BEMENETI KOMPETENCIAMÉRÉS:

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
1. Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 2 Iskolai közösségek A tanulók összetétele: A tanulói létszám jelenleg:780 fő –Szakközépiskolai.
Hogyan készüljünk a francia nyelvi érettségi változásaira?
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
Követelményelemzés – követelményspecifikáció A szoftverfejlesztés kapcsán az elemzés speciálisan egy kezdeti szakaszt jelöl, amelynek alapvető feladata.
ISKOLAKÉSZÜLTSÉG – AZ ADAPTÍV VISELKEDÉS FEJLETTSÉGE dr. Torda Ágnes gyógypedagógus, klinikai gyermek-szakpszichológus Vizsgálóeljárás az iskolába lépéshez.
Mitől lesz jó egy tankönyv? január 27.. A tankönyvkutatás célja „A tankönyv lényegének megértése, funkcionális és szerkezeti sajátosságainak a megragadása.
A kamara szerepvállalása a felnőttképzésben évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései Tv. hatálya elsődlegesen az állam által elismert vizsgával záruló,
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Befolyásolásra törő kommunikáció. Az emberi kommunikáció egyik sajátossága és törekvése a befolyásolás. A befolyásolás tartalmi jellege és megjelenési.
„Az ember is tud úgy tanulni, mint a patkány a labirintusban” 2Új tanulási módszerek az informatikában.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
Gazdasági informatika - bevezető
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Pedagógus szerep és változásai
Gyűjtőköri szabályzat
Kompetenciamérés a Szakiskolai Fejlesztési Program II. keretében 2007
Dr. Kovács László Főtitkár
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
BEMENETI KOMPETENCIAMÉRÉS:
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Iskolaérettség.
Észlelés és egyéni döntéshozatal, tanulás
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
A mozgóképi közlésmód sajátosságai
Teljesítményértékelési rendszer
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Mátészalkai Szakképző Iskola
Bemeneti kompetencia mérése
Környezeti teljesítményértékelés
Hipotézisvizsgálat.
KOSSUTH LAJOS KÖZOKTATÁSI INTÉZMÉNY OROSHÁZA
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
Fiatal Regionalisták VII. Konferenciája
A bemeneti kompetenciamérések és a visszajelzéseken alapuló fejlesztő munka bemutatása a Farkas Gyula Közoktatási Intézmény Dr. Illyés Sándor intézményegységében.
Munkavégzésre irányuló jogviszonyok
Projektmunka Földrajzolok
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály egyetemi tanár
Nemeskocs Község Önkormányzatának Településkép-védelmi Rendelete
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Olvasási szokások, olvasási nehézségek
Környezeti Kontrolling
A TANULÁSMÓDSZERTAN ALAPJAI
Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar
Vállalati emberi erőforrás menedzsment Teljesítmény-menedzsment.
Tehetségelméletek elméleti alapok a tehetséggondozáshoz.
REKLÁMESZKÖZÖK ÉS REKLÁMHORDOZÓK
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
SZAKISKOLAI KOMPETENCIAMÉRÉSEK
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
A dolgozói teljesítménymérés gyakorlata a százhalombattai Hamvas Béla Városi Könyvtárban Hamvas Béla Pest Megyei Könyvtár Minőségirányítási szakmai nap.
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Stratégiai gondolkodás
A statisztikus elemző specializió
Előadás másolata:

BEMENETI KOMPETENCIAMÉRÉS: KOMMUNIKÁCIÓ A MUNKACSOPORT TAGJAI: Gálosné Szűcs Emília, vezető Berkéné Dr. Sajti Ilona Gyuricza Zsolt Kiss Róbert

A KOMPETENCIA és a KOMMUNIKÁCIÓ (egyik lehetséges) definiálása „A kompetencia nem szinonimája a képességnek (skill), hanem képesség (ability) komplex feladatok adott kontextusban való sikeres megoldására” (OECD, 2003)… A kommunikáció (lat.) információk közlése, átvétele különböző jelrendszerek, közvetítőrendszerek útján. A társadalomban információcsere, szerepet játszanak benne a közlésfolyamat tényezői és funkciói. Szándékosan jön létre a kommunikációs partnerek között nyelvi és nem nyelvi elemek segítségével.

KOMPETENCIA-TÉRKÉP AZ ELSAJÁTÍTÁS SZINTJEINEK MEGHATÁROZÁSA 1. A szöveg és információ észlelése és érzékelése 2. Olvasás, szövegértés 3. Szövegkezelés 4. A szöveg megjelenítése 5. Információs, kommunikációs technológiák használata 6. Szövegalkotás, íráskészség, fogalmazási készség

Kognitív követelmények – az öt szint jellemzői: alacsony szint, konkrét valósághoz kötődés, az ismeretek formális jellege és korlátozott problémaértés automatizáltság mechanikus megoldások szabályismeret reproduktív tevékenység 2. szint: nagyon általános értelmezés empirikus, tárgyi jellegű gondolkodás tapasztalatok alapján azonosítások analógiák felfedezése szűk fogalmi gondolkodás 3. szint: általános problémaértés produktív képzelet választás és döntés analógiák alkalmazása 4. szint: problémák tisztánlátása Személyes tudás felhasználása differenciált ismeretek alkalmazása modellek alapján működő produktív, alkotó képzelet 5. szint: az összes rendelkezésre álló információ felhasználás egyéni tudás a konklúzió levonása a tények alapos megvizsgálása után szintetikus fázis megértéshez kötődő következetesség

