Önértékelési kézikönyv 2015. október 5-i módosítása alapján
Elvárás rendszer kialakítása
Tervezés
Tervezés
Az éves önértékelési tervben szereplő határidőket, felelősöket az intézményvezető vagy a nevelőtestület erre kijelölt tagja rögzíti az Oktatási Hivatal által működtetett informatikai felületen, amely a tervben rögzítettnek megfelelően teszi elérhetővé az adatgyűjtő és az értékelő funkciókat az értékelésben részt vevők számára.
Megvalósítás A tanfelügyeleti ellenőrzéssel összhangban történik, így az értékelési területek és a szempontok megegyeznek. Az értékelés alapját a pedagógusminősítés területeivel megegyező területekhez, a pedagóguskompetenciákhoz kapcsolódó általános elvárások, a pedagógusok minősítésének alapját képező indikátorok alkotják.
A pedagógus önértékelésének területei 1. Pedagógiai módszertani felkészültség 2. Pedagógiai folyamatok, tevékenységek tervezése és a megvalósításukhoz kapcsolódó önreflexiók 3.A tanulás támogatása 4.A tanuló személyiségének fejlesztése, az egyéni bánásmód érvényesülése, a hátrányos helyzetű, sajátos nevelési igényű vagy beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermek, tanuló többi gyermekkel, tanulóval együtt történő sikeres neveléséhez, oktatásához szükséges megfelelő módszertani felkészültség 5.A tanulói csoportok, közösségek alakulásának segítése, fejlesztése, esélyteremtés, nyitottság a különböző társadalmi-kulturális sokféleségre, integrációs tevékenység, osztályfőnöki tevékenység 6.Pedagógiai folyamatok és a tanulók személyiségfejlődésének folyamatos értékelése, elemzése 7. Kommunikáció és szakmai együttműködés, problémamegoldás 8.Elkötelezettség és szakmai felelősségvállalás a szakmai fejlődésért
Módszertan és eszközök Dokumentumelemzés: Tanmenet és a tervezés egyéb dokumentumai (Ö.k. 28.old.) Óraterv, egyéb foglalkozások tervezése Napló Tanulói füzetek Óra- és foglalkozás látogatás Megfigyelési szempontok
Interjúk: Pedagógussal Intézményvezetővel Kérdőív: Önértékelő Szülői Munkatársi 2 évre szóló önfejlesztési terv
Vezetői önértékelés A tanulás és tanítás stratégiai vezetése és operatív irányítása 2. A változások stratégiai vezetése és operatív irányítása 3. Önmaga stratégiai vezetése és operatív irányítása 4. Mások stratégiai vezetése és operatív irányítása 5. Az intézmény stratégiai vezetése és operatív irányítása
Módszerek Dokumentumelemzés Előző ellenőrzések dokumentumai Vezetői pályázat Pedagógiai Program Egymást követő 2 tanév munkaterve és beszámolói SZMSZ Kérdőív: Önértékelés Pedagógus Szülő
Interjúk: Vezetővel Munkáltatóval Vezetőtársakkal
Intézményi önértékelés 1. Pedagógiai folyamatok 2. Személyiség - és közösségfejlesztés 3. Eredmények 4. Belső kapcsolatok, együttműködés, kommunikáció 5. Az intézmény külső kapcsolatai 6. A pedagógiai munka feltételei 7. A Nemzeti alaptantervben megfogalmazott elvárásoknak és a pedagógiai programban megfogalmazott intézményi céloknak való megfelelés
Módszerek Dokumentumelemzés Pedagógiai Program SZMSZ Egymást követő 2 tanév munkatervei és az éves beszámolók Továbbképzési program / beiskolázási terv Mérési eredmények adatai, elemzése A pedagógus – önértékelés eredményeinek összegzése A pedagógiai munka infrastruktúrájának megismerése
Interjú: Egyéni: Csoportos: Vezetővel Szülőkkel – osztályonként 2 fő Pedagógusok – különböző évfolyamokon tanító, nem azonos munkaközösségbe tartozó
Összegzés Az önértékelés, törvényi kötelezettség! Ezért el kell végezni…. …jól elvégezni, csak pozitív hozzáállással tudjuk!
Köszönöm a figyelmet!