A KÖZÖSSÉGI VÁSÁRLÁS ELTERJEDÉSE KÜLFÖLDÖN ÉS MAGYARORSZÁGON Kurucz Imre

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1 Sajtótájékoztató Kis Gergely Ügyvezető igazgató Madar Norbert Tanácsadó Palocsay Géza COO
Advertisements

AZ ENERGETIKAI KORSZERŰSÍTÉSEK NEMZETGAZDASÁGI ELŐNYEI Knauf Insulation Kft Kanyuk László.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
Távlati öntözési vízigények felmérése Somlyódy Balázs főigazgató Országos Vízügyi Főigazgatóság.
Text Pioneers into Practice 2016 Hungary. 2 A Pioneers into Practice program célja, hogy elősegítse az alacsony széndioxid kibocsátással működő, versenyképes.
A tartalommarketingről röviden Tartalom generálás és megosztás Először látogatók, olvasók, majd belőlük vásárlók lesznek. Bárhol, bármikor és bármilyen.
A szenior tudástőkére épített társadalmi innováció május 21. Miskolc ©Sárközy Erika.
European Commission Enterprise and Industry Az INNO-Way program bemutatása Székesfehérvár november 05.
Történelmi bázisjogosultságok Szerletics Ákos Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal október 18.
Családi költségvetés Szakmák éjszakája április 15.
A munkahelymegőrző támogatás. Alapja  Az évi IV. tv. (a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról) 18. §.  A 6/1996. (VII.16.)
Demográfiai, iskolázási folyamatok és munkaerő kínálat Opponáló gondolatok Hablicsek László és Kutas János zárótanulmányához Készítette: Dr.
A Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat „Első munkahely garancia” programja.
ENERGIA TAKARÉKOS RENDSZERSZEMLÉLET AZ ÉPÜLETGÉPÉSZETBEN Fehér János okl. kohómérök Fűtéstechnikai szakmérnök Székesfehérvár, 2010.JAN.20.
NRC Omnibusz – november. Okostelefon használat  A éves internetezők 64%-a használ okostelefont (saját/céges okostelefont, vagy más készülékét).
PIHENŐIDŐK. 1. Pihenőidő fajtái 2. Rövid pihenőidők 3. Szabadság 4. Rendkívüli szabadidők.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
Innovatív értékesítési lehetőség a mezőgazdasági vállalkozók számára.
FELHŐ (CLOUD) Tokár Dániel NK.: C9F5B3. MIRŐL IS LESZ SZÓ?  Mi is az a felhő?  Előnyök / Hátrányok  Biztonság  Néhány nagyobb szolgáltató  Összegzés.
Jó gyakorlatok a tanórán kívüli tevékenységekhez kapcsolódóan Kasza Georgina témavezető.
A „Mintaprogram a minőségi időskorért” Pilote Project for Quality Ageing Az idősgondozás Magyarországon, elvek, szabályok, gyakorlat, intézmények Brettner.
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
A székesfehérvári fiatalok helyzete
VPN kapcsolat a Központi Könyvtár honlapján
ERASMUS+ DISSZEMINÁCIÓS PLATFORM
Előadó: Kajdocsi László
NIIF Behívás projekt aktualitások
Információs Társadalom Parlamentje, június 1., Budapest
DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK
Tájékoztató a munkahelyteremtő pályázati programról
1Transzplantációs Alapítvány
WE PROVIDE SOLUTIONS.
A helyzet jó, de nem teljesen reménytelen. A háztartás pénze és ideje.
Esélyek a munkaerőpiacon
Hogyan adj el újból a meglévő vevőidnek OFFLINE, ám mégis teljesen
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
AZ AUTÓBUSSZAL VÉGZETT MENETREND SZERINTI SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS ELINDÍTÁSA, HÁROM HÓNAPOS TAPASZTALATA DEBRECENBEN Budapest, Millenáris,
szakmai referens, országos versenyszervező
Kérdések és válaszok az előfizetéses rendszerekről
Észrevettük? Tetszett? Hatott ránk?
Hogyan szerethetjük egymást különböző nyelveken ?
e-Számlázás a gyakorlatban
NE LÁZADJ, MOST AZ A COOL PRESENTATION TITLE 2012.
„Út a munkához”program
Appok, kütyük, biztosítások...
Válasszon úticélt, a többit bízza ránk!
TÉSZ-ek árjelentése a PÁIR-ban
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
KÉPZÉSSEL A MUNKAERŐ-HIÁNY ELLEN?
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
A hatékony adományozás eszközei igazgató, Magyar Adományozói Fórum
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
A villamos installáció problémái a tűzvédelem szempontjából
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Az Európai Unió földrajzi vonatkozásai
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
Információs pont értékelése
Szerzője Konzulens neve
OTDK Konferencia, Gyöngyös, 2003
A szállítási probléma.
Föderalizmus és decentralizáció kutatás svájci–magyar együttműködésben
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
„Vásárolj okosan” Mobil kiegészítők vásárlási szokásai
Baranya Megyei Önkormányzat
Magánszemélyként bérbe adnám az ingatlanomat.
Generali Alapkezelő beszámolója Gyöngyház Nyugdíjpénztár részére
A program értékelése Kerekasztal beszélgetés
KONFERENCIA KAFFEE projekt Óvári Márta Köznevelési Főosztály
Miért veszélyes a gyógyszerhamisítás?
Előadás másolata:

