Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

AZ ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK INTÉZMÉNYI HASZNOSÍTÁSA

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "AZ ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK INTÉZMÉNYI HASZNOSÍTÁSA"— Előadás másolata:

1 AZ ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK INTÉZMÉNYI HASZNOSÍTÁSA
BLAZOVICSNÉ VARGA MARIANNA KÖZÉP-DUNÁNTÚLI REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI INTÉZET Veszprém,

2 JOGSZABÁLYI HÁTTÉR 1993. ÉVI LXXIX. TÖRV. 40. § ÉS 99. § TÖBBLETFELADATOT ÍR ELŐ 99. § (4) RENDSZERES MÉRÉS SZÜKSÉGESSÉGE 99. § (3) KÖZREMŰKÖDIK AZ OH 99. § (7)ÉS 133. § (5) AZ OH KÖTELES A FENNTARTÓ FIGYELMÉT FELHÍVNI AZ INDOKOLT INTÉZKEDÉSEKRE JOGSZABÁLYBAN KELL MEGHATÁROZNI A MINIMUMOT 40. § (11) MIP ELSŐ ÍZBEN 2008/2009. TANÉVBEN KELL VIZSGÁLNI 99. § (6) 133. § (5)NYILVÁNOSSÁGRA HOZATAL

3 A ELLENŐRZÉS, MÉRÉS, ÉRTÉKELÉS SZEREPE ÉS JELENTŐSÉGE
FINANSZÍROZÁSI NEHÉZSÉGEK ELSZÁMOLTATHATÓSÁG (PÉNZÜGYI, SZAKMAI) HATÉKONYSÁG STANDARDOK, TÉNYADATOK HASZNÁLATA SZUBJEKTÍV ÍTÉLETEK HELYETT A KÜLSŐ INTÉZMÉNYÉRTÉKELÉS A FENNTARTÓK TÖRVÉNYI KÖTELEZETTSÉGE

4 AZ ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK CÉLJA
AZ ISKOLA KAPJON KÉPET ARRÓL, HOGY MILYEN EREDMÉNNYEL KÖZVETÍTI A TÁRSADALOM ÁLTAL ELVÁRT TUDÁST AZ ISKOLA KÉPES LEGYEN ÖSSZEHASONLÍTANI A TELJESÍTMÉNYÉT MÁS ISKOLÁKKAL A TANÁROK KAPJANAK VISSZAJELZÉST ARRÓL, HOGY AZ ÁLTALUK ÁTADOTT TUDÁST A TANULÓK MENNYIRE TUDJÁK ALKALMAZNI

5 AZ ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK CÉLJA
BIZTOSÍTSON HATÉKONY ESZKÖZT AZ INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS ELŐSEGÍTÉSÉHEZ TÁMOGASSA A MÉRÉSI-ÉRTÉKELÉSI KULTÚRA TERJESZTÉSÉT ÖSZTÖNÖZZE AZ ISKOLÁKAT AZ ÖNELEMZÉSRE, ÖNFEJLESZTÉSRE AZ ISKOLÁK VÁLJANAK KÉPESSÉ A SAJÁT FEJLESZTÉSI IRÁNYAIK, A SZÜKSÉGES INTÉZKEDÉSEK MEGTERVEZÉSÉRE ÉS MEGVALÓSÍTÁSÁRA

6 A FIT- JELENTÉSEK TARTALMA SZERINT
SZÖVEGÉRTÉS VAGY MATEMATIKA ÉVFOLYAM: 6. ÉVF. – MINDEN TANULÓ 8. ÉVF. – MINDEN TANULÓ ÉVF. –MINDEN TANULÓ ADATA VISZONYÍTÁSI ADATOK SZERINT TELEPÜLÉSTÍPUS (6. ÉS 8. ÉVFOLYAM), VAGY ISKOLATÍPUS (10. ÉVFOLYAM)

7 A FIT- JELENTÉSEK FENNTARTÓI JELENTÉS A FENNTARTÓ EREDMÉNYE, A FENNTARTÓ ISKOLÁINAK ÖSSZEHASONLÍTÁSA, TELEPHELYEINEK ÁLLAPOTA ÉS TANULÓI ÖSSZETÉTELE ISKOLAI JELENTÉS AZ ISKOLA EREDMÉNYE, KÜLÖNBÖZŐ TELEPHELYEINEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA TELEPHELYI JELENTÉS A TELEPHELY EREDMÉNYE, AZ ELŐZŐ MÉRÉSEKHEZ VISZONYÍTOTT EREDMÉNY, OSZTÁLYOK EREDMÉNYEI, ÉPÜLET ÁLLAPOTA ÉS TANULÓI ÖSSZETÉTELE

