Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A TANULÁSMÓDSZERTAN ALAPJAI

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A TANULÁSMÓDSZERTAN ALAPJAI"— Előadás másolata:

1 A TANULÁSMÓDSZERTAN ALAPJAI
Előadó: LEHMANN LÁSZLÓ Sportpedagógia - tanulásmódszertan

2 Sportpedagógia - tanulásmódszertan
Mire való az iskola? Tanulási önvizsgálat Tanuláshoz szükséges belső állapot Tanulást segítő külső körülmények Tanácsok a tanuláshoz Jó tanulási szokások Tanulást segítő módszerek Sportpedagógia - tanulásmódszertan

3 Sportpedagógia - tanulásmódszertan
Egyéb tanácsok A tanulás belső föltételei A tanulást segítő külső körülmények A tanulást segítő módszerek Tanácsok a tanuláshoz Beszédművelés (kommunikáció) Értő olvasás, szövegfeldolgozás, szövegalkotás Sportpedagógia - tanulásmódszertan

4 A tanulás belső feltételei
Pihent állapot – fél siker Fáradtság – regeneráció Pihenés módjai: gimnasztika, jóga, relaxációs gyakorlatok, autogén tréning Sportpedagógia - tanulásmódszertan

5 A tanulást segítő külső körülmények
Rend legyen körülöttünk! Kényelmes körülmények között tanuljunk! Megfelelőek legyenek a fényviszonyok (ha lehet inkább természetes fénynél tanuljunk)! Biztosítsuk a csöndet (zene, csak megszakítás nélküli lágy ritmusú zene)! Sportpedagógia - tanulásmódszertan

6 A tanulást segítő módszerek
Nyújtózkodás Relaxáció Koncentráció Elmélkedés Sportpedagógia - tanulásmódszertan

7 Sportpedagógia - tanulásmódszertan
Tanácsok a tanuláshoz A tanulás lényege az „iskolai” tanulás Előkészület az órára Figyelem nélkül nincs megértés Az otthoni és az „iskolai” munka összefüggése Az első órától folyamatosan tanuljunk! A tanulás sorrendje (nehezebb, könnyebb, írásbeli) Memoriterek tanulása (típusai - önkéntelen és szándékos vagy mechanikus és gondolati) Soha ne magoljunk! Törekedjünk az értelmi megértésre! Ismétlések és önellenőrzés Sportpedagógia - tanulásmódszertan

8 Sportpedagógia - tanulásmódszertan
Beszédművelés Helyesejtés Artikuláció Hangerő Hangsúlyozás Kapcsolattartás Véleménynyilvánítás Stb. Sportpedagógia - tanulásmódszertan

9 Értő olvasás, szövegfeldolgozás, szövegalkotás
Néma olvasás Mechanikus, értelem nélküli néma olvasás Megértésre törekedő néma olvasás Hangos olvasás Felkészülés utáni hangos olvasás Felkészülés nélküli (blattoló) olvasás Felolvasás Szónoki beszéd Szövegfeldolgozás Szövegalkotás Szóbeli szövegalkotás Írásbeli szövegalkotás (fogalmazás) Sportpedagógia - tanulásmódszertan

10 A szövegfeldolgozás lépései
A cím elolvasása, értelmezése Képek, ábrák, rajzok, grafikonok stb. értelmezése A szöveg tagolásának vizsgálata Adatkeresés Lényegkiemelés Tételmondat megkeresése Tételmondat átkódolása (vázlatírás) Átkódolt tételmondat kifejtése Felkészülés a szóbeli vagy írásbeli szövegalkotásra Sportpedagógia - tanulásmódszertan

11 Szövegalkotás néhány típusa (lépése)
Félreproduktív szövegalkotás (szóban és írásban) Produktív szövegalkotás (szóban és írásban) Kreatív szövegalkotás (egyéni és csoportos) Sportpedagógia - tanulásmódszertan

12 KÖSZÖNÖM A FIGYELMETEKET!
LEHMANN LÁSZLÓ tudományos munkatárs, kutatócsoport-vezető, a neveléstudomány doktorandusza Nemzeti Utánpótlás-nevelési Intézet Pedagógiai Kutatócsoport 1146 Budapest, Istvánmezei út 1-3. Tel.: 1/ , fax: 1/ Sportpedagógia - tanulásmódszertan


Letölteni ppt "A TANULÁSMÓDSZERTAN ALAPJAI"

Hasonló előadás


Google Hirdetések