Emberi jogi képzés A tananyag és a képzés filozófiája A tananyag elemei A képzés tematikája és módszertana Idézetek és fotók a képzésről
A tananyag és a képzés filozófiája a fiatalokkal foglalkozó szakemberek számára elméleti és gyakorlati tudást, tapasztalatot nyújtani az emberi jogokról, az emberi jogi nevelésről a kompetencia „szentháromságát” vettük alapul, és ennek mentén dolgoztuk ki a szükséges elméleti anyagot, valamint a készségfejlesztésre és attitűdformálásra alkalmas részeket
A kompetencia ”szentháromsága” TUDÁS, ISMERET (ELMÉLET) Ifjúságsegítői KOMPETENCIA KÉPESSÉG, KÉSZSÉG, ATTITŰD, SZEMLÉLET (FELADATOK, GYAKORLATOK) (CSELEKVÉS)
A tananyag elemei A kézikönyvet tartalmilag három részre osztottuk, és ez a bontás egyben követi is egy emberi jogi képzési folyamat felépítését. Emberi jogok – Az emberi jogi nevelés háttere Az emberi jogi képzés előkészületei – gyakorlattípusok Az emberi jogi cselekvés
A képzés tematikája és módszertana 1. 1. nap Bemutatkozás, ismerkedés, elvárások tisztázása, szerződés Ki vagyok Te?, Képjáték Emberi jogi hőlégballon Ki van mögöttem Eurovasút Napi értékelés, zárás
A képzés tematikája és módszertana 2. 2. nap Bejelentkező kör, bemelegítő gyakorlat (Köszöntések) Gyermekjogi bingó Gyermekjogok feldolgozása mozaik módszerrel Hősök és hősnők Hova állsz?! Erőszak az éltemben Napi értékelés, zárás
A képzés tematikája és módszertana 3. 3. nap Bejelentkező kör, bemelegítő gyakorlat Tégy egy lépsét előre … Sajtófigyelő dramatikus feldolgozással Lépj be a körbe Cselekvési kontinuum A képzés értékelése, zárás
Idézetek a képzés értékeléséből 1. ”A képzés teljesen más dimenzióba helyezte az eddigi tudásomat.” ”Különböző gyakorlatokat kaptam, amelyeket a jövőbeni munkámban tudok hasznosítani.” ”Számomra sokkal könnyebb a gyakorlatokból tanulni, mint pl. egy könyvből.” ”Korábban nem érdekelt ez a szakterület, de a képzés megszerettette velem a gyermekjogot.” ”A csapatmunkák nagyon hasznosak voltak, főleg azért, mert elsőként egyéni majd négyes, ötös és végül nagycsoport munka volt.” ”Nagyon klassz technikákat tanultam, alig várom, hogy némelyik gyakorlatot kipróbálhassam.”
Idézetek a képzés értékeléséből 2. ”Az elején volt, hogy nem értettem, miért szükséges a feladat, de a nap végére tiszta lett.” ”Abszolút addig rágódhattam egy témán, amíg meg nem „világosodtam”.” ”Jó volt másoktól hallani olyan dolgokat, amikkel nem értek egyet.” ”Sokkal többet tanultam a 3 napos képzésen, mint az iskolai keretek közt, ami egyhangú.” ”Nehezen indultam neki. De több lettem. Sok újat adott nekem, ami biztosan segít változtatni az életem bizonyos területén. Jó volt, és ezek után várom a legközelebbi lehetőséget.” ”Nagyon hasznos volt, pozitív, leginkább a módszerek és a gyakorlatok, amiken keresztül elsajátítottuk a tudást. Jó volt a légkör, színvonalas volt a képzés. ”
Fényképek a képzésről 1.
Fényképek a képzésről 2.