Szervezetfejlesztés II. előadás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ADATSZERZÉS, INFORMÁCIÓ HASZNOSULÁS Biztonságtudatos vállalati kultúra Készítette: Jasenszky Nándor egyetemi szakoktató NKE NBI TEH tanszék.
Advertisements

VISSZA- CSATOLÁS TERVEZÉS VÉGRE- HAJTÁS ÉRTÉKELÉS Képzés célja.
„A golyóálló vezető” A vezetői munka hatékonyságának fejlesztése Dr. Petőné Ködmön Anikó Kreatív Kommunikáció Oktató és Szolgáltató Bt. 06/
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
A Szociális Szövetkezeti forma bemutatása Tanai Tünde Rehabilítációs tanácsadó.
A Non-Profit teljesítménymérés problémái (mérési és fejlesztési lehetőség) Márkus Gábor CVS, PVM, TVM, igazgató Stúdium Kft. Oktatás és Projekt menedzsment.
2011. évi zárás Készítette: Juhász Ágnes. 1. Zárást megelőző feladatok  Leltározás  Folyószámla egyeztetés (kapcsolt vállalkozásoktól egyenlegkérés)
Marketing-logisztika Értékesítésmenedzsment Előadó: Dr. Veres István 12.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
A magyarországi vállalatok információszerzési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink H-1024.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE május 26.. A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE Beszerzés vs. közbeszerzés Az új közbeszerzési törvény tükrében Willinger Kornél NVMT Elnökségi.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
Informatikai rendszerek általános jellemzői 1.Hierarchikus felépítés Rendszer → alrendszer->... → egyedi komponens 2.Az elemi komponensek halmaza absztrakciófüggő.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési.
Új irányok az emberi erőforrás gazdálkodásban Fiatal regionalisták VIII. országos konferencia Győr, október Szűcs Ágnes Nyíregyházi Főiskola.
TEROTECHNOLÓGIA Az állóeszközök újratermelési folyamata.
Gazdasági informatika - bevezető
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Az „első lépés” TÁMOP
Muraközy Balázs: Mely vállalatok válnak gazellává?
A kérdőívek, a kérdőívszerkesztés szabályai
Gyűjtőköri szabályzat
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 9. előadás
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
Mayer József Budapest február 27.
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
ESETTANULMÁNY Készítette: Fenyvesi Petra
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Kockázat és megbízhatóság
Észlelés és egyéni döntéshozatal, tanulás
Kockázat és megbízhatóság
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Teljesítményértékelési rendszer
Levegőszennyezés matematikai modellezése
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Komplex gazdasági folyamatok mérése
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 9. előadás
A márkázás Marketing gyakorlat 6..
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Felhasználóképzés a kórházban
AGRION Vállalkozásfejlesztő Iroda
Önköltségszámítás.
A villamos installáció problémái a tűzvédelem szempontjából
Környezeti Kontrolling
ÉRTÉKTEREMTŐ FOLYAMATOK MENEDZSMENTJE
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Szervezet-fejlesztés
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
KÖFOP VEKOP A közszolgáltatás komplex kompetencia, életpálya-program és oktatás technológiai fejlesztése Az értékelési szempontok.
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint EREDMÉNYEK 4. 8
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Az innovációs célú beszerzések gyakorlata
IT biztonsági monitoring eseményfelügyelet, bizonyítékok,
REGIONÁLIS KÉPZÉS REGIONÁLIS KÉPZÉS.
Előadás másolata:

Szervezetfejlesztés II. előadás Készítette: Dr.(Ph.D)Kópházi Andrea Egyetemi docens Sopron

Az előadás felépítése Mi a folyamatmenedzsment? A szervezeti folyamatok fejlesztésének módszerei A folyamatelemzés A folyamatok teljesítményének mérése

A folyamatmenedzsment szükségessége A munka jellemzői napjainkban A munkavállalók jobban informáltak Iskolázottabbak Nem kedvelik a szolgai munkavégzést Nem elégszik meg a puszta foglalkoztatással

A folyamatmenedzsment szükségessége A munka jellege megváltozott Információkra, ismeretekre alapul A felügyelet közvetlen megfigyeléssel megoldhatatlan Mások a követelmények A változások gyors üteme megkívánja a döntések alsóbb szinten történő meghozatalát A verseny a folyamatok között folyik

A folyamatszemlélet előnyei A problémák a funkciók között és nem a funkciókban jelentkeznek A folyamatra orientáltságnál az információ nem a parancsnoki láncon felfelé folyik és a döntést nem a legfelső szinten hozzák A folyamatszemlélet magában foglalja a vevőszemléletet is Nem emberi hibákat, hanem hibás folyamatokat lát

A fejlesztési irányok meghatározása Amennyiben a termék élettartam rövidül, az új termékek számát kell növelni Ha a termék hosszú élettartamú a piacra szállítást kell eredményesebben és hatékonyabban megoldani

A folyamatok fejlesztésének módszerei A folyamatos javítás /alapja a vevő kívánságának, vm. az adott folyamat képességeinek alapvető megismerése, majd a kettő közötti különbség döntő okainak felderítése A benchmarking /a meglévő legjobb gyakorlat és folyamat felkutatása és azzal történő versengés/ több erőforrást igényel, de nagyobb a nyereség Az újjáalakítás /drasztikus folyamat, gyors megváltoztatás/ Új nagyságrendek érhetők el, komoly indoklás, határozottság elkötelezettség és szakértelem szükséges

A fejlesztés módjának kiválasztását befolyásolja A lehetőség A fontosság A teljesítmény lemaradást kiküszöbölhetjük-e Megvalósíthatóság

A fejlesztési teamek kialakításának szabályai Minimalizálja a tagok számát minden fejlesztési csapatban. Válogasson a csapatba megfelelő pozícióban lévő embereket. Válasszon a teambe érintetteket. Válogasson a csapatba olyan embereket, akiknek megvan a képességük és képzettségük a feladatra.

Folyamatelemzés

Folyamatelemzés Folyamatleltár készítése Kulcsfolyamatok dokumentálása Teljesítmény mérése Fejlesztési stratégia kialakítása

Fadiagramm az alapvető folyamatok meghatározására

Az alapvető folyamatok jellemzői Stratégiai szerep /versenyelőnyt jelentenek, jelentősek a szervezet céljait tekintve/ A vevő befolyásolása /közvetlenül befolyásolják a vevőket : rendelés teljesítése Keresztfunkcionális jelleg /áttöri az egyes funkcionális határokat: termékfejlesztés

A folyamatok hierarchiája Méret / nagy számú funkcionális folyamatot foglalnak magukba / Jelentőség / komplex folyamatok, ahol a folyamatok fontossága a döntő/ Hatáskör /keresztfunkcionális jelleget mutat/

Folyamatleltár Meghatározzuk az alapvető folyamatokat Minden folyamat teljesítményét mérni kell!!! Számszerűség Folyamat hatékonyság

A folyamatok hierarchiája

A folyamatok teljesítményének mérése

A teljesítmény méréséhez használatos alapfogalmak: Hatékonyság: A folyamat milyen jól teljesít. Csak folyamatjavítással növelhető Hatásosság: Mit termelünk ahhoz viszonyítva, amit a vevők igényelnek

A képzési folyamat mérése

A teljesítménymérés négy dimenziója

Köszönöm a figyelmet!