SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa 2019. 01. 15.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
AZ ÓVODA EGÉSZSÉGNEVELÉSI GYAKORLATA (febr. 25.)
Advertisements

Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Szülői elégedettség mérés eredménye
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
KÉSZÍTETTE: CSORDÁS SÁNDORNÉ
Kis csoport szeptember
Bölcsőde – óvoda közös intézményként történő működtetése
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
A koragyermekkori nevelésről
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Magyar Pedagógiai Társaság Szomatikus-nevelési Szakosztály
Napocska Napköziotthon
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
A gondozás,nevelés egysége
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
A gyerekek nem várnak Gyerekesélyprogram 2007
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Testi és szellemi fogyatékos gyermekek ápolása
Biztoskezdet gondolat a falakon túl A gyerekházon túl is élnek.
Készítette: Lengyelné Bencsik Judit
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
Speciális célcsoportok a szakmai protokollban Biró Dániel Budapest május 7.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
A NEVELÉS TERÜLETEI.
Buczkóné Pásztor Melinda Megyei Pedagógiai Szakszolgálat
Szeretettel köszöntöm
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
A kisgyermekkori nyelvi fejlődés jellemzői,
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Speciális gyermekvédelem
Óvodai nevelés országos alapprogramjáról
Tehetséggondozás színesen
Út a sikeres tanuláshoz
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Budapest, A „fenntarthatóság” alappillérei Környezetvédelem Társadalom Gazdaság Megvalósulásának alapvető feltétele a szemléletváltás.
Összeállította: Szabó Ilona
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
A SZÜLŐI KOMPETENCIA TÁMOGATÁSA A KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÓVODÁJÁBAN Budapest augusztus 31.
Iskolaérettség Fizikai (biológiai) Szellemi (pszichikus) Lelki (szociális)
Barcsák Marianna - KPSZTI
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
A szocializáció folyamata
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
A dajka a nevelés folyamatában
NEVELŐI ÉRTEKEZLETRE A FÉLÉVES ÉRTÉKELÉS ELŐKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna saját óvodai munkaanyag, forrásként felhasználható.
Vezetői célok és feladatok
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
DRÁMAPEDAGÓGIA ÓVODAPEDAGÓGUSI SZEMMEL
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
AZ ÓVODÁS GYERMEK ÉS AZ ERKÖLCS
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa 2019. 01. 15.

137/2018. (VII. 25.) KORM. RENDELET AZ ÓVODAI NEVELÉS ORSZÁGOS ALAPPROGRAMJÁRÓL SZÓLÓ 363/2012. (XII. 17.) KORM. RENDELET MÓDOSÍTÁSÁRÓL II. GYERMEKKÉP: életkor, érettség, genetikai adottság ÓVODAKÉP : család, társadalmi- tárgyi környezet, nevelési cél. alapelvek nyelvi környezet nemzetiségi szokások nemzeti identitás, integrálódás

III. AZ ÓVODAI NEVELÉS FELADATAI NEVELÉSI FELADATOK az egészséges életmód alakítása, a gyermek gondozása, testi szükségleteinek, mozgásigényének kielégítése; a harmonikus, összerendezett mozgás fejlődésének elősegítése; a gyermeki testi képességek fejlődésének segítése; a gyermek egészségének védelme, edzése, óvása, megőrzése; az egészséges életmód, a testápolás, a tisztálkodás, az étkezés, az érzelmi, az erkölcsi és az értékorientált közösségi nevelés, az anyanyelvi, értelmi fejlesztés és nevelés megvalósítása. a gyermek fejlődéséhez és fejlesztéséhez szükséges egészséges és biztonságos környezet biztosítása; a környezet védelméhez és megóvásához kapcsolódó szokások alakítása, a környezettudatos magatartás megalapozása; –megfelelő szakemberek bevonásával – a szülővel, az óvodapedagógussal együttműködve – speciális ellátás