OLVASÁS − SZÖVEGÉRTÉS 1. szereplők, üzenet - egy kritérium alapján, felismerés, tájékozódás, kiválasztás 2. valóságelemek, (tér/idő), kapcsolatrend-szer feltárása – több kritérium alapján számbavétele, azonosítása 3. kapcsolatrendszer ok-okozati összefüggéseinek értelmezése - hasonló információk kezelése 4. nagyszámú információ, szokatlan, ismeretlen információk kezelése 5. rejtett, nem szó szerint szereplő információ kikövetkeztetése

JELENTÉSRÉTEGEK - KÖZLÉSMÓDOK : (PISA-felmérés alapján) OLVASÁS- SZÖVEGÉRTÉS JELENTÉSRÉTEGEK - KÖZLÉSMÓDOK : (PISA-felmérés alapján) SZÖVEGKEZELÉS 1.verbális és vizuális kódolás szövegkohézió vizsgálata 2.szövegkohézió vizsgálata adott szempontok szerint,azonosítás, visszajelzés 3. primer kapcsolati rendszer vizsgálata, következtetés levonása 4.a szöveg átkódolása, átalakítása

SZÖVEGMEGJELENÍTÉS 1. szöveg és képi környezet együttláttatása, makrostruktúra megjelenítése 2. hasonlóság, különbség érzékeltetése 3. variációknak a megjelenítése, hangsúlyok kiemelése, alkalmazása 4. megformálás, alkotás minták, sablonok és asszociációk alapján 5. vizuális és verbális információk együttes kezelése, önálló kombinálása

SZÖVEGALKOTÁS, FOGALMAZÁS Az 1. 2. szint reproduktív, a 3.4.5. szint produktív. SZÓKINCS - KÖZLÉSMÓDOK- KOMMUNIKÁCIÓS TÉNYEZŐK Köznyelvi normának megfelelő többletjelentés tudatos felhasználása – alkalmi jelentések – egyéni kifejezésmód A-B TESZTEK –lefednek, nem ekvivalensek

MÉRÉSI ADATOK „A” 4624 fő – „B” 4625 A mérésben részt vett tanulók száma: „A” 4624 fő – „B” 4625 Nehézségi index: „A”: 38 % - „B”: 36% Cronbach Alfa: „A”: 0,88 - „B”: 0,89 Szórás: „A”: 8,5% - „B”: 8,3 % Relatív szórás: „A”: 54,24% - „B”: 47,35% Átlag pontszám: „A”: 17,6 - „B”: 16,4 Elkülönítés-mutatók: minden item */ * * ! Nagyon jó! Osztályzatok/teljesítmények: a jóké jobb: „A”: 20,1, „B”: 21,6 - mint a jeleseké: 17,2-19,5 elégséges/közepes: 15,1-14,5 - 17 - 15,8

Összesített szintenkénti %-os eredmények –”A” TESZT A) fogalma-zás 30% 33,2% 40% 21,2% 47,7% B) Szöveg-megjele-nítés 43,6% 35,3% 28,1% 38,3%

„A” TESZT A/2 szalk. 2.szt:Célnak megfelelő szövegalkotás 30% A/1 szalk.1.szt: Szöveg lényege saját szavakkal 33% A/3 szalk.3.szt: Hosszabb szöveg átalakítása 40% A/4 szalk.4.szt: Szabály követése 21% A/5 szövegalkotás 5. szint: Levélírás 48% B/1 inf.komm.techn.használata: 1. szint: Felism. 43% B/2 inf.k.techn.haszn. 2. szint: Térlátás B/3 inf.k.t.h.3. szint: Forma változtatása 35% B/4 i.k.t.h.4. szint: Szöveg és jelentés ért. 28% B/5 i.k.t.h.5. szint: Vizuális / szöveges ért. 38%

„B” TESZT 1. szint 2. szint 3. szint 4. szint 5. szint Inf.érz. 67,9 % 65,4 % 17,9 % 24,4 % 13,9 % Szöveg-kezelés 66,5 % 44,7 % 35,1 % 29,7 % -----% Szöv.alk. komm. t-höz 55,6 % 33,5 % 20,7 % 15,2 %

„B” TESZT A/1 szértés1.sz: Tájékozódás szövegben 68% A/2.szé.2.szt: Komm.helyzet figyelembev. 45% A/3 szé.3.szt: K.h.ok-okozati összefügg. 18% A/4 szé.4.szt: Nonverbális komm.értelm. 24% A/5 szé.5.szt: Rejtett inf. felfedezése 14% B/1 szkezelés:1.sz: Vizuális/szöv.inf. együttkez. 66% B/2 szk.2. sz: Inf.megkül. és azonosítása 44% B/3 szk.3. sz: Szöveg belső szerkezete 35% B/4. szk.4.sz: Stíluselemek felism./ haszn. 29%

„B” TESZT C/1 1.sz: Szereplők és üzenet bemutatása 55% C/2..2.szt: Szereplők viszonyának bemut. 33% C/3.3.szt: Szereplők kapcs.k értelmezése 20% C/4.4.szt: Szereplők beszédhelyzetének értelmezése, megnyilvánulás megfogalmazása 15%