Sz. Hegedűs Rita és Szerecz György Magyar Nyelvstratégiai Intézet Budapest A NAT mint a tanár segítsége.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS 27.Megoldás-Szociális védőháló.
SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.
Záró konferencia Dósáné Pap Györgyi HASIT 4. alprojekt Hallgatói motiváció erősítése.
Matematikai nevelés pszichológiai, pedagógiai meghatározottsága Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
ISKOLAKÉSZÜLTSÉG – AZ ADAPTÍV VISELKEDÉS FEJLETTSÉGE dr. Torda Ágnes gyógypedagógus, klinikai gyermek-szakpszichológus Vizsgálóeljárás az iskolába lépéshez.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Kutatásalapú tartalmi és módszertani fejlesztések.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
Jó gyakorlat – A pályaorientáció szerepe az egyén életében, a szakember nézőpontjából Kiss István – tanácsadó szakpszichológus.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
Jó gyakorlatok a tanórán kívüli tevékenységekhez kapcsolódóan Kasza Georgina témavezető.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
A játékok tanítása, a játékvezetés, játékelméletek
Széchenyi Programirodák szervezete és működése
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Keresztyén Ifjúsági Dicsőítő Csoport
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
A nemek közötti egyenlőség Magyarországon
A Nemzeti alaptanterv Kaposi József.
Szaktanácsadásról Miben segíthet a szaktanácsadó?
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Budapest XVI. Kerületi Móra Ferenc Általános Iskola
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
VEZETŐI ÉLETPÁLYAMODELL – PORTFOLIÓ BŐVÍTÉS
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Teljesítményértékelési rendszer
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
KRE-AKTÍV motivációs projekt
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Autista diákok kiscsoportos mentorálása
A földrajzi kísérletek szervezése és végrehajtása
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
2016/17 1. és 2. félév szakkurzusai
Projektmunka Földrajzolok
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
HHR.
Sajátos nevelési igényű tanulók a kompetenciamérésben
„Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.” (Weöres Sándor)
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
főigazgatóhelyettes, NSzFI
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
Környezeti Kontrolling
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Tehetségelméletek elméleti alapok a tehetséggondozáshoz.
Játékosított keretrendszerben történő tanulás log-adatainak elemzése
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
U8 – U10 célok a szezonra.
Tóalmási Mesevár Óvoda és Konyha
Iskolai szociális segítő
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
2018. március Budapest Kongresszusi Központ
Előadás másolata:

Sz. Hegedűs Rita és Szerecz György Magyar Nyelvstratégiai Intézet Budapest A NAT mint a tanár segítsége

A kiüresített és zsúfolt NAT „cselekvő elkötelezettségre neveljen az igazság és az igazságosság, a jó és a szép iránt, fejlessze a harmonikus személyiség kibontakoztatásához szükséges szellemi, érzelmi, erkölcsi, társas és testi képességeket” üres keret? zsúfolt eljárási protokoll? irányt adó segédlet?

A NAT jelenlegi szerkezete kulcskompetenciák fejlesztési területek, nevelési célok műveltségi területek közműveltségi tartalmak

A cél Kompetenciák (2012-es jelszó) A NAT alapján: ismeretek, készségek és az ezek alapját alkotó képességek és attitűdök ◦ A diáknak legyenek válaszai vagy ◦ A diák tudjon kérdezni és keresni a választ Kompetenciát önmagában fejlesztjük? ◦ A korosztály számára elmélyülésre alkalmas ismeretanyag ◦ az elmélyüléshez idő

A tananyagcsökkentés lebutítás? Miből lesz kevesebb? Miért szidjuk a tudás anyját? „Az én gyerekemnek ne tanítsanak kevesebbet…” „Úgyis elfelejti…”

Az élet nem játék? Az etológia felfogása szerint: Az oktatás hagyományos felfogása szerint: a tanulás szinonimája infantilis viselkedés nincs közvetlen (lét vagy fajfenntartó) célja nem közvetlen haszonért végzik az elsajátítás eszköze a faj sikerességének záloga a tanulás antonímája infantilis viselkedés nincs közvetlen célja a szórakozás eszköze haszontalan tevékenység az elsajátítást segítheti a sikeresség akadálya

Játszani is engedd… logikai játékok, sportjátékok, ügyességi játékok, csapatjátékok, bábjátékban, szerepjátékok, drámajátékkal, bábjáték, árnyjáték, némajáték, összjátékának, népi játékok, drámajátékban, bábjáték, játékszabály, drámajátékok jellemzői, játékosság, drámajáték, dramatikus improvizáció és játék, Dante: Isteni színjáték, játékfilmek, játékra vonatkozó szabályok, logikai készletek, játékok, valószínűségi játékok, játékos kísérletek, játékdalok tanulása, játékos részvétel, sok zenei játékkal, népi gyermekjátékok, csoportos játék, játékbátorság, érzékelő játékok, koordinációt javító játékok, koncentrációfejlesztő játékok, ritmikus játékok dallal, mondókával, kommunikációs játékok motiváló és hatékony tanulásszervezési eljárások alkalmazása, akár játékok segítségével (pl. sakk, logikai játékok) (NAT,Egységesség és differenciálás, módszertani alapelvek) A műélvezet megtapasztalása a belefeledkezés, a játék, a kaland, a humor, a képzelet, a ritmus és a zene révén az egyensúly fogalmát megalapozó játékok kifejezésmódjának játékos elsajátítása, játékos feladatokkal

Érzelmek Az érzelmi intelligencia (EQ) a boldogulás feltétele Az ember érzelemvezérelt lény (döntések) Érzelmileg tudunk kötődni (élményhez, személyhez)

Köszönöm a figyelmet!