Innováció a közoktatásban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Anyagtudományi tehetséggondozó program. A program célja Olyan anyagtudomány-anyagtechnológia oktatás, amelyben a résztvevő hallgatók összefüggéseiben.
Advertisements

ADATSZERZÉS, INFORMÁCIÓ HASZNOSULÁS Biztonságtudatos vállalati kultúra Készítette: Jasenszky Nándor egyetemi szakoktató NKE NBI TEH tanszék.
VISSZA- CSATOLÁS TERVEZÉS VÉGRE- HAJTÁS ÉRTÉKELÉS Képzés célja.
Train the Trainer Trénerek: Eva Jambor, Johannes Lindner Időpont: péntek vasárnap Helyszín: Budapest, Magyarország.
MENTORHÁLÓZAT SZEREPE A KIVÁLTÁSI FOLYAMATBAN Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó November 17.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
A tartalommarketingről röviden Tartalom generálás és megosztás Először látogatók, olvasók, majd belőlük vásárlók lesznek. Bárhol, bármikor és bármilyen.
A Non-Profit teljesítménymérés problémái (mérési és fejlesztési lehetőség) Márkus Gábor CVS, PVM, TVM, igazgató Stúdium Kft. Oktatás és Projekt menedzsment.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Mitől lesz jó egy tankönyv? január 27.. A tankönyvkutatás célja „A tankönyv lényegének megértése, funkcionális és szerkezeti sajátosságainak a megragadása.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
A szaktanácsadás szolgáltatási terület dokumentációja Némethné Józsa Ágnes Intézményfejlesztési referens.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Kőszegi Forrás- Kőszeg
Reflexiók a társadalmi és a nonbusiness marketing fogalmi kérdéseihez
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
KSH Statisztikai koordinációs főosztály
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 9. előadás
Doktori képzések és oklevelek a FIR-ben
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
Táncsics Mihály Szakközépiskola Szakiskola és Kollégium Veszprém
A gyógyítás (hézagos) gazdasági alapjai
TAB Város és a megújuló energiára alapozott oktatás Schmidt Jenő Tab Város Polgármestere 1.
ESETTANULMÁNY Készítette: Fenyvesi Petra
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet Illik-e üzleti szempontból Isaszegen TEÁOR.
Kórházi könyvtárak lehetőségei a tudáspiacon
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
JELENTÉS a Nemzeti Civil Alapprogram működésének-támogatásának hatásáról, figyelemmel a társadalmi és civil kapcsolatok fejlődésére, egyes kiemelt fontosságú.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A szaktanácsadásról.
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
AZ INTÉZMÉNY KÜLSŐ KAPCSOLATAI
Kommunikációs kampánytervezés
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
Fazekas Ágnes – Halász Gábor-Horváth László
középfokú felvételi eljárás
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Környezeti Kontrolling
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Szerzője Konzulens neve
A felsőoktatási kompetenciamérés bevezetése
Tájékoztatás a évi Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) teljesüléséről az Országos Statisztikai Tanács és a Nemzeti Statisztikai Koordinációs.
Oktatóbemutató címe Előadó név
A kutatási projekt címe Név Oktató neve Tanulmányi intézmény neve
beruházás-tervezési ABCD
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Kommunikációs kampánytervezés
A GWP KKE régió aszálykezelési útmutatója
Iskolai szociális segítő
Dr. Krisztián erika – megyei tisztifőorvos
Tájékoztató az EPER pályázati folyamatáról
Értékeink mentén TOP Pályázat benyújtása.
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
[Év beszúrása]. évi iskolaév Intézmény Tanár Osztály
[Év beszúrása]. évi iskolaév Intézmény Tanár Osztály
Pszichológia BA műhelymunka és szakdolgozat tájékoztató
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Üzlezi információelemző specializió
Előadás másolata:

Innováció a közoktatásban Bevezetés a páros/ csoportos feladathoz

Egy innováció bevezetésének lépései Előkészítés és elemzés (környezetelemzés, helyzetelemzés, erőforrás, döntéshozatali előkészítés, a pontos célok megfogalmazása) Tervezés (folyamatok tervezése és elemzése, illesztés a szervezeti stratégiába 7 S modell: strategy, systems, skills, staff, shared value, style, structure, munkaterv elkészítése)

Egy innováció bevezetésének lépései Innováció bevezetése (végrehajtás, PDCA modell: Plan, Do, Check, Act – tervezés, cselekvés, ellenőrzés, beavatkozás) Ellenőrzés, értékelés, visszacsatolás (keletkezett értékek elemzése, hiányosságok korrigálása, a tanulás és fejlődés mérése) Az innováció beágyazása a szervezetbe (szervezetfejlesztés és minőségbiztosítás)

Feladatok az óra helyett A saját intézményi innovációs területre kitalált innováció kibontása az innovációk bevezetésének lépéseit figyelembe véve és figyelmeztetések megfogalmazása (Figyelj ……). Formája: egy word dokumentum a saját innováció lépéseinek leírásával és a figyelmeztetésekkel (a figyelmeztetések kerülhetnek az egyes lépések mellé vagy az innováció leírása után). Terjedelem: rövid, de úgy megfogalmazva, hogy az olvasó számára érthető legyen. Javaslat a határidőre (ezt nem kell feltölteni): november 15 körül.

Feladatok az óra helyett Az elkészült tervezet megvitatása két kollégával vagy a csoportból, vagy a baráti körből vagy a saját intézményből. A beszélgetések során, vagy után gondolja át, hogy valóban innovációról van-e szó vagy esetleg inkább egy projektről esetleg csak egy beszerzésről, releváns-e az innováció az intézményben és érdemes lenne-e ezt az innovációt megvalósítani, ha Ön lenne a következő tanévtől az intézményvezető.

Feladatok az óra helyett A viták/megbeszélések eredményeit fűzze hozzá a tervezethez, ha szükséges módosítsa a tervezetet (más színnel jelölve a szövegben), és a dokumentumot word vagy pdf formátumban töltse fel az e-portfólióba. Munkájának lépéseit dokumentálja a reflektív naplóban! Határidő: december 10.

Mit kell feltölteni a Moodle-ba? A) öt kérdést az olvasott szakirodalomhoz B) a feladatot, melyet az óra helyett kellett megoldani C) a reflektív naplót Köszönjük munkáját, reméljük, hogy hasznosnak találta a feladatokat!