„Az a tény, hogy anyanyelvem magyar, és magyarul beszélek, gondolkozom, írok, életem legnagyobb eseménye, melyhez nincs fogható.” (Kosztolányi Dezső)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
…ami másolható az nálad is működhet! Tibai Eszter.
Advertisements

SZEREPJÁTÉK A KÉMIAOKTATÁSBAN avagy, hogyan kerül a csizma az asztalra..
FOL függvényjelekkel Zsebibaba anyja A 2 harmadik hatványa a oszlopában az első blokk Ezek is nevek, de nem in- konstansok Azért, mert összetettek Predikátum:
Jegyzőkönyv Számítógépes adatrögzítő képzés 2015 CsIP ©
Hogyan készüljünk a francia nyelvi érettségi változásaira?
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
Történelmi bázisjogosultságok Szerletics Ákos Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal október 18.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
S TRESSZKEZELÉS 2/1. ELŐADÁS OKTÓBER 1. Dr. Hermanné Fogarasi Éva Pszichológus-alvásterapeuta.
Vetésforgó tervezése és kivitelezése. Vetésforgó Vetésterv növényi sorrend kialakításához őszi búza250 ha őszi árpa50 ha lucerna ebből új telepítés 300.
Könyvvizsgálati dokumentumok áttekintése. Minden olyan információ, ami a könyvvizsgálói vélemény kialakításához fontos és lényeges a könyvvizsgálati dokumentáció.
FELHŐ (CLOUD) Tokár Dániel NK.: C9F5B3. MIRŐL IS LESZ SZÓ?  Mi is az a felhő?  Előnyök / Hátrányok  Biztonság  Néhány nagyobb szolgáltató  Összegzés.
„Negatív teológia”, analógia és metafora. Az emberi beszéd elégtelensége Isten kimondására: a fogalom mint bálvány Jean-Luc Marion szerint: 1. A bálványban.
A szakiskolák aktuális problémái
Sallai Ilona - ÉFOÉSZ Szeged,
EGÉSZSÉGES TÁPLÁLKOZÁS
NIIF VoIP projekt aktualitások
HÁZASSÁGI PEREK február 27. Jogász szak, nappali
Nagyméretű állományok küldése
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Multitasking - avagy a koncentráció halála
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Valószínűségi kísérletek
A kérdőívek, a kérdőívszerkesztés szabályai
Becslés gyakorlat november 3.
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
Microsoft Office Publisher
Előadó: Dr. Csányi István,
Termékmenedzser A MOM Zrt. 140 éve működő magyar vállalkozás, több, mint 100 évnyi vízmérő gyártásban szerzett tapasztalattal. Piacvezetők vagyunk a vízmérés.
Kereskedelmi Eszközök Specialista
T.R. Adatbázis-kezelés - Alapfogalmak Adatbázis:
14. A SZÖVEGFAJTÁK JELLEMZŐI mozaweb. hu/mblite. php
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A földrajzi kísérletek szervezése és végrehajtása
Tájékoztató a évi OSAP teljesüléséről
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
Szolgálj, vigyázz, menj el! Felszólító igék Máté evangéliumában
Kijelentéslogikai igazság (tautológia):
Imádatunk mélysége és egyensúlya
Közigazgatási alapvizsga a Probono rendszerben
Grosz imre f. doc. Kombinációs hálózatok /43 kép
Természettudományi kiselőadás címe
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
Személyek/Szerzői azonosítói
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Tantárgyfelosztás Mint az intézményi költségvetés alapdokumentuma
Készletek - Rendelési tételnagyság számítása -1
tanév 1. félévében szakmai gyakorlatot teljesítőknek
A TANULÁSMÓDSZERTAN ALAPJAI
SZEGED, MOBILITÁSI KÉPZÉS
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
A szakképző iskolát végzettek iránti kereslet várható alakulása – a 2008-as vizsgálat tanulságai és a 2009-es vizsgálat menete Tóth István János, PhD.
A VÁLLALKOZÁSOK VAGYONA
Magyar Könyvvizsgálói Kamara XVIII. Országos Konferenciája II
Személyek/Szerzői azonosítói
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
Érvelés.
Gyakorlati szövegalkotás
Online pénztárgépadatok felhasználása a kiskereskedelmi statisztikában
Áramlástan mérés beszámoló előadás
Szállításszervezési módszerek Járattípusok 1
[Év beszúrása]. évi iskolaév Intézmény Tanár Osztály
[Év beszúrása]. évi iskolaév Intézmény Tanár Osztály
GDPR – Adatvédelmi kihívások a könyvtárakban
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A tehetséggondozás kihívásai
Érveléstechnika 8..
Előadás másolata:

„Az a tény, hogy anyanyelvem magyar, és magyarul beszélek, gondolkozom, írok, életem legnagyobb eseménye, melyhez nincs fogható.” (Kosztolányi Dezső) A fogalmazás

Mi a szöveg?

Az érvelő szöveg Álláspontunk kifejtése és bizonyítása egy adott társadalmi jelenséggel, problémával kapcsolatban Kellékei: Érvek Meghatározás Példák Meggyőző szándék Figyelemfelkeltő, nyomatékosító eszközök: Kérdés Felszólítás Felkiáltás Képek (hasonlat, metafora)

Az érvelő szöveg felépítése

Az érvelő fogalmazás - Bevezetés Téma: Szükség van-e a kézírás elsajátítására az internet világában? (1 oldal) A feladat tisztázása (Feladatom…) Az álláspont megfogalmazása röviden (Véleményem szerint…) Indítás hatásos, elgondolkodtató kérdéssel (Szükség van- e…?) Terjedelem: 1-3 mondat! Írd meg a bevezetést!

Az érvelő fogalmazás - Tárgyalás Téma: Szükség van-e a kézírás elsajátítására az internet világában? (1 oldal) Az álláspont kifejtése Bizonyítás érvekkel Alátámasztás példákkal Személyes reflexió (észrevétel, megjegyzés)

Az érvek Téma: Szükség van-e a kézírás elsajátítására az internet világában? (1 oldal) Az érv tételből és bizonyítékból áll: Példa: A kézírás napjainkban háttérbe szorul, (tétel) hiszen még a legszemélyesebb érintkezés is az interneten keresztül zajlik. (bizonyíték) Írj két-két érvet a megadott témával kapcsolatban!

Az érvelő szöveg – Befejezés Téma: Szükség van-e a kézírás elsajátítására az internet világában? (1 oldal) Összegzés (Végezetül…) Az álláspont nyomatékosítása (Álláspontom tehát…) Elgondolkodtató záró kérdés (Elképzelhető, hogy…?) Felszólítás, felhívás, felkiáltás (Nem szabad azt hinnünk…) Idézet (Az a tény, hogy magyarul…írok…) Közhely, szólás (A szó elszáll…) Terjedelem: 1-3 mondat! Írd meg a téma befejezését!

És a legvégén… Mire ügyeljek, ha érvelek?

Tanácsok Olvasd el többször a feladatot! Rögzítsd álláspontodat a problémával kapcsolatban! Fogalmazz meg szükséges mennyiségű meggyőző érvet! Tagold legalább 3 bekezdésre a szöveget! Ügyelj a gondolatok kifejtésére, a mondatok összekapcsolására! Olvasd el még egyszer a kész szöveget, és javítsd ki a nyelvhasználati, helyesírási hibákat! Külalakod rendezett, javításaid (egyélterműek) egyértelműek legyenek!