Tanári portfolió készítése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A pedagógusok előmeneteli rendszerének jogszabályi háttere
Advertisements

A pedagógiai-szakmai ellenőrzés
A pedagógusok munkaidő beosztása
Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
2014 MUNKAJOGI ELŐADÁS.
Pedagógus-továbbképzés
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A szaktanácsadás támogató szerepe
Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A pedagógusminősítési rendszer
Hogyan? Mit? Mennyit? Ötletek a készítéshez
Értékelés a pedagógiában
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
Az esszé Segédlet tanulóknak és tanároknak
A portfólió szerepe a pedagógusok minősítési rendszerében
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Az egyéni fejlesztési terv
A PEDAGÓGUSOK ÉRTÉKELÉSE
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
E-PORTFÓLIÓ.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Óvodai portfólió Ferenczei Éva óvodapedagógus
„A XXI. századi köznevelés”
Szaktanácsadói fórum VÁLTOZÁSOK ÉS A PORTFÓLIÓ
Hogyan készüljünk a pedagógus minősítési eljárásra?
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Szakál Ferenc Pál EMMI Köznevelés-fejlesztési Főosztály
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
A portfólió - óvodai szakterület
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
Szakmai nap szeptember 16.
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
A 2016.ÉVI PEDAGÓGUS MINŐSÍTÉSRŐL
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Pedagógus értékelési rendszer
Tájékoztatás a pedagógus minősítési rendszer bevezetéséről
Készítette: Kovács Ferencné
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A köznevelési intézmények értékelési keretrendszere
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Az e- portfólió dokumentumai a kompetenciák tükrében TÁMOP.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
A pedagógusok előmeneteli rendszere, a portfólió szerepe
Barcsák Marianna KPSZTI
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Tét - TANULÓI ÉLETÚT TÁMOGATÁSA AZ ÓVODÁTÓL A FELSŐOKTATÁSIG a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében Hujber Tamásné kovács Gabriella Kaposvári Klebelsberg.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Hogyan? Mit? Mennyit? Ötletek a készítéshez
Tanácsok a portfólió készítéséhez
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
Kompetencia alapú szakoktatás
Előadás másolata:

Tanári portfolió készítése Horváth Zsuzsa Balatonalmádi, 2013.08.24.. Tanári portfolió készítése

Miről is lesz szó? A portfolió fogalma, fajtái Érvek, ellenérvek A portfolió tartalma és javasolt elemei Mit kérnek tőlünk? Hogyan fogjunk hozzá? Mire figyeljünk a készítés közben?

A portfólió fogalma „A portfólió olyan dokumentumok gyűjteménye, amelyek megvilágítják valakinek egy adott területen szerzett tudását, jártasságát, hozzáállását” (Bird 1990; idézik Barton és Collins, 1993, 203.). Fajtái: Papír alapú portfolió – e-portfolió Munkaportfolió – eredmény-értékelés portfolió Tanulói portfolió – pedagógus portfolió

Érvek, ellenérvek Már megint egy új fogalom? Miért? Megőriz, folyamatot követ Mennyi a valóságtartalma? Ki emlékszik a múltra? Folyamatosan készül, nem memoár Mennyire őszinte egy ilyen írás? A pályára való alkalmasság egyik alappillére a fejlődőképesség, ez nem lehet hiba.

Érvek, ellenérvek 2. Ha a portfolió az egyéni pályakép bemutatására készül, hogyan lehet egységes formai és tartalmi elemeket meghatározni? Javasolt elemek vannak Ki tudja elkészíteni az e-portfoliót? Kis gyakorlással mindenki

A portfolió tartalma A portfolió céltudatos egyéni válogatás alapján készül. Tartalmazhat bármilyen írott, képi, hang, és multimédiás anyagot, amely a pedagógiai tevékenységét mutatja be, és amivel saját véleménye szerint igazolni tudja, hogy szakmailag milyen szinten áll.

A portfolió javasolt elemei Szakmai önéletrajz A pedagógiai munka dokumentumai és reflexiói: iskolai tevékenységek dokumentumai, egyéni szakmai tevékenységek, továbbképzések dokumentumai Szakmai közéleti tevékenység Külső szakemberek értékelésének dokumentumai Szakmai fejlődés összefoglalása, önreflexiók

Szakmai önéletrajz EUROPASS FORMÁTUM A portfólió tartalmazza a szerző rövid szakmai önéletrajzát, amely folyamatosan bővíthető a következőkkel: - tanulmányok (iskolák, képzés, továbbképzések) - munkahelyek, munkahelyi körülmények - szakmai tevékenységek (oktatási-nevelési tevékenységek, fejlesztő-kutató tevékenység stb.) - szakmai közéleti tevékenységek - közéleti tevékenységek - publikációk, fejlesztési dokumentumok stb.

