Emberi jogi képzés A tananyag és a képzés filozófiája

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Advertisements

TAMOP B-11/ „A fiatalok családi életre nevelését, a kismamák munkaerő piaci elhelyezését segítő, innovatív családbarát szolgáltatások.
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
Gyermekek a leszakadó világban Társadalmi állapotrajzok konferencia MTA Szociológiai Kutatóintézet november 19.
Dél-alföldi Regionális Igazgatósága SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ MÁJUS 17.
Az értékmenedzsment új EU-s képzési és minősítés rendszere (Value for Europe) Tarjáni István, CMC, CVS, PVM, TVM, FÓKUSZ-2 Kft - ügyvezető igazgató
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
„ Tágas városom kis lakásra cserélem” Hajléktalanok önálló lakhatásának elősegítése, munkaerő-piaci integrációjának megalapozása TÁMOP /
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
„Az ember is tud úgy tanulni, mint a patkány a labirintusban” 2Új tanulási módszerek az informatikában.
A három lépcsőfok… 29% - A megoldás 52 heti stratégia sikeres üzleti kapcsolatépítéshez (Avidor András - Michelle R. Donovan - Ivan R. Misner) Az emberek.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
BOROS SÁMUEL SZAKGIMNÁZIUMA
NÉPEGÉSZSÉGÜGY MEGELŐZÉS, FEJLESZTÉS JÖVŐKÉP a Köz- egészségügye
Projektszellemű tanítási foglalkozások a szakiskola évfolyamán
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Zsiros Péter A Bolyai János megyei matematikaverseny feladatsorairól és a javítás egységesítéséről Zsiros Péter
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Kispálné Horváth Mária
ÉFOÉSZ LILIOM NAPKÖZI OTTHON Hódmezővásárhely
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Kiskunfélegyházi Szakképző Intézmény és Kollégium Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Középiskolája és Szakiskolája OM azonosító: Kiskunfélegyháza,
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A szaktanácsadásról.
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
Konfliktusok az iskolában
KOSSUTH LAJOS KÖZOKTATÁSI INTÉZMÉNY OROSHÁZA
A bemeneti kompetenciamérések és a visszajelzéseken alapuló fejlesztő munka bemutatása a Farkas Gyula Közoktatási Intézmény Dr. Illyés Sándor intézményegységében.
Lovagi Játékok projekt
Liliom.
HHR.
A VERESEGYHÁZI KATOLIKUS GIMNÁZIUM felvételi tájékoztatója a 2018/2019-as tanévre „Ahol ugyanis ketten vagy hárman összegyűlnek az én nevemben, ott vagyok.
szakképzési és felnőttképzési szakértő
Miért választottam a BME-VIK-et?
Miért választottam a BME Mérnökinformatikus Szakot?
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
A hajszobrász: Baranyai Vivien 12.Asz
Felhasználóképzés a kórházban
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
TÉNYEK UTÁN CSELEKVÉS Viziné Molnár Anna Uzsoki Utcai Kórház
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
A CSOPORTMUKA VÁZLATOS FOLYAMATA ÁLTALÁNOS CSOPORTTERVEZÉSI MODELL
AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Természetismereti kirándulásra való felkészüléshez javaslat
Econventio Kerekasztal Közhasznú Egyesület
A szállítási probléma.
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Gadamer ( ) filozófiai hermeneutikája
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Vidékfejlesztési pályázatok megvalósításához útravaló
Szolnoki gyakornoki program dr. Versitz Éva Szolnok, március 01.
Üzlezi információelemző specializió
A statisztikus elemző specializió
Előadás másolata:

Emberi jogi képzés A tananyag és a képzés filozófiája A tananyag elemei A képzés tematikája és módszertana Idézetek és fotók a képzésről

A tananyag és a képzés filozófiája a fiatalokkal foglalkozó szakemberek számára elméleti és gyakorlati tudást, tapasztalatot nyújtani az emberi jogokról, az emberi jogi nevelésről a kompetencia „szentháromságát” vettük alapul, és ennek mentén dolgoztuk ki a szükséges elméleti anyagot, valamint a készségfejlesztésre és attitűdformálásra alkalmas részeket

A kompetencia ”szentháromsága” TUDÁS, ISMERET (ELMÉLET) Ifjúságsegítői KOMPETENCIA KÉPESSÉG, KÉSZSÉG, ATTITŰD, SZEMLÉLET (FELADATOK, GYAKORLATOK) (CSELEKVÉS)

A tananyag elemei A kézikönyvet tartalmilag három részre osztottuk, és ez a bontás egyben követi is egy emberi jogi képzési folyamat felépítését. Emberi jogok – Az emberi jogi nevelés háttere Az emberi jogi képzés előkészületei – gyakorlattípusok Az emberi jogi cselekvés

A képzés tematikája és módszertana 1. 1. nap Bemutatkozás, ismerkedés, elvárások tisztázása, szerződés Ki vagyok Te?, Képjáték Emberi jogi hőlégballon Ki van mögöttem Eurovasút Napi értékelés, zárás

A képzés tematikája és módszertana 2. 2. nap Bejelentkező kör, bemelegítő gyakorlat (Köszöntések) Gyermekjogi bingó Gyermekjogok feldolgozása mozaik módszerrel Hősök és hősnők Hova állsz?! Erőszak az éltemben Napi értékelés, zárás

A képzés tematikája és módszertana 3. 3. nap Bejelentkező kör, bemelegítő gyakorlat Tégy egy lépsét előre … Sajtófigyelő dramatikus feldolgozással Lépj be a körbe Cselekvési kontinuum A képzés értékelése, zárás

Idézetek a képzés értékeléséből 1. ”A képzés teljesen más dimenzióba helyezte az eddigi tudásomat.” ”Különböző gyakorlatokat kaptam, amelyeket a jövőbeni munkámban tudok hasznosítani.” ”Számomra sokkal könnyebb a gyakorlatokból tanulni, mint pl. egy könyvből.” ”Korábban nem érdekelt ez a szakterület, de a képzés megszerettette velem a gyermekjogot.” ”A csapatmunkák nagyon hasznosak voltak, főleg azért, mert elsőként egyéni majd négyes, ötös és végül nagycsoport munka volt.” ”Nagyon klassz technikákat tanultam, alig várom, hogy némelyik gyakorlatot kipróbálhassam.”

Idézetek a képzés értékeléséből 2. ”Az elején volt, hogy nem értettem, miért szükséges a feladat, de a nap végére tiszta lett.” ”Abszolút addig rágódhattam egy témán, amíg meg nem „világosodtam”.” ”Jó volt másoktól hallani olyan dolgokat, amikkel nem értek egyet.” ”Sokkal többet tanultam a 3 napos képzésen, mint az iskolai keretek közt, ami egyhangú.” ”Nehezen indultam neki. De több lettem. Sok újat adott nekem, ami biztosan segít változtatni az életem bizonyos területén. Jó volt, és ezek után várom a legközelebbi lehetőséget.” ”Nagyon hasznos volt, pozitív, leginkább a módszerek és a gyakorlatok, amiken keresztül elsajátítottuk a tudást. Jó volt a légkör, színvonalas volt a képzés. ”

Fényképek a képzésről 1.

Fényképek a képzésről 2.