VIRTUÁLIS GENOM ÉRTELMEZHETŐSÉG A VÉGTELEN KOMMUNIKÁCIÓS TÉRBEN.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
FIZIKA Alapok Balthazár Zsolt Apor Vilmos Katolikus Főiskola.
Advertisements

Készítsünk DIP-et! Szatucsek Zoltán. OAIS DIP Dissemination Information Package (DIP): The Information Package, derived from one or more AIPs, received.
A Non-Profit teljesítménymérés problémái (mérési és fejlesztési lehetőség) Márkus Gábor CVS, PVM, TVM, igazgató Stúdium Kft. Oktatás és Projekt menedzsment.
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
Fényképezés. Tükörreflexees fényképezőgépek Objektív Exponáló gomb LCD kijelző Vakupapucs Felvétel mód Expozíciós mód Egyedi funkciók.
Az IKER önértékelő IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
Informatikai rendszerek általános jellemzői 1.Hierarchikus felépítés Rendszer → alrendszer->... → egyedi komponens 2.Az elemi komponensek halmaza absztrakciófüggő.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
Gazdasági informatika - bevezető
Fájlkezelés.
Munkalapok védelme az Excelben
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
Intelligens céginformációs megoldások
A kérdőívek, a kérdőívszerkesztés szabályai
Meghívó és program! „Többet ésszel, mint excellel”
Részekre bontás tilalma
Adatbázis normalizálás
Gyűjtőköri szabályzat
Dr. Kovács László Főtitkár
Becslés gyakorlat november 3.
Mintavétel és becslés október 25. és 27.
A Repülésbiztonsági Kockázat
Videojáték.
1. A TENGERVÍZ SÓTARTALMA
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
A SZÉL. A SZÉL Rajzold le, hogy alakul ki a szél! Használj színeseket, ahol szükséges.
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Ács Szabina Kommunikáció és Médiatudomány
A jó közérzet művészete
Becsléselmélet - Konzultáció
Állványokra vonatkozó követelmények
Szervezetfejlesztés II. előadás
és ami ebből következik moduláris szakképzési szerkezet
Környezeti teljesítményértékelés
Rövid kalandozás a skandináv könyvtárak világában
A jó közérzet művészete
Nyelvek típusossága.
KINEMATIKA (MOZGÁSTAN).
Meghatározása, formái, mikéntje és „forrásai”
VB ADATTÍPUSOK.
Az én házi feladatom volt:
Ez az én művem Nevem: Németh Janka
Csomagoló Üzemi optimalizáló és Szimulációs rendszer
A villamos installáció problémái a tűzvédelem szempontjából
Környezeti Kontrolling
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Kétszintű érettségi vizsga
A nemzeti irodalom megteremtése. 2.
REND ÉS RENDEZETLEN a molekuláktól a társadalmakig
TÁRGYI ESZKÖZÖK ELSZÁMOLÁSA
14 év szakmai tapasztalat
REKLÁMESZKÖZÖK ÉS REKLÁMHORDOZÓK
Adatbiztonság és a papír alapú dokumentumkezelés összehangolása
Tárgy és kurzus hirdetés 2018/19/2
A szállítási probléma.
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
VÁLLALKOZZ! Pénzügyi és Vállalkozói Témahét 2019 Órai segédanyag
ANTOINE DE SAINT- EXUPERY Gondolatok „A kis herceg” című könyvből.
Mintaillesztés Knuth-Morris-Pratt (KMP) algoritmus
A piaci árak alakulása Bevezetés Mi a vizsgált probléma?
TITKOSÍTÓ ALGORITMUSOK
Árulkodás? – Árulkodás! Készítette: Virágné Nagy Éva.
Szöveges adatok tárolása
Generali Alapkezelő beszámolója Gyöngyház Nyugdíjpénztár részére
ANTOINE DE SAINT- EXUPERY Gondolatok „A kis herceg” című könyvből.
Intuitív szakértői módszerek
A Tudatos biztonság létrehozása
Előadás másolata:

VIRTUÁLIS GENOM ÉRTELMEZHETŐSÉG A VÉGTELEN KOMMUNIKÁCIÓS TÉRBEN

Zsolti megjött személyes névmás férfiigekötőigemúltE/3 Problémák: megjött Múlt idő Van e tapasztalatunk a múltról? Vagy csak a jelenek sorozatáról van tapasztalatunk? Vagy csak a jelenről? Hogyan értelmezhető a múlt idejű ige ha hiányzik a tapasztalat: „az adat” amit a „múlt”-hoz hozzá tudunk rendelni? Bizonytalan adat Zsolti Egyedi létező-e? Hány személyre vonatkozik csak itt most ez a személyes névmás? Látjuk, hogy az információs térben a jelölhető elemek száma a végtelen felé tendál Bizonytalan adat

Feltételezhetjük hogy lehetséges hosszú jelsorokkal kommunikálni, hogy minimalizáljuk a kommunikáció bizonytalanságát Mit tudhatnánk az emberi kommunikációról, ha ásványi alapú létforma lennénk a Marsról? Hogyan mérjünk egy ilyen bizonytalan információs térben, vagy terekben?

Vissza az alapokhoz Saussure Fizikai jelA jelölés folyamataA jelölt dolog Az értelmezhetőség feltételeit újragondolva: tárgy (főnév pl.) a tárgy viszonya a tárggyal (birtokos eset pl.) folyamat (ige pl.) a tárgy viszonya a folyamattal (alany-állítmány- tárgy) Ezeket a fogalmakat használjuk ahhoz, hogy megvizsgáljuk a nyelv és az értelmezhetőség viszonyát. Mivel ehhez a munkához a nyelvet használjuk szigorúnak kell lennünk, mert ez olyan mintha járó motorú autót szerelnénk.

Mit jelent ez a gyakorlatban? Modellezhetővé válnak az emberi események Érzelmek, mint tárgyak és folyamatok viszonyrendszere Példa Bátorság: a tárgy meghatározza a folyamat irányultságát és/vagy célját DAT CAU SBL DEL EAL ILL ALL ABL TER

Az értelmezhetőség feltételeinek felírásával megnyílik a lehetőség az egyedi kommunikációs minták feltérképezésére, és a kölcsönhatások előrejelzésére