A bemeneti kompetenciamérések és a visszajelzéseken alapuló fejlesztő munka bemutatása a Farkas Gyula Közoktatási Intézmény Dr. Illyés Sándor intézményegységében.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
M OBILROBOT - PROGRAMOZÓ VERSENY Készítette: Szomjas Oroszlánok Team.
Advertisements

PÁLFFY MIKLÓS KERESKEDELMI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
Regionális konferencia Szolnok március 12..
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
1. Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 2 Iskolai közösségek A tanulók összetétele: A tanulói létszám jelenleg:780 fő –Szakközépiskolai.
A Non-Profit teljesítménymérés problémái (mérési és fejlesztési lehetőség) Márkus Gábor CVS, PVM, TVM, igazgató Stúdium Kft. Oktatás és Projekt menedzsment.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
ISKOLAKÉSZÜLTSÉG – AZ ADAPTÍV VISELKEDÉS FEJLETTSÉGE dr. Torda Ágnes gyógypedagógus, klinikai gyermek-szakpszichológus Vizsgálóeljárás az iskolába lépéshez.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
A bementi mérések és a visszajelzések értékelése a szakiskola 9. – 10. évfolyamában 626. Szakképző Iskola és Kollégium Mezőtúr.
Az IKER önértékelő IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
Kalocsa Iskolánk városa. Székesegyház Dózsa György Gazdasági, Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola, Kollégium OM azonosító:
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
Beiskolázás a 2016/2017. tanévre az érettségi utáni képzésekben
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Kompetenciamérés a Szakiskolai Fejlesztési Program II. keretében 2007
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Táncsics Mihály Szakközépiskola Szakiskola és Kollégium Veszprém
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Kispálné Horváth Mária
VEZETŐI ÉLETPÁLYAMODELL – PORTFOLIÓ BŐVÍTÉS
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Teljesítményértékelési rendszer
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Kiskunfélegyházi Szakképző Intézmény és Kollégium Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Középiskolája és Szakiskolája OM azonosító: Kiskunfélegyháza,
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Mátészalkai Szakképző Iskola
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A szaktanácsadásról.
Konfliktusok az iskolában
KOSSUTH LAJOS KÖZOKTATÁSI INTÉZMÉNY OROSHÁZA
Statisztika 10 évf. 3 osztály 82 tanuló 9 évf. 4+1 osztály 118 tanuló Minden osztályt külön pedagógus javított 8 fő - részben of, ha vállalta.
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
MEGKEZDTÜK A FELKÉSZÜLÉST A TANULÓI LAPTOP PROGRAMRA
AZ INTÉZMÉNY KÜLSŐ KAPCSOLATAI
Sajátos nevelési igényű tanulók a kompetenciamérésben
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Felhasználóképzés a kórházban
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Környezeti Kontrolling
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Országos kompetenciamérés MATEMATIKA.
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
Intézmény minőségirányítási programja
Bemeneti kompetenciamérés 2007/2008 tanév
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
A dolgozói teljesítménymérés gyakorlata a százhalombattai Hamvas Béla Városi Könyvtárban Hamvas Béla Pest Megyei Könyvtár Minőségirányítási szakmai nap.
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
AZ ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK MEGSZERVEZÉSE A TANODÁBAN
Előadás másolata:

A bemeneti kompetenciamérések és a visszajelzéseken alapuló fejlesztő munka bemutatása a Farkas Gyula Közoktatási Intézmény Dr. Illyés Sándor intézményegységében Tarhos, 2007.09.17-21.

