Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szervezetfejlesztés II. előadás

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szervezetfejlesztés II. előadás"— Előadás másolata:

1 Szervezetfejlesztés II. előadás
Készítette: Dr.(Ph.D)Kópházi Andrea Egyetemi docens Sopron

2 Az előadás felépítése Mi a folyamatmenedzsment?
A szervezeti folyamatok fejlesztésének módszerei A folyamatelemzés A folyamatok teljesítményének mérése

3 A folyamatmenedzsment szükségessége
A munka jellemzői napjainkban A munkavállalók jobban informáltak Iskolázottabbak Nem kedvelik a szolgai munkavégzést Nem elégszik meg a puszta foglalkoztatással

4 A folyamatmenedzsment szükségessége
A munka jellege megváltozott Információkra, ismeretekre alapul A felügyelet közvetlen megfigyeléssel megoldhatatlan Mások a követelmények A változások gyors üteme megkívánja a döntések alsóbb szinten történő meghozatalát A verseny a folyamatok között folyik

5 A folyamatszemlélet előnyei
A problémák a funkciók között és nem a funkciókban jelentkeznek A folyamatra orientáltságnál az információ nem a parancsnoki láncon felfelé folyik és a döntést nem a legfelső szinten hozzák A folyamatszemlélet magában foglalja a vevőszemléletet is Nem emberi hibákat, hanem hibás folyamatokat lát

6 A fejlesztési irányok meghatározása
Amennyiben a termék élettartam rövidül, az új termékek számát kell növelni Ha a termék hosszú élettartamú a piacra szállítást kell eredményesebben és hatékonyabban megoldani

7 A folyamatok fejlesztésének módszerei
A folyamatos javítás /alapja a vevő kívánságának, vm. az adott folyamat képességeinek alapvető megismerése, majd a kettő közötti különbség döntő okainak felderítése A benchmarking /a meglévő legjobb gyakorlat és folyamat felkutatása és azzal történő versengés/ több erőforrást igényel, de nagyobb a nyereség Az újjáalakítás /drasztikus folyamat, gyors megváltoztatás/ Új nagyságrendek érhetők el, komoly indoklás, határozottság elkötelezettség és szakértelem szükséges

8 A fejlesztés módjának kiválasztását befolyásolja
A lehetőség A fontosság A teljesítmény lemaradást kiküszöbölhetjük-e Megvalósíthatóság

9 A fejlesztési teamek kialakításának szabályai
Minimalizálja a tagok számát minden fejlesztési csapatban. Válogasson a csapatba megfelelő pozícióban lévő embereket. Válasszon a teambe érintetteket. Válogasson a csapatba olyan embereket, akiknek megvan a képességük és képzettségük a feladatra.

10 Folyamatelemzés

11 Folyamatelemzés Folyamatleltár készítése Kulcsfolyamatok dokumentálása
Teljesítmény mérése Fejlesztési stratégia kialakítása

12 Fadiagramm az alapvető folyamatok meghatározására

13 Az alapvető folyamatok jellemzői
Stratégiai szerep /versenyelőnyt jelentenek, jelentősek a szervezet céljait tekintve/ A vevő befolyásolása /közvetlenül befolyásolják a vevőket : rendelés teljesítése Keresztfunkcionális jelleg /áttöri az egyes funkcionális határokat: termékfejlesztés

14 A folyamatok hierarchiája
Méret / nagy számú funkcionális folyamatot foglalnak magukba / Jelentőség / komplex folyamatok, ahol a folyamatok fontossága a döntő/ Hatáskör /keresztfunkcionális jelleget mutat/

15 Folyamatleltár Meghatározzuk az alapvető folyamatokat
Minden folyamat teljesítményét mérni kell!!! Számszerűség Folyamat hatékonyság

16 A folyamatok hierarchiája

17 A folyamatok teljesítményének mérése

18 A teljesítmény méréséhez használatos alapfogalmak:
Hatékonyság: A folyamat milyen jól teljesít. Csak folyamatjavítással növelhető Hatásosság: Mit termelünk ahhoz viszonyítva, amit a vevők igényelnek

19 A képzési folyamat mérése

20 A teljesítménymérés négy dimenziója

21 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Szervezetfejlesztés II. előadás"

Hasonló előadás


Google Hirdetések