NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés 4. előadás
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelés peremfeltétele Világos, konkrét célok (Pedagógiai programban és azon kívül) Kell, hogy rendelkezzen a szervezet konkrét, írottan is létező célokkal. E céloknak elég világosnak kell lennie ahhoz, hogy az egyén meg tudja állapítani azokat a prioritásokat, amelyeknek több erőforrást és időt kell szentelnie. A célok segítségével fel kell tudni vázolni a munkatervet. Definiált információforrás-gyűjtő eszközök és eljárás; eljárásrend; folyamat Tisztázott, szabályozott munkakörök Egyértelműen meghatározott feladat- és jogkörök; munkaköri leírások. A munkaköri leírások jelentik az értékelés alapját.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Munkaköri leírás Személyre szabott, konkrét, egyértelmű, azaz ha csak lehet névre és évre szóló! A jó munkaköri leírás olyan, hogy ha kell, bármely pontja nem teljesítése alapján fegyelmi eljárást lehet kezdeményezni.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Az információgyűjtés forrásai Leterheltségi mátrix Intézményi ellenőrzések jegyzőkönyvei, tapasztalatai Intézményi statisztikák (tanulói mérések eredményei) A (nevelő-oktató munkához) a pedagógusok által elkészített dokumentumok (tanmenet, foglalkozási terv stb.) Óralátogatási szempontok; óralátogatási jegyzőkönyv
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület 360 fokos értékelés Mindenkit sokan értékelnek, ilyenek Önmagunk Közvetlen felettes, az ő főnöke Beosztottaink Munkatársaink Vevőink
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Az értékeléshez használható információforrások Komoly felkészülést igényel a vezetőtől Konkrétumok összegyűjtése az értékelt munkatárs évközi teljesítményéről, munkájáról, magatartásáról, esetleg konfliktusairól stb. - folyamatos tevékenység Felkészülés az értékelési helyzetre, az értékelő megbeszélésre
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Az adatok kezelése, hozzáférés Dokumentálás Az értékelés dokumentumai személyes anyagnak minősülnek Minden anyagot ismerhet: - az érintett - a munkáltató Az általa gyűjtött anyagot ismerheti: - az értékelésben résztvevő
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Az értékeléssel kapcsolatos néhány kérdés A pedagógus teljesítményét munkakörének és az intézmény (kiemelt) céljainak (pedagógiai program, minőségcél) figyelembevételével meghatározott (teljesítmény)követelmények alapján a munkáltatói jogkör gyakorlója évente írásban értékeli. A teljesítménykövetelmények megállapítását, a fejlesztési javaslatokat, az írásbeli értékelés átadását szóbeli megbeszéléshez kell kötni. A munkáltató a teljesítményértékelést átruházhatja másra.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Az értékeléssel kapcsolatos néhány kérdés A teljesítményértékelés tartalmának hibás vagy valótlan ténymegállapításának megsemmisítése iránt a pedagógus munkaügyi jogvitát kezdeményezhet. Lehetséges a minősítés is. Kérésre ez kötelező. Minősíteni csak abban az esetben lehetséges, ha a munkáltató és a pedagógus legalább egy évig együtt dolgozott
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Az értékelés folyamata Célkitűző, tervező szakasz Információgyűjtő és az Értékelő szakasz