Innováció a közoktatásban Bevezetés a páros/ csoportos feladathoz
Egy innováció bevezetésének lépései Előkészítés és elemzés (környezetelemzés, helyzetelemzés, erőforrás, döntéshozatali előkészítés, a pontos célok megfogalmazása) Tervezés (folyamatok tervezése és elemzése, illesztés a szervezeti stratégiába 7 S modell: strategy, systems, skills, staff, shared value, style, structure, munkaterv elkészítése)
Egy innováció bevezetésének lépései Innováció bevezetése (végrehajtás, PDCA modell: Plan, Do, Check, Act – tervezés, cselekvés, ellenőrzés, beavatkozás) Ellenőrzés, értékelés, visszacsatolás (keletkezett értékek elemzése, hiányosságok korrigálása, a tanulás és fejlődés mérése) Az innováció beágyazása a szervezetbe (szervezetfejlesztés és minőségbiztosítás)
Feladatok az óra helyett A saját intézményi innovációs területre kitalált innováció kibontása az innovációk bevezetésének lépéseit figyelembe véve és figyelmeztetések megfogalmazása (Figyelj ……). Formája: egy word dokumentum a saját innováció lépéseinek leírásával és a figyelmeztetésekkel (a figyelmeztetések kerülhetnek az egyes lépések mellé vagy az innováció leírása után). Terjedelem: rövid, de úgy megfogalmazva, hogy az olvasó számára érthető legyen. Javaslat a határidőre (ezt nem kell feltölteni): november 15 körül.
Feladatok az óra helyett Az elkészült tervezet megvitatása két kollégával vagy a csoportból, vagy a baráti körből vagy a saját intézményből. A beszélgetések során, vagy után gondolja át, hogy valóban innovációról van-e szó vagy esetleg inkább egy projektről esetleg csak egy beszerzésről, releváns-e az innováció az intézményben és érdemes lenne-e ezt az innovációt megvalósítani, ha Ön lenne a következő tanévtől az intézményvezető.
Feladatok az óra helyett A viták/megbeszélések eredményeit fűzze hozzá a tervezethez, ha szükséges módosítsa a tervezetet (más színnel jelölve a szövegben), és a dokumentumot word vagy pdf formátumban töltse fel az e-portfólióba. Munkájának lépéseit dokumentálja a reflektív naplóban! Határidő: december 10.
Mit kell feltölteni a Moodle-ba? A) öt kérdést az olvasott szakirodalomhoz B) a feladatot, melyet az óra helyett kellett megoldani C) a reflektív naplót Köszönjük munkáját, reméljük, hogy hasznosnak találta a feladatokat!