÁGAZATOT ÉRINTŐ JOGSZABÁLYVÁLTOZÁSOK április 2. Hujber Ildikó vezető főtanácsos.
Méltányossági elvek a közoktatásban
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Vándor Magyar Internetes műveltségi játék.
A pedagógusok munkájának értékelése 1 Teljesítményértékelés vagy amit akartok…? Dilemmák, tabuk, lehetőségek…
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Munkavédelmi előírások rendszere
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
A pedagógusok értékelési rendszerének lehetőségei, tapasztalatai.
A SZAKMAI VIZSGA A diaképek az NSZFI munkatársai által készítet tájékoztató anyagok felhasználásával készültek. Budapest, december 8.
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Az intézményi önértékelés és kapcsolódása a külső értékeléshez
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
Közművelődési, közgyűjteményi intézmény minőségirányítási programjának lehetséges szerkezete.
Szakál Ferenc Pál EMMI Köznevelés-fejlesztési Főosztály
A közszolgálati Tisztviselők jogviszonya
A közoktatás-tervezés szintjei, a tervek kapcsolata
Jogszabályi változások, aktuális feladatok Partnerség és együttműködés az informatikai támogató rendszer bevezetéséhez kapcsolódóan Emberi Erőforrások.
Intézményi minőségfejlesztés (TÁMOP-3.1.8)
A papír alapú egzisztenciától a személyre szabott értékelés igényéig: a munkaköröket meghatározó szabályozás hatásai huszonkét év tükrében Dr. Horváth.
A tanárképzés szerkezete
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Pedagógus értékelési rendszer
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Célja A minősítés célja a közalkalmazott munkaköri feladatai ellátásának megítélése, az ezt befolyásoló ismeretek, képességek, személyi tulajdonságok.
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
A közszolgálati Tisztviselők jogviszonya
Teljesítményértékelés az óvodában
Barlai Róbertné augusztus.
A JOGSZERŰ ELLENŐRZÉSEK MIKÉNTJE A MUNKAHELYEN
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Horváth Cz. János Személyes adatok kezelése az intézményben
MICS-MÉCS-PÉR (vitaindító)
Hajnal Gabriella szakmai elnökhelyettes
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Az SZMBK Intézményi Modell
Közalkalmazottak besorolása, illetménye, pedagógusokra vonatkozó új munkajogi szabályok, előmeneteli rendszer.
Előadás másolata:

Alkalmazotti teljesítményértékelés és közalkalmazotti minősítés az intézményi minőségirányítási programban

A pedagógus (közalkalmazott) teljesítményértékelés célja Olyan pedagógus, (nem pedagógus) és vezetőértékelési rendszer kialakítása, amely alapján megítélhető a pedagógus (közalkalmazott) és a(z) (intézmény)vezető, mint munkavállaló teljesítménye, értékelhetővé válik tevékenységének szakmai eredményessége. www.qualy-co.hu

A közalkalmazotti törvény (Kjt.) módosítása Kjt. 40.§ előírja, hogy a közalkalmazottakat minősíteni kell, meghatározza annak eszközét (minősítő lap), időpontjait, illetve ciklusát, eljárásrendjét. Kjt. 40.§ (8) bek. A közalkalmazott minősítésének eredményeként kiválóan alkalmas, alkalmas, kevéssé alkalmas, illetve alkalmatlan minősítést kaphat. a) nyolcvantól száz százalékig kiválóan alkalmas, b) hatvantól hetvenkilenc százalékig alkalmas, c) harminctól ötvenkilenc százalékig kevéssé alkalmas, d) harminc százalék alatt alkalmatlan www.qualy-co.hu

A közalkalmazotti törvény (Kjt.) módosítása Kjt. 40.§ (12) bek. Az e §-ban foglaltakat nem kell alkalmazni, ha törvény a munka értékelésével kapcsolatosan e szabályoktól eltérő rendelkezéseket állapít meg a közalkalmazottak tekintetében, és végrehajtási rendelet a (8) bekezdésben foglaltak szerint meghatározza a minősítési eredménnyel való egyenértékűség feltételeit. www.qualy-co.hu

A közoktatási törvény (Kt.) módosítása Az intézményi minőségirányítási programnak tartalmaznia kell az intézményben vezetői feladatokat ellátók, továbbá az alkalmazottak teljesítményértékelésének szempontjait és az értékelés rendjét azzal, hogy a teljesítményértékelés kiválóan alkalmas, alkalmas, kevéssé alkalmas, illetve alkalmatlan eredménnyel zárulhat. intézményeknek 2009. augusztus 31.-ig ki kell egészíteniük a MIP-t a nem pedagógus közalkalmazottak teljesítményértékelésével www.qualy-co.hu

