Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Fazekas Ágnes – Halász Gábor-Horváth László

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Fazekas Ágnes – Halász Gábor-Horváth László"— Előadás másolata:

1 Fazekas Ágnes – Halász Gábor-Horváth László
„A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” (K ) A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban („Innova” kutatás) Fazekas Ágnes – Halász Gábor-Horváth László ELTE PPK Szakmai Nap Budapest,

2 G A kutatás célja Annak feltárása, hogy a tanulói/hallgatói eredményességet, illetve a tanulásszervezési módszereket hatékonyan és tartósan javító intézményi szintű fejlesztések (1) miként és milyen körülmények között jönnek létre, (2) milyen feltételek mellett terjednek el, továbbá (3) hogyan befolyásolják az oktatási rendszer eredményességét.

3 A kutatás előzményei/1 ImpAla kutatás (2012-2016)
G A kutatás előzményei/1 ImpAla kutatás ( ) Annak feltárása, vajon mitől függ, hogy a kurrikulumot érintő fejlesztési beavatkozások képesek-e tartós és mély hatást gyakorolni az osztálytermi folyamatokra

4 A kutatás előzményei/2 NOIR+ stratégia (2015) OFI-TM kutatás (2015) G
Ezek a Google Drive-on az Intézet minden munkatársa számára elérhetőek

5 G Kutatási kérdések Hogyan keletkeznek innovációk a mindennapi tanítási gyakorlatban? Miben különbözik e tekintetben az oktatás más ágazatoktól? Alkalmazható-e az evolúciós megközelítés az oktatási innovációk keletkezésére és terjedésére? Hogyan terjednek el a helyi-intézményi szinten keletkező innovációk? Az innovációk terjedésének általános modelljei hogyan alkalmazhatóak az oktatás területén? Mi segíti és gátolja az oktatási innovációk terjedését? Milyen hatást gyakorolnak a helyi-intézményi szinten keletkező innovációk az oktatási rendszer egészére?

6 A kutatás tervezése A kutatás módszerei és eszközei
Á A kutatás tervezése A kutatás módszerei és eszközei A kutatás ütemezése és részletes terve ( )

7 A kutatás elméleti keretei
Az elméleti-feltáró szakasz Az innováció-elmélet általános tudásháttere (első eredmények) Elméleti megalapozás Az innováció-elmélet általános tudáshátterének feltérképezése Innováció kutatás általános tudásháttere Közszféra és oktatási ágazatra jellemző innovációs folyamatok Tanulásszervezést érintő innovációk természete és terjedése A tanulásszervezést közvetlen érintő innovációk specifikumai Oktatási innovációk terjedési modelljei Esetelemzés Az oktatási innovációk általános és hazai feltételrendszere Oktatási innovációk születését és terjedését meghatározó feltételek Hazai makro-szintű feltételek Korábbi adatbázisok másodelemzése Szintetizálás A közszférában, ezen belül az oktatási ágazatban zajló innovációk A tanulásszervezést érintő innovációk Nemzetközi esetek elemzése Az innovációk terjedésének elmélete Oktatási innovációk általános és hazai feltételrendszere Korábbi adatbázisok másodelemzése Szintetizálás

8 A kutatás résztvevői Közvetlen résztvevők:
Á A kutatás résztvevői A pályázatban szereplő szakmai támogatók: Balázs Éva Faragó Klára Győri János Kálmán Orsolya Keczer Gabriella Kovács István Vilmos Lénárd Sándor Molnár Karolina Pálvölgyi Krisztián Varga Attila Közvetlen résztvevők: Halász Gábor (kutatásvezető) Fazekas Ágnes Horváth László Vajda Ágota

9 Együttműködési lehetőségek
Szakdolgozatokhoz, doktori értekezésekhez nyújtott támogatás Részelemzések készítése Meglévő adatbázisok elemzése Esettanulmányok készítése Bekapcsolódás a szakmai műhelyekbe Adatfelvételben és adatfeldolgozásban történő részvétel Innovációs fejlesztő támogatás partner- intézményeknek Szakmai gyakorlat hallgatóknak

10 Köszönjük a figyelmüket!
„A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” (K )


Letölteni ppt "Fazekas Ágnes – Halász Gábor-Horváth László"

Hasonló előadás


Google Hirdetések