PROJEKTEZÜNK

Szakiskolai létszám Létszám 9.évf. 10.évf. Mérésen résztvevő Speciális szakiskolai tanuló 141 24 21 31 Készség fejlesz tő speciális szakiskolai tanuló 29 6 5 Összesen 170 30 26

A mérésen résztvevő évfolyamok létszámadatai A mérőeszköz neve 9.A,B 24 fő 10.A 10 fő  Összes % -a Mérés vezetés/ javítás Mérés- koord./ Infor-matika Kommunikáció A 22 fő 9 fő 31 22 3 2 5 Kommunikáció B 21 fő 30 21 Szabálykövetés 21fő Problémamegold. Szociális komp. 20 fő 29

Visszajelzések Látta szülő. gyám közism. tanár gyak. Látta napközis nevelő 9.évf. 21 95 % 9 100 % 2 10. évf. 8 100% 1  30 97 % 17 3 A szociális kompetencia értékelésének másolatát minden szülőnek elküldtük. A szülők általában nem jeleztek vissza,csak aki személyesen találkozott az osztályfőnökkel. A tanulókkal egyénenként és osztályszinten megbeszéltük a javítás után ateljesítményeket..

A szülői vélemények tartalma: Egy szülő véleménye:Gyermeke sokat fejlődött,mióta intézményünkbe jár. Örül,hogy részt vesz a felméréseken és konkrét tájékoztatást kap. Különösen a szociális kompetenciákat mérő feladatokat tartja a maga számára fontosnak,mert a hiányosságok neki is segítséget nyújtanak gyermeke további nevelésével kapcsolatban. A gyámok is megerősítést kaptak a tanulók kompetenciáit illetően – melyek hiányosságait - sajnos – igazolták a kapott eredmények.

A tanári vélemények tartalma Valamennyi pedagógus : Szükségesnek tartjuk, hogy a feladatokat a javítás után újra áttekinthessék a tanulók, mert szeretnék tudni, melyik megoldásuk volt jó, mit kellett volna másképpen csinálniuk. A tanár is könnyebben rávezetné őket a megoldási stratégiákra. A visszacsatolás a jelenlegi szöveges értékeléssel nem érvényesül eléggé. Véleményünk szerint „a levegőben lóg”. SNI gyermekeknél szükség van bizonyos feladattípusokkal újra és újra találkozni. Közös értelmezésre,rávezetésre is gyakrabban van szükségük. A pedagógusok is tanulnának a felmérő feladatok elemzéséből,ha többször is áttanulmányozhatnák,de másolatot nem lehet készíteni. Az osztályfőnökök,napközis nevelők számára segítség a szociális kompetenciáról kapott személyre szóló jellemzés.

A tanulói vélemények tartalma Azt a feladatot,amit nem tudtak értelmezni, „hülyeségnek” nevezték. Elfogadták az értékelést,azt is, hogy fejlődésüket szolgálják az adott kompetenciák , de hogy megfontolják-e az abban megfogalmazottakat, azt nehéz megítélni. Jellemző,hogy valamennyi tanuló érdeklődött a saját eredménye és a megoldókulcs iránt.

A bemeneti kompetenciamérési eredmények felhasználása Az osztályban tanító tanárok az egyéni fejlesztés keretében használják fel az eredményeket. A 9. évfolyamon tanuló,más iskolából érkezett tanulók képességeiről korábban kaptak hiteles képet a tanárok,sokat segített a tervezőmunkában. A differenciált feladatok tervezésekor már év elején lehetett támaszkodni a mérési eredményekre. Bizonyos feladattípusokat a tanítási órákon alkalmaznak. A mérés fontossága erősödött,fogalma konkrétabbá vált egyes kollégák számára. Az SNI tanuló önmagához viszonyított fejlődése az izgalmas számunkra,hiszen igen nagy az eltérés egyéni képességprofilokban. A szakértői véleményeket szervesen kiegészíti,aktuális állapotot mutat be.

További jó tanácskozást! Készítette: Poltz Gézáné Szabó Zsuzsanna MÉCS - vezető Farkas Gyula Szakképző Iskola,Gimnázium,Speciális Szakiskola,Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Kollégium és Gyermekotthon 5630 Békés, Hőzső u. 39 E-mail: tarhos@fgyki.hu