Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MENTORHÁLÓZAT SZEREPE A KIVÁLTÁSI FOLYAMATBAN Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó 2015. November 17.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MENTORHÁLÓZAT SZEREPE A KIVÁLTÁSI FOLYAMATBAN Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó 2015. November 17."— Előadás másolata:

1 MENTORHÁLÓZAT SZEREPE A KIVÁLTÁSI FOLYAMATBAN Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó 2015. November 17.

2 TARTALOMJEGYZÉK 1.A mentorhálózat előzményei 2.A mentorhálózat működésének első szakasza 3.A mentorhálózat működésének második szakasza 4.A mentorhálózat tevékenységének értékelése 5.Jövőbeli együttműködés lehetőségei 2016. 09. 22.EMMI2

3 A mentorhálózat előzményei 1.Kiváltás Stratégia (2011) 2.1257/2011. (VII. 21.) Kormányhatározat 7. pontja 3.FSZK: TÁMOP-5.4.5-11/1 kiemelt projekt keretében a Kézenfogva Alapítvánnyal konzorciumban 3.1 együttműködés kialakítása intézményekkel 3.2 komplex támogatási szükségletfelmérés 3.2 rehabilitációs környezettervező szakmérnök tanácsadás 2016. 09. 22.EMMI3

4 A mentorhálózat előzményei 1.Mentorok kiválasztása és képzése 2012 2.Együttműködési megállapodás a pályázó intézmények fenntartóival (SZGYF, görög katolikus egyház) 3.Mentorok intézményekhez közvetítése (2013. június) 4.Mentortevékenység tervezése =(mentor team szinten) 2016. 09. 22.EMMI4

5 A mentorhálózat működésének első szakasza (2013. június – 2014. január) Mentorok feladata, felhatalmazása: -együttműködés, bizalom kialakítása -konkrét tevékenység ellátása (felmérés, szupervízió, coaching) -tanácsadás, javaslatok megfogalmazása Intézmény lehetősége: -együttműködés elfogadása -javaslatok befogadása alkalmazása - nem volt kötelező! 2016. 09. 22.EMMI5

6 A mentorhálózat működésének első szakasza (2013. június – 2014. január) Az első szakasz értékelése 2014. februárban Módszer: online kérdőív intézményi munkatársak és mentorok körében Előnyök, pozitívumok: - hasznos tevékenység a mentorálás - szemléletformáló - közreműködés a felkészülésben (pl. szupervízió) - alapvető szakmai, szemléleti kérdéseket érint 2016. 09. 22.EMMI6

7 A mentorhálózat működésének első szakasza (2013. június – 2014. január) Ellentmondások: -mentorszerep értelmezése -megvalósítás ütemezése (mikor?) -megtenni vagy javasolni? -a mentorálás kevésbé érintette a projektmegvalósítás kérdéseit 2016. 09. 22.EMMI7

8 A mentorhálózat működésének második szakasza (2014.március – 2015. október) -a megkezdett folyamatok folytatása volt a cél -probléma volt az időbeli széthúzottság -intézményi megrendelések alapján valósult meg -mentorhálózati koordináció megvalósítása -információk összegyűjtése, megosztása -foglakozatás szerepének kihangsúlyozása -felkészülés a kiváltás következő időszakának tervezésére -a mentorálási tevékenység értékelése 2016. 09. 22.EMMI8

9 A mentorhálózat tevékenységének értékelése Időszak: 2015. október – 2016. január Módszer: online kérdőív intézményi munkatársak és mentorok körében, intézményvezetők fókuszcsoportja Az eredmények értékelése folyamatban: -kérdőívek kvantitatív elemzése -szöveges válaszok tartalomelemzése 2016. 09. 22.EMMI9

10 A mentorhálózat tevékenységének értékelése Előzetes megállapítások (mindkét szakaszra vonatkozóan): -szükségesnek látszik a módszertani támogatás (tervezés, végrehajtás, utókövetés) -a helyi, intézményi igényeket vegye figyelembe a támogatás (lakók, dolgozók) -konkrét, kézzelfogható válaszokat kell adni -létszámban és szakterületben szükséges újragondolni a teljes rendszert 2016. 09. 22.EMMI10

11 A mentorhálózat tevékenységének értékelése -a mentorálás hozzájárult: -Az új szolgáltatási struktúra kialakításához -A dolgozók és lakók felkészítéséhez -A szervezet átalakításához -a mentorálás túlmutatott a szerződéses kereteken -további támogatásra lenne szükség a támogatott lakhatásban való működés idején is 2016. 09. 22.EMMI11

12 Üzenetek -foglalkoztatás szerepének kiemelése -a teljes kiváltási folyamat értékelése nem volt tervezett (kutatás, fejlesztés) -jogszabályi rendezettségre van szükség -a kiváltás sikeressége érdekében együttműködésben kell dolgozni – fenntartók (állami, egyházi), civilek, érdekvédelem, FSZK -multi-szektorális szakmai és társadalmi egyeztetést kell biztosítani -tanulni első kiváltási folyamatból (jó gyakorlatok és hibák) és építeni a tapasztalatokra 2016. 09. 22.EMMI12

13 Jövőbeli együttműködés lehetőségei -az új kiváltási koncepció elkészült az FSZK koordinációjában – az egyeztetés lezajlott -a koncepció irányainak „apró pénzre váltása” közös feladat, amely megvalósításra a felek nyitottak -a meghatározott eszközök (uniós források) tervezése folyamatban van 2016. 09. 22.EMMI13

14 Köszönetnyilvánítás -EMMI vezetése, munkatársai -Intézmény Férőhely Kiváltást Koordináló Országos Testület -intézményekben élő lakók -érdekvédelmi munkatársak -fenntartók -intézményvezetők és munkatársak -mentorok -FSZK vezetői és munkatársai 2016. 09. 22.EMMI14

15 Köszönöm a figyelmet! Szentkatolnay Miklós 2016. 09. 22.EMMI15


Letölteni ppt "MENTORHÁLÓZAT SZEREPE A KIVÁLTÁSI FOLYAMATBAN Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó 2015. November 17."

Hasonló előadás


Google Hirdetések