AZ ÉRZELMI, AZ ERKÖLCSI ÉS AZ ÉRTÉKORIENTÁLT KÖZÖSSÉGI NEVELÉS ÉRZELMI VEZÉRELTSÉG, alkalmazott gyermek kapcsolat gyermek - gyermek kapcsolat a gyermeket óvodába lépésekor megélt érzelmi hatások gyermek erkölcsi, szociális érzékenységének fejlődése elfogadására, megértésére, nevelés az emberek különbözőségének megélése

AZ ÉRZELMI, AZ ERKÖLCSI ÉS AZ ÉRTÉKORIENTÁLT KÖZÖSSÉGI NEVELÉS II. A SZOCIALIZÁCIÓ KÖZÖS ÉLMÉNYEK BEFOGADÁSA önállóság akaratfejlesztés feladattudat szokás és normarendszer GYERMEKI NYITOTTSÁG Keresztény kultúra Nemzeti identitás szűkebb és tágabb környezet megismerése hazaszeretet, szülőföld, természeti környezet

AZ ÉRZELMI, AZ ERKÖLCSI ÉS AZ ÉRTÉKORIENTÁLT KÖZÖSSÉGI NEVELÉS III. A GYERMEKI MAGATARTÁS ALAKULÁSA kommunikációja, bánásmódja viselkedési modell A KIEMELT FIGYELMET IGÉNYLŐ GYERMEKEK speciális szakemberek általi megsegítés sajátos jelzőrendszer tárgyi feltétel

AZ ANYANYELVI, AZ ÉRTELMI FEJLESZTÉS ÉS NEVELÉS MEGVALÓSÍTÁSA természetes beszéd- és kommunikációs kedv fenntartására, ösztönzése, a gyermek meghallgatása tapasztalatok, élmények ismeretek AZ ÉRTELMI NEVELÉS TOVÁBBI FELADATAI gyermekek spontán és tervezetten szervezett ismereteinek lehetősége változatos tevékenységek érzékelés, észlelés, emlékezet, figyelem, képzelet, gondolkodás , alkotóképesség ,kreativitás– fejlesztése

IV. AZ ÓVODAI ÉLET MEGSZERVEZÉSÉNEK ELVEI Személyi feltételek Tárgyi feltételek Az óvodai élet megszervezése napirend, hetirend, fejlődés nyomon követése kötelező dokumentumok nyilvánossága

Az óvoda kapcsolatai VÁLTOZATOS EGYÜTTMŰKÖDÉSI FORMÁK Család Bölcsőde Iskola Szakszolgálatok Kulturális kapcsolatok Hitéleti nevelést segítő közeg Nemzetiségi Kárpát medencei kapcsolatok

V. AZ ÓVODAI ÉLET TEVÉKENYSÉGI FORMÁI ÉS AZ ÓVODAPEDAGÓGUS FELADATAI JÁTÉK hely, idő, eszköz, élmények, irányítási forma a gyakorló játékokhoz, a szimbolikus játékokhoz, konstruáló játékokhoz, a szabályjátékok azonosságok és eltérések óvodapedagógus támogató, serkentő, ösztönző magatartása indirekt reakciói pedagógiai munkát segítők szerepe Óvodai csoporton, szobán kívüli játék Játszóház, interaktív helyek Udvar közös játszótér

V. AZ ÓVODAI ÉLET TEVÉKENYSÉGI FORMÁI ÉS AZ ÓVODAPEDAGÓGUS FELADATAI II. Verselés, mesélés Ének, zene, énekes játék, gyermektánc Rajzolás, festés, mintázás, kézi munka Mozgás A külső világ tevékeny megismerése Munka jellegű tevékenységek A tevékenységekben megvalósuló tanulás

VI. A FEJLŐDÉS JELLEMZŐI AZ ÓVODÁSKOR VÉGÉRE Belső érés Testi fejlettség Lelki érettség Szociális érettség Sajátos nevelésű igényű gyermek Kiemelt figyelmet igénylő tehetséges gyermek Kötelező óvodába járás, felmentés