8 A FENNTARTÓI JELENTÉS CÍMZETTJE: A FENNTARTÓ
INFORMÁCIÓKAT TARTALMAZ SAJÁT INTÉZMÉNYEIK ORSZÁGOS ADATOKKAL MEGBÍZHATÓAN ÖSSZEVETHETŐ EREDMÉNYEIRŐL

9 KÉPESSÉGPONTOK SZERINTI EREDMÉNY: MATEMATIKA 2007

10 HPÉ, MATEMATIKA, 2007

11 AZ ISKOLAI ÉS TELEPHELYI JELENTÉS
CÍMZETTJE: AZ ISKOLAVEZETÉS TÁJÉKOZTATÁST NYÚJT AZ ISKOLA POZÍCIÓJÁRÓL AZ ÖSSZES RÉSZT VEVŐ ISKOLÁVAL ÖSSZEHASONLÍTVA, ORSZÁGOSAN, RÉGIÓNKÉNT, TELEPÜLÉSTÍPUSONKÉNT. MEGTUDHATJÁK, HOGY ISKOLÁJUK TANULÓI HOL HELYEZKEDNEK EL, MENNYIRE TÉRNEK EL POZITÍV VAGY NEGATÍV IRÁNYBA AZ ÁTLAGTÓL.

12 AZ OKM- EREDMÉNYEK FELHASZNÁLÁSI LEHETŐSÉGEI
A MÉRÉSI EREDMÉNYEK ALAPJÁN AZ ISKOLA POZICIONÁLÁSA TERVEZÉS (NEM SZAKRENDSZERŰ OKTATÁS) CÉLOK, FEJLESZTÉSI IRÁNYOK KIJELÖLÉSE DIFFERENCIÁLT FOGLALKOZÁSOK (TEHETSÉGGONDOZÁS, FELZÁRKÓZTATÁS) TUDATOS SZERVEZÉSE

13 ISKOLÁK RELATÍV SORRENDJE: SZÖVEGÉRTÉS 8. ÉVF.

14 ISKOLÁK RELATÍV SORRENDJE: SZÖVEGÉRTÉS 8. ÉVF.

15 ISKOLÁK RELATÍV SORRENDJE: SZÖVEGÉRTÉS 8. ÉVF.

16 HOZZÁADOTT PEDAGÓGIAI ÉRTÉK
A TANULÓK TELJESÍTMÉNYÉNEK ELTÉRÉSE A SZOCIO-ÖKONÓMIAI HÁTTERÜK ALAPJÁN BECSÜLT ÉRTÉKTŐL.

17 CSALÁDIHÁTTÉR-INDEX VAGY CSH-INDEX
OLYAN MUTATÓ, AMELYET A SZÜLŐK ISKOLAI VÉGZETTSÉGE, A CSALÁD ANYAGI HELYZETÉT JELLEMZŐ TÁRGYAK ÉS A TANULÁST SEGÍTŐ ESZKÖZÖK ALAPJÁN ALAKÍTANAK KI.

18 A CSALÁDI HÁTTÉR ÉS A TELJESÍTMÉNY KAPCSOLATA, HOZZÁADOTT PEDAGÓGIAI ÉRTÉK Forrás: + -

19 HPÉ: SZÖVEGÉRTÉS 8. ÉVF.

20 KÉPESSÉGSZINTEK A KÉPESSÉGSZINTEK HIERARCHIÁT ALKOTNAK.
AZOK A TANULÓK, AKIK ELÉRNEK EGY SZINTET, AZ ALSÓBB SZINTEKHEZ TARTOZÓ KÉPESSÉGEKNEK IS BIRTOKÁBAN VANNAK. EGY ADOTT SZINTEN LÉVŐ TANULÓ VÁRHATÓAN A SZINTHEZ TARTOZÓ KÉRDÉSEKNEK LEGALÁBB A FELÉRE HELYES VÁLASZT AD. A 2. KÉPESSÉGSZINT AZ A MINIMÁLIS SZINT, AMELYET SZÜKSÉGESNEK TEKINTENEK TOVÁBBI ISMERETEK SZERZÉSÉHEZ, A MINDENNAPI ÉLETBEN VALÓ BOLDOGULÁSHOZ.

