Változások a közoktatásban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Advertisements

Az OH TÁMOP fejlesztései
2014 MUNKAJOGI ELŐADÁS.
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
III. Nemzeti Köznevelési Konferencia
Művelődési tevékenységek / szolgáltatások a településeken
26. § (1) A Hivatal a köznevelési intézmény és fenntartója ellenőrzésére jogosult szervek számára a KIR honlapján zárt rendszert biztosít annak érdekében,
A köznevelés fejlesztési irányai és eredményei KPSZTI február 12. Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárság MTI Fotó.
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Molnár László tanügy-igazgatási igazgatóhelyettes BPI
ERUDITIO Kft. Az oktatás jogi környezetének változásai és a következmények évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről Szegedi György szakmai vezető.
1Tanügyigazgatás aktualitásai. Szakmai területet érintő szabályozás •Pedagógiai programPedagógiai •Gyakornoki szabályzatGyakornoki Szervezeti működés,
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
Helyi oktatásirányítás fejlesztése TÁMOP /
XXI. századi közoktatás a TÁMOP projekt bemutatása
A kormányhivatal közoktatási feladatai és az új oktatási koncepció
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
Az iskolai könyvtár állománya
Emberi Erőforrások Minisztériuma Oktatásért Felelős Államtitkárság
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
Az Oktatási Főosztály és a köznevelési intézmények feladatai a
Méltányossági elvek a közoktatásban
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Változások a közoktatásban és szakképzésben Setényi János 2011 Naszály-Galga TISZK, Vác.
1 A évi kistérségi közszolgáltatás-szervezés és ellátás Budaörs Kistérség Többcélú Társulása január 30.
„A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Közművelődési és Képzési Intézet jelene és jövője” augusztus 23.
Szakál Ferenc Pál EMMI Köznevelés-fejlesztési Főosztály
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
A művészetoktatási intézményeket érintő jogszabályi változások „Művészetoktatás a jogszabályok útvesztőiben” konferencia Budapest, március 31. Imre.
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
Jogszabályi változások, aktuális feladatok Partnerség és együttműködés az informatikai támogató rendszer bevezetéséhez kapcsolódóan Emberi Erőforrások.
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az OFI szerepe pedagógiai szakmai szolgáltatások megújításában Hancock Márta Budapest február.
Tájékoztató egyházi és magánintézmények fenntartóinak
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
Készítette: Kovács Ferencné
Felnőttoktatás. Jogszabályi háttér  a nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. tv.  a Szakképzésről szóló évi CLCCCVII. tv.  az évi LXXXIV.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Jogszabályok A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény (Nkt.) A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény (Szt.) 229/2012. (VIII. 28.)
Ellenőrzések a köznevelési intézményekben Fejér Megyei Kormányhivatal.
Szakál Ferenc Pál. 20/2012 (VIII.31.) EMMI rendelet.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Vörös-Gubicza Zsanett MKIK fejlesztési koordinátor szeptember 06.
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Barlai Róbertné Maus Pál anyagának felhasználásával
Barcsák Marianna KPSZTI
Barcsák Marianna KPSZTI
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
főosztályvezető-helyettes
KPSZTI pedagógiai-szakmai szolgáltató
Tankönyvellátás és iskolai könyvtár
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
Szakértés/szaktanácsadás módszertana
Horváth Cz. János Személyes adatok kezelése az intézményben
Előadás másolata:

Változások a közoktatásban Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15.

Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15. OH OFI Oktatási Államtitkárság Educatio Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15.

Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15. Változások: köznevelési törvény Nemzeti alaptanterv – kerettantervek pedagógus életpálya modell új pedagógus továbbképzési rendszer országos pedagógiai szakmai ellenőrzés országos mérések és vizsgák rendszere Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15.

a nemzeti köznevelésről 2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről kerettörvény: a 2012. szeptember 1-jei életbe léptetés csak jogalap jelentősebb intézkedéseiben késleltetett bevezetés egyházi fenntartású intézményekre vonatkozó szabályozás egyértelműbb Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15.

Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15. 2012. szeptember 1. mindennapos testnevelés 1-5-9. évfolyamon felmenő rendszerben kerül bevezetésre (27.§ (11)) Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15.

Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15. 2012. szeptember 1. nem állami fenntartó négy hónapon belül felülvizsgálja az e törvény rendelkezéseinek megfelelően az e törvény szerinti köznevelési intézmény alapító okiratát, és megküldi a törzskönyvi nyilvántartást vezető kormányhivatalnak (97.§ (4)) Könyvtári tevékenység szerepeljen benne (TEÁOR); pedagógus felvételnél világnézeti és hitéleti szempontokat alkalmazási feltételként előírhat (32.§ (1) a)) Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15.

Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15. az iskola 2012. december 31-ig (?) felülvizsgálja a pedagógiai programját, annak érdekében, hogy a kerettantervről szóló jogszabály, valamint e törvény rendelkezéseinek megfeleljen (97.§ (14)) tíznél több szakmai munkaközösséggel működő nevelési-oktatási intézmény 2012. december 31-ig felülvizsgálja és módosítja az SZMSZ-ét annak érdekében, hogy megfeleljen a 71. § (1) bekezdésében foglaltaknak (max. 10 munkaközösség, min. 5 tag) Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15.

Pedagógus kötelességei és jogai A pedagógust munkakörével összefüggésben megilleti az a jog, hogy i) az iskola könyvtárán keresztül használatra megkapja a munkájához szükséges …az intézmény SZMSZ-ében meghatározottak szerinti informatikai eszközöket, (63. § (1) ) Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15.

Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15. 2013. január 1. változik a bérek finanszírozása: központi költségvetés az egyházi fenntartású intézmények finanszírozásáról még folynak a tárgyalások Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15.

Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15. 2013. január 1. főszabály szerint állami fenntartásba kerülnek a köznevelési intézmények - kivéve óvoda (74-76.§) hatályba lépnek a szakszolgálatokkal kapcsolatos változások (18.§) érvényesek a tankötelezettségre vonatkozó szabályok (45.§ (2)és (4)) (2011/2012 8.o.) Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15.

Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15. 2013. szeptember 1. a pedagógus életpálya-modell (2015.+10 =Ø) 97.§ (21) a pedagógusok „átsorolt” bérezése – minősíttetés (97.§19-20) – könyvtárpedagógia-tanár szak Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15.

Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15. Új munkaidő számítás pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a kötött munkaidő) az intézményvezető által - az e törvény keretei között - meghatározott feladatok ellátásával köteles tölteni, a munkaidő fennmaradó részében a munkaideje beosztását maga jogosult meghatározni (62.§ (5)) a teljes munkaidő ötvenöt-hatvanöt százalékában (a továbbiakban: neveléssel-oktatással lekötött munkaidő) tanórai és egyéb foglalkozások megtartása rendelhető el (62.§ (6)) intézményvezető: arányos teher elosztás Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15.

Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15. a nevelő-oktató munkát közvetlenül segítők létszámára vonatkozó 2. sz. melléklet könyvtáros vagy könyvtárostanár/tanító 1-100 tanuló között 0,5 könyvtáros vagy könyvtárostanár/tanító 101-500 tanuló között 1 könyvtáros vagy könyvtárostanár/tanító 500 tanuló felett 2 Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15.

Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15. Végzettség 98.§ (7) Iskolai, kollégiumi könyvtárostanárnak vagy könyvtárostanítónak alkalmazható az is, aki a 3. mellékletében foglaltak szerint az iskolában, kollégiumban pedagógus - munkakör betöltésére jogosító tanítói vagy tanári végzettséggel és szakképzettséggel, továbbá iskolarendszeren kívüli oktatásban szerzett emelt szintű könyvtárosi szakképesítéssel rendelkezik. (felsőfokú helyett) Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15.