Kjt. végrehajtásáról szóló 138/1992. (X. 8.) kormányrendelet A Kt. 40. §-ának (11) bekezdésében szabályozott minőségirányítási programban a teljesítményértékelési szempontok mellett meg kell állapítani az egyes szempontok értékelésekor adható maximális pontszámokat is az alábbiak szerint (4 fokú skála!): a) kiemelkedő minősítés három pont, b) megfelelő minősítés kettő pont, c) kevéssé megfelelő minősítés egy pont, ____________________________________ d) nem megfelelő minősítés nulla pont. www.qualy-co.hu

Intézményvezetők www.qualy-co.hu

Az intézményvezető („magasabb vezető”) értékelésének helye Munkáltatói jog gyakorlása: Intézményvezető – fenntartó Egyéb vezetők – intézményvezető ((fő)igazgató) A IMIP szabályozása az intézmény alkalmazottaira (vezetőire) terjed ki Az intézményvezető teljesítményének értékelése a fenntartó feladata – ezért szabályozásának az ÖMIP-ben a helye! www.qualy-co.hu

Értékelési területek Az értékelési területek meghatározása az intézményvezetői feladatok alapján (7 fő-, összesen 40 részterület): Vezetői felkészültség, kompetenciák birtoklása és alkalmazása Tanügyigazgatási feladatok ellátása Nevelési-oktatási folyamatok irányítása Gazdálkodási tevékenység irányítása Humánerőforrás fejlesztés és gazdálkodás Szervezetfejlesztés Kapcsolattartás, információ és kommunikáció www.qualy-co.hu

Követelmények (elvárások) Az egyes részterületekhez követelményeket (elvárásokat) szükséges meghatározni A követelmények teljesülését meghatározott skálával szükséges értékelni (a pontszámok esetleges súlyozása lehetséges) Követelmények meghatározása és rögzítése nélkül nem lehetséges az értékelés elvégzése! www.qualy-co.hu

Egy példa a követelmények meghatározására Terület: Humánerőforrás fejlesztése Részterület: Továbbképzés tervezése A középtávú továbbképzési program, éves beiskolázási terv csak formális dokumentumként létezik. Az éves beiskolázási terv csak a pedagógusok igényeihez alkalmazkodik. A szükséges humánerőforrás alapján tervezett a továbbképzés, de a beiskolázás sokszor a pillanatnyi intézményi és munkavállalói igények alapján változik. A pedagógiai program megvalósításához szükséges kompetenciáknak megfelelően, hosszútávon a pedagógus igényeit is figyelembe véve alakul a továbbképzés tervezése és megvalósítása. www.qualy-co.hu

Pedagógusok és alacsonyabb szintű vezetők értékelése www.qualy-co.hu

Az értékelés szintjei Alapvető, minden pedagógusra egységesen érvényes elvárások és teljesítésük mértékének meghatározása Specifikált, a vezetői és az egyes speciális (pl. osztályfőnöki) tevékenységekhez kapcsolódó különleges elvárások és teljesítésük mértékének meghatározása Kiemelkedő, a munkaköri leírásából nem következő, de az intézmény számára hasznos teljesítmény megállapítása www.qualy-co.hu

Feltételek A pedagógus és a vezető által egyaránt aláírt (elfogadott) munkaköri leírás megléte Szabályozott legyen a közép- és felsővezetők feladata és tevékenysége a pedagógusértékelés megvalósításában Szabályozott legyen a pedagógusok önértékelésének kötelezettsége, ideje és eljárásrendje Terjedjen ki a kötelező munkaidő egészére (heti 40 óra) www.qualy-co.hu

Az értékelés alapelvei Az értékelés legyen alkalmas a pedagógus, mint munkavállaló teljesítményének megállapítására Az értékelés fejlesztő célú, támogatja a szakmai önmegvalósítás kibontakozását Az értékelés összekapcsolódik a pedagógus szakmai tevékenységének eredményességével Támaszkodjon az intézményben követett eddigi gyakorlat felhasználható elemeire www.qualy-co.hu

Az értékelés alapelvei A pedagógusok értékelése mindenkire kiterjed, elfogadott és nyilvános eljárásrend szerint történik A pedagógusértékelés összekapcsolódik az intézményen belüli előmeneteli rendszerrel, jogszabályi kereteken belül az illetmény megállapításával A pedagógusok teljesítményértékelését az általuk végzett tevékenységek minden fő területére kiterjedően meghatározott követelmények egyértelművé tétele teszi lehetségessé. www.qualy-co.hu

