Országos kompetenciamérés MATEMATIKA
34 tanulónak van CSH-indexe! 6. évfolyam Létszámadatok Jelentésben szereplő tanulók létszáma: 35 SNI tanulók létszáma: 3 BTMN tanulók létszáma: 5 34 tanulónak van CSH-indexe!
A szignifikánsan jobban, hasonlóan, illetve gyengébben teljesítő telephelyek száma és aránya (%)
Képességeloszlás
6. osztályos tanulóink képességeloszlása 1. szint alatt szint 2. 3. 4. szint 5. Szint 6. 7. Iskolánkban 2,9% - 20% 31,4% 17,1% 14,3% Bp.-i ált. iskolákban 1,9% 7,1% 19,7% 28,9% 24,3% 12,7% 4,5% 0,8% Országosan 5,1% 12,2% 23,4% 27,4% 19,8% 9% 2,6% 0,5%
A két hatodik osztály képesség eloszlása: 1. szint alatt 1. szint 2. szint 3. szint 4.szint 5.szint 6.szint 7.szint A osztály - 4 8 3 2 B osztály 1 5 A képességpontokat (átlageredményeket) összehasonlítva: 2016-ban Emeltszinten tanulók 6.o.: 1778 Nem emeltszinten tanulók 6.A: 1486 Nem emeltszinten tanulók 6.B: 1485
Az átlageredmények alakulása a 6. évfolyamon Mérési terület Évf. Átlageredmény 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 Matematika 6. intézmény 1519 1534 1643 1591 1602 1480 1583 országos 1498 1486 1489 1491 1497 budapesti 1547 1541 1549 1548 1535 1546 1544
Átlageredmény a CSH- index tükrében
41 tanulónak van CSH-indexe! 8. évfolyam Létszámadatok Jelentésben szereplő tanulók létszáma: 42 SNI tanulók létszáma: 1 BTMN tanulók létszáma: 6 41 tanulónak van CSH-indexe!
A szignifikánsan jobban, hasonlóan, illetve gyengébben teljesítő telephelyek száma és aránya (%)
8. osztályos tanulóink képességeloszlása 1. szint alatt szint 2. 3. 4. 5. 6. 7. Iskolánkban - 7,1% 33,3% 31% 19% 9,5% Bp.-i ált. iskolákban 0,9% 3,2% 9,8% 22,3% 29,2% 22,1% 9,9% 2,7% Országosan 1,9% 5,4% 13,5% 24,2% 27% 18,3% 7,6% 2,2%
A két nyolcadik osztály képesség eloszlása: 1. szint alatt 1. szint 2. szint 3. szint 4.szint 5.szint 6.szint 7.szint A osztály - 1 5 9 3 B osztály 2 4 A képességpontokat (átlageredményeket) összehasonlítva: 2016-ban Emeltszinten tanulók 8.o.: 1764 Nem emeltszinten tanulók 8.A: 1578 Nem emeltszinten tanulók 8.B: 1524
Az átlageredmények alakulása a 8. évfolyamon Mérési terület Évf. Átlageredmény 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 Matematika 8. intézmény 1666 1700 1667 1655 1742 1670 1627 országos 1622 1601 1612 1620 1617 1618 1597 budapesti 1653 1636 1658 1669 1649 1662 1638
Átlageredmény a CSH-index tükrében
Matematika mérési eredmények összehasonlítása, az adott évfolyam fejlődése
Átlageredmények összevetése 2016-ban közepes 4 évf-os gimnázium Álmos Gimnázium Országos 4 évf-os gimnázium 6 évf-os gimnázium 8 évf-os gimnázium Szakközép-iskolák Szakiskolák 1732 1641 1733 1823 1841 1625 1428 Átlageredmények a 4 évfolyamos gimnáziumi típusokban: kis 4 évf-os gimnázium közepes 4 évf-os gimnázium nagy 4 évf-os gimnázium 1639 1699 1767
Az országos átlaghoz képest is jelentősen javult a teljesítményünk Az országos átlaghoz képest is jelentősen javult a teljesítményünk. 2013 óta egy markáns és stabil pozitív javulási tendencia figyelhető meg, minek hatására egyre jobban az országos átlageredmény fölött teljesítünk, és felzárkóztunk a 4 évfolyamos gimnáziumokhoz. Az átlageredmény változása 2011 2012 2013 2014 2015 2016 1641 1635 1640 1690 1734 1732
Képességeloszlás egyénenként:
A tanulók képességszintek szerinti százalékos megoszlása:
1.szint alatt 1. szint 2. szint 3. szint 4. szint 5. szint 6. szint 7. szint Álmos Gimnázium 0 fő 0 % 4 fő 9,1 % 19 fő 40,0 % 23 fő 34,5 % 7 fő 12,7 % 2 fő 3,6 % Országosan 2,0 % 4,6 % 10,7 % 19,7 % 25,0 % 21,0 % 11,9 % 5,0 % 4 évf-os gimnáziumok 0,3 % 1,0 % 4,0 % 13,0 % 26,2 % 29,1 % 18,5 % 7,9 %
4 évfolyamos gimnáziumok Családi háttér index A CSH-index átlagértéke Álmos Gimnázium 0,373 Országosan 0,037 4 évfolyamos gimnáziumok 0,473 A felmérés a korábbi évekhez mérten pozitívnak mondható, mivel a korrelálás a CSH indexben csökken.