1.osztálytól felmenő rendszerben ingyenes tankönyv nem kell állományba venni, de nyilvántartást kell vezetni róla 25% terhére vásárolt tartós tankönyvek (szépirodalom, szótárak) könyvtári állományba kerülnek Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15.

Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15. az általános iskolában 16 óráig szervezendő foglalkozások (27.§(2)) az új csoport- és osztálylétszámok és tanulói óraszámok felmenő rendszerben kerülnek bevezetésre (4. melléklet) általános iskolában bevezetésre kerül felmenő rendszerben (1.o. és 5.o.) az erkölcstan és a helyette választható hittan (35.§ (1)) indulnak a köznevelési Híd-programok nyolc gyermek esetén a szülők kérésére óvodát vagy alsó tagozatot kell szervezni a kistelepüléseken (89.§ (1)) Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15.

Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15. 2014. szeptember 1. kötelező 3 éves kortól való óvodába járás (8.§) sajátos nevelési igényű gyermek súlyos és halmozottan fogyatékos, attól az évtől kezdve, amelyben az ötödik életévét betölti, fejlesztő nevelésben, fejlesztő nevelés-oktatásban kell részt vennie Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15.

Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15. 2016. január 1. hatályba lép a kötelezően választandó vizsgatárgy szakközépiskolában a szakközépiskola ágazatának megfelelő szakmai vizsgatárgy (6.§ (2)e) ) 2016. január 1. után érettségizőknek már igazolni kell a közösségi szolgálat elvégzését (97.§ (2)) Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15.

Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15. Az iskolák feladatai A pedagógiai program felülvizsgálata és a helyi tanterv elkészítése 2012. december 31-ig (02.28. és 03.31.?) Könyvtárpedagógiai órák tervezése Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15.

Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15. 20/2012. (VIII.31.) EMMI rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról Alapdokumentumok áttekintése (2011. CXC törvény 32.§ (1) i) PP, SZMSZ, házirendet egyházi fenntartású intézményben a fenntartó hagyja jóvá) 4.§ (2)g) „iskolai, kollégiumi könyvtár SZMSZ-ét tartalmazza Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15.

Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15. 163. §(2) Az iskolai, kollégiumi könyvtár SZMSZ-e szabályozza működésének és igénybevételének szabályait. …. (3) A könyvtári SZMSZ mellékletét képezi a gyűjtőköri szabályzat, a könyvtárhasználati szabályzat, c) a könyvtárostanár, könyvtáros munkaköri leírása, d) a katalógus szerkesztési szabályzata, e) a tankönyvtári szabályzat. (5) A tankönyveket külön gyűjteményként kell kezelni, a külön gyűjtemény nyilvántartásának és használatának sajátos szabályait a tankönyvtári szabályzatban kell rögzíteni. (6) Az iskolai, kollégiumi könyvtár SZMSZ-ét - elfogadása előtt - iskolai könyvtár szakterületen köznevelési szakértői tevékenység folytatására jogosult szakértővel kell véleményeztetni. Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15.

Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15. 167. § (3) A könyvtár SZMSZ-ében kell meghatározni az iskolai, kollégiumi könyvtár a) könyvtárhasználóinak körét, b) a beiratkozás módját, az adatokban bekövetkezett változások bejelentésének módját, c) a szolgáltatások igénybevételének feltételeit, d) a könyvtárhasználat szabályait, e) a nyitva tartás, kölcsönzés idejét, a nyitva tartás és a kölcsönzés módját és idejét, f) a tankönyvtári szabályzatot, a tartós tankönyvekre vonatkozó szabályokat, g) katalógusszerkesztési szabályzatot, h) a könyvtárostanár, könyvtárostanító munkaköri leírását. Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15.

Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15. 193. § (14) … a fenntartónak 2013. május 31-ig eleget kell tennie a 2. mellékletben meghatározott követelményeknek. (2. melléklet Jegyzék a nevelési-oktatási intézmények kötelező (minimális) eszközeiről és felszereléséről) 1 osztály, 3000 dokumentum Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15.

Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15. TÁMOP 3.1.1: XXI. századi közoktatás (fejlesztés, koordináció) II. szakasz A projekt megvalósítója: Oktatási Hivatal (együttműködve az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézettel és az Educatio Társadalmi Szolgáltató Kft.-vel) A projekt megvalósítási ideje: 2012. augusztus 1. – 2015. január 31. A megvalósítás költsége: 1 200 000 000 Ft Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15.

Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15. a Köznevelési Információs Rendszer megújítása (KIR, FELVI, diákigazolvány, pedagógusigazolvány, iskolatáska) a Nemzeti Köznevelési Akkreditációs Központ kialakítása (központ infrastruktúrája, kerettantervek, tankönyvek és digitális tananyagok akkreditációs eljárása) Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15.

Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15. Köznevelési Információs és Közösségi Portál kialakítása (folyamatos tájékoztatás az aktuális szakmai és igazgatási feladatokról, a jogszabályok változásairól, elektronikus tájékoztatók, segédletek, Köznevelési „Help Desk”) Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15.

Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15. a szolgáltatások és termékek egyenletesen magas minőségi szintjének biztosítása (a tankönyvek, taneszközök fejlesztéséhez kapcsolódóan, közösségi szolgálat, Híd-program, egész napos iskola, pályaorientáció, határon túli osztálykirándulás), az óvodai neveléshez kapcsolódó fejlesztések, valamint a tanórán kívüli tevékenységek minőségbiztosítási rendszerének kidolgozása a minőségbiztosítási tevékenységet támogató informatikai rendszer kialakítása. Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15.

Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15. TÁMOP 3.1.5/12: Pedagógusképzés fejlesztése A projekt megvalósítója: Az Oktatási Hivatal, az Educatio Társadalmi és Szolgáltató Nonprofit Kft., Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet konzorciuma A projekt megvalósítási ideje: 2012. augusztus 1.–2015. január 31. A megvalósítás költsége: 9 997 000 000 Ft. Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15.

1/Pedagógus-továbbképzés: új képzési standardok, minták, ajánlások kidolgozása; pedagógus-továbbképzési nyilvántartó rendszer kialakítása; az új pedagógus-továbbképzési rendszer minőségfejlesztése Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15.

Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15. 2/ A pedagógus életpálya fokozataihoz kapcsolódó képzési és minősítési rendszer kialakítása: a gyakornoki évek szakmai programjának kidolgozása; mentorképzés; a gyakornoki minősítő vizsga kidolgozása a Pedagógus I. jelöltek felkészítése a gyakornoki minősítő vizsgára, Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15.

Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15. a minősítési eljárás szakmai részleteinek kidolgozása; informatikai rendszer kidolgozása; Minősítő Bizottságok tagjainak felkészítése; Minősítési eljárások pilot projekt Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15.

Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15. TÁMOP 3.1.8: Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban A projekt megvalósítója: Oktatási Hivatal A projekt megvalósítási ideje: 2011. november 15.–2013. augusztus 15. A megvalósítás költsége: 2 046 000 000 Ft Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15.

Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15. 1/ Az intézményi önértékelés és külső értékelés rendszerének fejlesztése a közoktatásban: országos pedagógiai szakmai ellenőrzés (EMMI-OH-KH) (2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről 86-87. § és a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII.31.) EMMI rendelet 145-152.§) pedagógus intézményvezető intézmény ellenőrzése Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15.

Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15. 2/ A vizsgarendszer fejlesztése (az érettségi vizsgakövetelmények felülvizsgálata, feladatbank létrehozása) 3/ Országos mérési rendszer 4/ Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15.

Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15. Köszönöm a figyelmet! Barcsák Marianna KPSZTI 2012. 11. 15.