Területek (1) Az alapvető elvárásokhoz kapcsolódó területek: Tanórai nevelő-oktató munka Tanórán kívüli, a gyermekkel, tanulóval együtt végzett nevelő-oktató munka Az intézményi szintű programok szervezése és lebonyolítása Együttműködés, az intézményen belüli szakmai fórumokhoz, belső szervezeti egységekhez kapcsolódó tevékenység Azt intézmény, mint szervezet fejlesztésével és értékelésével összefüggő tevékenység Az előírt adminisztráció elvégzése www.qualy-co.hu

Területek (2) A specifikált elvárásokhoz kapcsolódó speciális feladatkörök, területek: Vezető-helyettesi, igazgató-helyettesi munka Osztályfőnöki munka Munkaközösség-vezetői (team-vezetői) munka Minőségügyi vezetői munka Speciális feladatokhoz (reszortokhoz) kapcsolódó munka Egyéb specializáció www.qualy-co.hu

Példa a követelményre Terület: tanórai nevelő-oktató munka Részterület: A tanulók értékelése A helyi tanterv alapján elvárt követelmények megismertetése Minimum köv. : Gondoskodik arról, hogy a tanulók és a szülők ismerjék meg a helyi tanterv követelményeit, az ellenőrzés, értékékelés, osztályozás rendszerét, módját. Optimum köv. : A PP vonatkozó fejezeteit, valamint a HT-ben előírt követelményeket maradéktalanul betartja www.qualy-co.hu

Az értékelés eredménye A pedagógus teljesítményértékelése az alapvető és a rá vonatkozó specifikált elvárások teljesítése alapján történik. Az egyes pedagógus csoportoknak más-más lesz a 100%-os teljesítmény maximális pontszáma. A vezetők teljesítményértékelése az alapvető elvárások közül a tanórai nevelő-oktató munka területének és a vezetői területhez kapcsolt specifikált elvárások teljesítésének alapján történik. www.qualy-co.hu

Az értékelés eredménye Összetevők: Önértékelési pontszám + vezető értékelése pontszám átlaga Előny: a pedagógus önértékelése fontos elem Hátrány: a nem objektív önértékelés torzulást okozhat Írásos kiegészítés www.qualy-co.hu

A Kjt. és a teljesítményértékelés összhangba hozása A pedagógus teljesítményértékelési területekhez kapcsolódó pontértékek beállítása az alábbiak szerint: kiemelkedő eredmény (3 pont): az optimum követelmények teljesítése esetén megfelelő eredmény (2 pont): a minimumot meghaladó, de az optimumot el nem érő teljesítmény esetén kevéssé megfelelő eredmény (1 pont): a minimum követelmények teljesítése esetén _____________________________________________ nem megfelelő eredmény (0 pont): a minimum követelmények nem teljesítése esetén www.qualy-co.hu

A minősítés eredménye (most) A minősítés végső eredménye megállapításakor a 138/1992. (X. 8.) kormányrendelet 8.§ (2) bekezdésében meghatározott ponthatárokat kell alkalmazni: kiválóan alkalmas (80-100%) alkalmas (60-79%) kevéssé alkalmas (30-59%) alkalmatlan (30% alatt) www.qualy-co.hu

Nem pedagógus alkalmazottak www.qualy-co.hu

Nem pedagógus alkalmazottak Meg kell határozni az egyes munkakörökhöz kapcsolódó elvárt kompetenciákat és tevékenységeket, amelyet a munkaköri leírások alapján célszerű elvégezni. Minimum és optimum követelmények meghatározása. A nem-pedagógus alkalmazottak esetében a Kjt. mellékletében megadott minősítési lapot is lehet alkalmazni. www.qualy-co.hu

Minősítési lap 3. A közalkalmazott minősítésének szempontjai 3.1. A munkakör ellátása szempontjából szükséges szakmai ismeretek 3.2. A munkakör ellátása során végzett szakmai, gyakorlati munka 3.3. A szakmai munkával kapcsolatos problémamegoldó képesség 3.4. A munkavégzéssel kapcsolatos felelősség és hivatástudat 3.5. A munkavégzéssel kapcsolatos pontosság, szorgalom, igyekezet www.qualy-co.hu

A teljesítményértékelési rendszer alkalmazását támogató szoftver www.qualy-co.hu

A nyitó oldal www.qualy-co.hu

Az egyes pedagógus értékelő lapja www.qualy-co.hu

Az értékelés eredménye (1) www.qualy-co.hu

Az értékelés eredménye (2) www.qualy-co.hu

Köszönöm a figyelmet!