A pedagógiai munka dokumentumai Természetszerűen be fog kerülni a gyűjteménybe néhány óraleírás, amely valamilyen szempontból kiemelkedő munkát takar A tanórai tevékenységek bemutatása mellett fontos szerepe van a tanórán kívüli programokról készült anyagoknak: az iskola életében betöltött szerepről, az iskola és környezete közötti együttműködésről szóló dokumentumoknak; a pedagógus egyéni fejlődését segítő önképzések, továbbképzések ismertetésének.

A pedagógiai munka dokumentumai 2. A dokumentumok mind tartalmi, mind mennyiségi szempontból igen különbözőek lehetnek, de fontos elemként meg kell jelennie bennük a pedagógus elemző-értékelő gondolatainak. Ezek mutatják pedagógiai nézeteit, szakmai tudatosságát, problémaérzékenységét, problémamegoldó képességét, a tanulók, tanulócsoportok ismeretének mélységét, az irántuk megnyilvánuló attitűdöket stb.

Külső szakemberek értékelésének dokumentumai A portfólió önálló egységét képezhetik a külső szakemberek szakmai munkaközösség-vezető, igazgató, szakértő illetve a tanulók (szülők?) véleményét tartalmazó anyagok.

Szakmai fejlődés összefoglalása Az „értékelési portfólió” kötelező része egy rövid, néhány oldalas összefoglalás a pedagógus szakmai fejlődésének útjáról, a fejlődését segítő és gátló tényekről, folyamatokról, a pedagógus jövőbeli terveiről.

Mit kérnek tőlünk ebből? A minősítő vizsga és egy minősítés a pályája során minden pedagógus számára kötelező, kivéve a rendszer bevezetésekor 10 évvel a nyugdíj előtt állókat. ( ELŐTERJESZTÉS a Kormány részére a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény módosításáról, valamint a pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásáról )

Mit kérnek tőlünk ebből? a) szakmai önéletrajz, b) a nevelő-oktató munka dokumentumai, különösen legalább tíz tanóra, foglalkozás kidolgozott és utólagos reflexiókkal ellátott óraterve, c) a pedagógiai szakmai és egyéb tevékenységek bemutatása, dokumentumai, d) önálló alkotói, művészeti tevékenységek bemutatása, dokumentumai, e) a pedagógust foglalkoztató intézmény intézményi környezetének rövid bemutatása, f) a szakmai életút értékelése.

Mi az, ami nem tisztázott,de az elkészítés szempontjából fontos? „különösen legalább tíz tanóra, foglalkozás kidolgozott és utólagos reflexiókkal ellátott óraterve, …” Óraterv vagy óravázlat??? Hova és milyen rendszerbe kell feltölteni a portfoliót? Mennyi tárhelyünk lesz? Mi következik ebből?

Hogyan fogjunk hozzá? Egy portfólió elkészítése adatgyűjtéssel kezdődik. Az egy témába tartozó dokumentumokat egy mappába javasolt összegyűjteni. Mappázás: önéletrajz (személyes adatok, tanulmányok, munkahelyek, szakmai tevékenység, szakmai közéleti tevékenység, publikációk) szakmai dokumentumok (óravázlatok, tanórán kívüli programok- képek, tanár-diák kapcsolatról reflexiók) önértékelés (elemző, értékelő saját gondolatok) külső értékelések (igazgató minősítése, munkaközösség-vezető értékelése, szakmai tekintélyek véleménye, ajánlása, értékelési portfólió (szakmai, pedagógiai fejlődés értékelése, jövőbeli tervek – saját értékelés)

Hogyan fogjunk hozzá? Érdemes képeket gyűjteni, hangfelvételeket, videofelvételeket készíteni tanári tevékenységünkről, úgy, hogy a felvételek kellő hitelességgel prezentálják tanári pályafutásunkat.

Hogyan fogjunk hozzá? HA rendelkezésre állnak a dokumentumok, a portfolió elkészítése nagyjából egy hetet vesz igénybe - ez azonban természetesen személyre szabottan eltérő lehet. HA papíralapú iratokkal rendelkezünk, el kell készítenünk annak elektronikus változatát (szkenneléssel vagy begépeléssel). HA nincs dokumentációnk, akkor probléma van… 

A portfolió formája Ha készen vagyunk a rendszerezéssel… Egységes formátum a doksik kinézetére vonatkozólag NEM VÁLTZOTATHATÓ FORMÁTUM nagyon fontos!!! pl.:pdf, ppsx, stb.

Köszönöm a figyelmet, jó munkát!