21 KÉPESSÉGSZINTEK SZERINTI ELOSZLÁS: MATEMATIKA 8. ÉVF.

22 TRENDVIZSGÁLAT: MATEMATIKA 8. ÉVF. 2004-2007

23 AZ ISKOLAI SZOFTVER CÍMZETTJE: A PEDAGÓGUS, A SZAKTANÁR
AZ EREDMÉNYEK HELYI SZINTŰ ÉRTÉKELÉSE ELVÉGEZHETŐ FELADATONKÉNT, OSZTÁLYOKRA BONTVA AZ ISKOLA ÖSSZES TANULÓJÁNAK SZÁZALÉKOS EREDMÉNYE IS MEGHATÁROZHATÓ ÉS VISZONYÍTHATÓ AZ ORSZÁGOS ADATOKHOZ ELEMEZHETŐ SAJÁT TANULÓIK TELJESÍTMÉNYE ÉS AZ EGYES FELADATOK MEGOLDOTTSÁGA TÁMPONT A TANÁROKNAK A FEJLESZTÉSI TERVEK ÖSSZEÁLLÍTÁSÁBAN

24

25

26 TARTALMI KERET - SZÖVEGÉRTÉS
SZÖVEGTÍPUSOK ELBESZÉLŐ MAGYARÁZÓ DOKUMENTUM GONDOLKODÁSI MŰVELETEK INFORMÁCIÓ-VISSZAKERESÉS KAPCSOLATOK ÉS ÖSSZEFÜGGÉSEK FELISMERÉSE ÉRTELMEZÉS

27 TARTALMI KERET – MATEMATIKAI ESZKÖZTUDÁS
TARTALMI TERÜLETEK MENNYISÉGEK ÉS MŰVELETEK HOZZÁRENDELÉSEK ÉS ÖSSZEFÜGGÉSEK ALAKZATOK SÍKBAN ÉS TÉRBEN ESEMÉNYEK STAT. JELLEMZŐI ÉS VALÓSZÍNŰSÉGÜK GONDOLKODÁSI MŰVELETEK TÉNYISMERET ÉS RUTINMŰVELETEK MODELLALKOTÁS, INTEGRÁCIÓ KOMPLEX MEGOLDÁSOK ÉS KOMMUNIKÁCIÓ

28 FEJLESZTÉSI IRÁNYOK MEGHATÁROZÁSA: FELADATSZINTŰ ELEMZÉS SZÖVEGÉRTÉS 8
FEJLESZTÉSI IRÁNYOK MEGHATÁROZÁSA: FELADATSZINTŰ ELEMZÉS SZÖVEGÉRTÉS 8. ÉVF.

29 FEJLESZTÉSI IRÁNYOK MEGHATÁROZÁSA: FELADATSZINTŰ ELEMZÉS SZÖVEGÉRTÉS 8
FEJLESZTÉSI IRÁNYOK MEGHATÁROZÁSA: FELADATSZINTŰ ELEMZÉS SZÖVEGÉRTÉS 8. ÉVF.

30 EGY ISKOLA HÁROM OSZTÁLYÁNAK ÖSSZEHASONLÍTÁSA

31 INTÉZMÉNYI FELADATOK OKM EREDMÉNYEINEK ELEMZÉSE ISKOLAI, OSZTÁLYTERMI ÉS EGYÉNI PEDAGÓGUS SZINTEN INTÉZKEDÉSI TERV MUNKAKÖZÖSSÉGEK FELADATAI

32 KONKRÉT FELADATOK HELYI PP ÁTTEKINTÉSE
KOHERENCIA MEGTEREMTÉSE AZ INTÉZMÉNYI MŰKÖDÉST MEGHATÁROZÓ ALAPDOKUMENTUMOK KÖZÖTT HELYI PP ÁTTEKINTÉSE BELSŐ ÉRTÉKELÉSI RENDSZER KIÉPÍTÉSE TANESZKÖZÖK, TANKÖNYVEK ÁTTEKINTÉSE TOVÁBBKÉPZÉSI TERV AKTUALIZÁLÁSA PEDAGÓGUS TELJESÍTMÉNYÉRTÉKELÉSI RENDSZER MŰKÖDTETÉSE AZ IGAZGATÓ SZAKMAI VEZETŐ SZEREPÉNEK MEGERŐSÍTÉSE

33

34 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! 30/


Letölteni ppt "AZ ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK INTÉZMÉNYI HASZNOSÍTÁSA"

Hasonló előadás


Google Hirdetések