A KÖZÖSSÉGI VÁSÁRLÁS ELTERJEDÉSE KÜLFÖLDÖN ÉS MAGYARORSZÁGON Kurucz Imre

Mi a közösségi vásárlás lényege? „Az ember birkatermészetének kihasználása arra, hogy olyasmit is megvegyen, amire nincs szüksége, csak azért, mert akciós.” „Együtt olcsóbb!” „Egységben az erő. Ha sokan vagyunk, olcsóbban lehet vásárolni.” „Sok vásárló = nagy kedvezmény” „Többen, kevesebbért!” „Sokan vesznek, cserébe akciókat kapnak, az eladó meg reklámot.” „Egységben a kedvezmény.” „Sokan, többet, olcsóbban.” „Sok kicsi sokra megy.” Forrás: NRC kutatás a közösségi vásárlásról, 2011 szeptember Bázis: legalább hetente internetező évesek (n= 1000 fő)

+ Közösségi vásárlás online vásárlás csoportos kedvezmény kuponos kedvezmény

Közösségi vásárlás folyamata

Groupon-számok, 2011/Q1 Forrás: Groupon’s IPO by the Numbers [STATS], március, Groupon's 3rd Quarter Financials Filed; PrivCo.com Analysis 2011 október ,5 millió $312,9 millió $ 28,1 millió eladott kupon ,8 millió felhasználó millió $ 83 millió felhasználó 50 millió felhasználó eladott kupon 18 millió eladott kupon $

57% 29% 27% Forrás: Social Commerce Today, Groupon and Loyalty: 82% of Deal Purchasers Return to the Store (Infographic), október 5. Közösségi vásárlás az USA-ban 51% 37% 21% 18%

Több, mint 5 alkalommal vásárolt Újra igénybe vette a szolgáltatást Forrás: Social Commerce Today, Groupon and Loyalty: 82% of Deal Purchasers Return to the Store (Infographic), október 5. Közösségi vásárlás az USA-ban 55% 57% 82% Ajánlatokról értesülés módja

jelenleg kb. 60 oldal 9% szeptember Közösségi vásárlás Magyarországon

Ajánlatok PIZZA PRÁGAI UTAZÁS FOGFEHÉRÍTÉS KÖNYVUTALVÁNY AUTÓKOZMETIKA VIDÁMPARK-BELÉPŐ 3 FOGÁSOS VACSORA ANGOL TANFOLYAM SZÉPSÉGCSOMAG C-VITAMIN FOTÓKIDOLGOZÁS FŐZŐISKOLA BILIÁRD FÜRDŐBELÉPŐ WELLNESS-HÉTVÉGE FITNESZ-BÉRLET MASSZÁZS ÁLLAPOTFELMÉRÉS ASZTROLÓGIA ÉS TAROT PÁLINKA ÉS KOLBÁSZKÓSTOLÓ CIPRUSI SZÁLLÁS SZÍNHÁZJEGY ALAKFORMÁLÁS FORRÓ CSOKI ÉKSZER EGYEDI PÓLÓ

