Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

REKLÁMESZKÖZÖK ÉS REKLÁMHORDOZÓK

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "REKLÁMESZKÖZÖK ÉS REKLÁMHORDOZÓK"— Előadás másolata:

1 REKLÁMESZKÖZÖK ÉS REKLÁMHORDOZÓK

2 1. Alapfogalmak A médium: kommunikációs csatorna,
a konkrét üzenettől függetlenül létezik, igénybe vehetjük saját információink közlésére, továbbítására.

3 1. Alapfogalmak Reklámeszköz: Reklámeszközök azok az eszközök, amelyek segítségével a reklám mondanivalóját kifejez-zük. A reklámeszköz a reklámgondolat kifeje-zési elemeinek a rögzítésére szolgálnak. Céljuk a reklámgondolatnak a reklám alanyai által ér-zékelhetővé tétele

4 1. Alapfogalmak Reklámeszköz: azok az eszközök, amelyek segítségével a reklám mondanivalóját kifejezzük. A reklámeszköz a reklámgondolat kifejezési elemeinek a rögzítésére szolgálnak.

5 1. Alapfogalmak Reklámanyag: a reklámüzenetet konkrétan tartalmazó, a reklámhordozó technikai követelményeinek megfelelő közvetítő közeg.

6 1. Alapfogalmak Médiamix: A kommunikációs csatornáknak egy adott információ közvetítéséhez felhasznált konkrét összeállítását. (Optimális médiamix, ami leginkább átfogja a célcsoportot)

7 2. A médiumok kiválasztásának szempontjai I.
milyen jellegű a termék és piaca, milyen az értékesítés formája és a terítés szélessége, mi a reklám vagy a reklámkampány célja, a reklám-mondanivaló milyen érveket használhat fel,

8 2. A médiumok kiválasztásának szempontjai II.
a rendelkezésre álló költségkeret milyen nagy, adott hordozót a konkurensek milyen mértékben vesznek igénybe, a médium szórásának mértéke, a célcsoport jellege szerint.

9 3. A médiumok jellemzői I. a médium presztizse, a befogadói szituáció,
a médium technikai adottságai, fogyasztói összetétele, célozhatósága,

10 3. A médiumok jellemzői II.
a hirdetés költsége, a médium rugalmassága, a hirdetés élettartama, jogi korlátozás.

11 4. A reklámeszközök csoportosítása:
3.1. Klasszikus reklámeszközök (ATL): - Nyomtatott sajtó - Televízió - Szabadtéri eszközök - Mozi - Rádió - Internet

12 4. A reklámeszközök csoportosítása:
3.2. BTL eszközök - Direkt marketing - Szponzorálás, - Vásárlásösztönzés - Személyes eladás - Vásárok, kiállítások - Public Relations - Eseménymarketing, rendezvények - Nyomtatványok - Eladóhelyi reklám (Point of Purchase, POP)


Letölteni ppt "REKLÁMESZKÖZÖK ÉS REKLÁMHORDOZÓK"

Hasonló előadás


Google Hirdetések