Közösségi vásárlás… Ismerik? Próbálták? Közösségi vásárlás és az internetezők Csak 1 alkalommal vásárolt: 24% Legalább 2 alkalommal vásárolt: 76% Több, mint 5 alkalommal vásárolt: 23% Forrás: NRC kutatás a közösségi vásárlásról, 2011 szeptember Bázis: legalább hetente internetező évesek (n= 1000 fő)

Közösségi vásárló oldalak ismertsége – spontán említés éves internetezők

Közösségi vásárlás oldalak támogatott ismertsége Forrás: NRC kutatás a közösségi vásárlásról, 2011 szeptember Bázis: legalább hetente internetező évesek (n= 1000 fő)

Kuponos, de nem közösségi… Ismertség Forrás: NRC kutatás a közösségi vásárlásról, 2011 szeptember Bázis: évesek, akik már kipróbálták a közösségi vásárlást (n= 300 fő) 31% 3% 19%

A felnőtt hazai internetezők 9% -a próbálta ki a közösségi vásárlást. Mit tudunk róluk?

Közösségi vásárlás oldalak támogatott ismertsége Forrás: NRC kutatás a közösségi vásárlásról, 2011 szeptember Bázis: évesek, akik már kipróbálták a közösségi vásárlást (n= 300 fő)

Vásárolt már az oldalon Forrás: NRC kutatás a közösségi vásárlásról, 2011 szeptember Bázis: évesek, akik már kipróbálták a közösségi vásárlást (n= 300 fő)

94% 20% 23% 13% Honnan értesülnek az ajánlatokról? Forrás: NRC kutatás a közösségi vásárlásról, 2011 szeptember Bázis: évesek, akik már kipróbálták a közösségi vásárlást (n= 300 fő)

Igénybevett szolgáltatás, termék típusa Forrás: NRC kutatás a közösségi vásárlásról, 2011 szeptember Bázis: évesek, akik már kipróbálták a közösségi vásárlást (n= 300 fő)

Fizetés módja Forrás: NRC kutatás a közösségi vásárlásról, 2011 szeptember Bázis: évesek, akik már kipróbálták a közösségi vásárlást (n= 300 fő) 55% 12% 49% 12%

Közösségi vásárlók demográfiai profilja Forrás: NRC kutatás a közösségi vásárlásról, 2011 szeptember Bázis: évesek, akik már kipróbálták a közösségi vásárlást (n= 300 fő) 12 67% 33% 52% 38% 10% 27% 15% 57%

23 A közösségi vásárlást kipróbálók 83% -a úgy gondolja, hogy a közösségi vásárlás jó alkalom a spórolásra

92% -a szerint a közösségi vásárlás hatására az ember hajlamos kipróbálni új dolgokat

76% szerint az ember olyan szolgáltatásokat is hajlamos megvenni, amit egyébként nem állt szándékában

79% szerint, a közösségi vásárlás nem csak az akciót kínáló cégeknek hajt hasznot

Forrás: NRC kutatás a közösségi vásárlásról, 2011 szeptember Bázis: évesek, akik már kipróbálták a közösségi vásárlást (n= 300 fő) szépségápolási szolgáltatást Közösségi vásárlás hatására többször vesznek igénybe… 71% sportolási lehetőséget, szolgáltatást 64% 62% tanfolyamot 60% éttermi fogyasztást 54% szórakoztató, szabadidős programot 52% szállást, wellness-hétvégét

28 A közösségi vásárlást kipróbálók harmada véli úgy, hogy összességében több pénzt költ, amióta él a közösségi vásárlás lehetőségével

37% ajándékozott már közösségi vásárlás útján kupont valamelyik ismerősének

A vásárlók kétharmada talált már olyan szolgáltatást, amelyet újra igénybe venne, kedvezmény nélkül is. 24% már vissza is tért!

A közösségi vásárlást még ki nem próbálók 22% -a elképzelhetőnek tartja, hogy a jövőben vásárol közösségi vásárlási oldalon keresztül

32 További információ Kurucz Imre fejlesztési igazgató, NRC NRC kutatás a közösségi vásárlásról, 2011 szeptember