Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

OTDK Konferencia, Gyöngyös, 2003

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "OTDK Konferencia, Gyöngyös, 2003"— Előadás másolata:

1 OTDK Konferencia, Gyöngyös, 2003
Tartalom: OTDK Konferencia, Gyöngyös, 2003 A téma aktualitása Célkitűzések Vizsgált területek Az online marketing kommunikáció hatékonyságának mérhetősége és jelenlegi helyzete Mérési lehetőségek Hatékonyság Jelenlegi helyzet Összegzés 2003. április 24. Pái Attila

2 az internetet a XXI. század új médiumának lehet nevezni.
Tartalom: A téma aktualitása Európában az év végére az internet felhasználók száma eléri, a 196 milliós tábort (eMarketer jelentés, 2003). Magyarországon 1,596 millió ember hozzáfér 1,267 millió ember használja (Netsurvey, MOM felmérés 2002 III. negyedév). 643 ezer ember rendszeresen használja az internetet. (NRC, VLR felmérés, 2003) Az internet elképesztően gyors növekedésével mennyiségi robbanást idézett elő az információs piacon. „Míg a rádiónak 30 évre, a televíziónak 13 évre volt szüksége az 50 milliós felhasználói tábor eléréséhez, az internet esetében csupán 4 év kellett” (USA Kereskedelmi minisztériuma) Az internet ma már alkalmas a fogyasztók információs igényeinek a kielégítésére. Így: az internetet a XXI. század új médiumának lehet nevezni. A téma aktualitása Célkitűzések Vizsgált területek Mérési lehetőségek Hatékonyság Jelenlegi helyzet Összegzés OTDK, 2003, Gyöngyös 2

3 Célkitűzések Tartalom: Az online piac megismerése
Kik a piac szereplői? Milyen kapcsolat van a piac szereplői között? A piac szereplői, hogyan jelennek meg az interneten és milyen stratégiát követnek? Az online piac jelenlegi helyzetének bemutatása Az online marketing kommunikáció eszközeinek a bemutatása Online reklám és típusai PR, vállalati arculat Értékesítés ösztönzés Személyes eladás, direkt marketing Az online marketing eszközök hatékonyságának mérése Mi mérhető? Hogyan mérhető? Hogyan értelmezhető? Az online marketing kommunikáció hatékonysága és értelmezése Megítélhető –e a hatékonyság? A hatékonyság megítélésének alkalmazott kiindulópontjai Az online marketing kommunikáció gyakorlati alkalmazása Az Axelero online marketing kommunikációja Reklámfelület értékesítés, Adverticum Rt. A Compaq Computer Magyarország (HP) online marketing kommunikációs tevékenysége Így a dolgozat iránytű az online marketing kommunikáció iránt érdeklődőknek A téma aktualitása Célkitűzések Vizsgált területek Mérési lehetőségek Hatékonyság Jelenlegi helyzet Összegzés OTDK, 2003, Gyöngyös 3

4 Vizsgált területek- a megvalósítás
Tartalom: Vizsgált területek- a megvalósítás A téma aktualitása Szakirodalom vizsgálata Kutatások, elemzések vizsgálata Célkitűzések Eredmény: Az internet világának bemutatása-I.fejezet Az új kommunikációs irányzatok bemutatása-IV.fejezet Az online piac jelenlegi helyzete-VI.fejezet Vizsgált területek Carnation Rt. Szabó Erik-vezető tanácsadó Mérési lehetőségek Eredmény: Megjelenés az interneten-II.fejezet Az online marketing kommunikációja-III.fejezet Hatékonyság Jelenlegi helyzet Axelero Rt. Pohly Ferenc-PR igazgató Adverticum Rt. Kincses Anikó-ügyvezető Compaq (HP) Mezricky László-marketing ig. Összegzés Eredmény: Az online kommunikáció a gyakorlatban-V.fejezet Eredmény: OTDK, 2003, Gyöngyös Következtetések Javaslatok Összefoglalás 4

5 Tartalom: Mérési lehetőségek Log-file elemzés Online piackutatás A téma aktualitása Log-file elemzés- a felhasználók cselekedetei alapján Mérhető: Az adott weboldalt hányan látogatják Milyen egy online reklám átkattintási aránya Milyen útvonalon böngészik a honlapok között és azokon belül Technikai paraméterek (operációs rendszer típusa, a képernyő felbontása, a látogatás ideje, hossza, helye stb.) Nem vagy csak nehezen mérhető: A látogatók demográfiai jellemzői A látogatók életstílus jellemzői A látogatók érdeklődési köre A látogatók egy adott termékkel, szolgáltatással kapcsolatos véleménye, ismerete Márkaismertség Problémák: Ideiglenes tárazás Közös használatban lévő számítógépek Célkitűzések Vizsgált területek Mérési lehetőségek Hatékonyság Jelenlegi helyzet Összegzés OTDK, 2003, Gyöngyös 5

6 Tartalom: Mérési lehetőségek Log-file elemzés Online piackutatás A téma aktualitása Online piackutatás- a felhasználók véleménye alapján Mérhető: Az adott weboldalt látogatók demográfiai életstílus jellemzői A látogatók internet-használati szokási A látogatók érdeklődési köre, vásárlási, információszerzési, szokásai stb. A reklámok, weboldalak tetszésének mérése Márkaismertség Technikai paraméterek (operációs rendszer típusa, a képernyő felbontása, stb.) Nem vagy csak nehezen mérhető: Egy adott weboldalt látogatók száma Milyen útvonalon böngészik a honlapok között és azokon belül? A reklámok átkattintási aránya A tényleges viselkedés-nem az igazmondással van a probléma, hanem az érzékelésből adódó eltérésekből Nehézségek: A célcsoport elérése (Megoldás: net-panel) A reprezentativitás biztosítása (Megoldás: súlyozás) Célkitűzések Vizsgált területek Mérési lehetőségek Hatékonyság Jelenlegi helyzet Összegzés A leghatékonyabb mérési módszer a logfile elemzés és az online piackutatás ötvözése lenne. OTDK, 2003, Gyöngyös 6

7 Hatékonyság Amiből sokan kiindulnak: Amit nem vesznek figyelembe:
Tartalom: Hatékonyság Amiből sokan kiindulnak: 1000 megjelenés Ft. Az átkattintási arány átlagban 0,5-1% Így egy elérés: Ft. Amit nem vesznek figyelembe: A reklámok márkaépítő hatását (a reklámcsík készítésénél sokan nem is figyelnek rá.) A reklámokat követően a felhasználók vásárlási magatartását (A reklámokat követően sokan gyakran hagyományos módon vásárolnak.) Az információs igények kielégítését A téma aktualitása Célkitűzések Vizsgált területek Mérési lehetőségek Hatékonyság Jelenlegi helyzet Összegzés OTDK, 2003, Gyöngyös 7

8 Jelenlegi helyzet Tartalom:
Az internetezőket leginkább a szórakozási lehetőségek (64%) technikai újdonságok (59%) és az utazási lehetőségek (58%) érdeklik. A téma aktualitása Célkitűzések Vizsgált területek Mérési lehetőségek Hatékonyság Jelenlegi helyzet Összegzés % OTDK, 2003, Gyöngyös Forrás: NRC Piackutató Kft. N= Bázis (gyakori internetezők)=643 ezer fő VLR: 2003 8

9 Jelenlegi helyzet Tartalom:
Az internetezők leginkább a nyereményjátékkal egybekötött hirdetést (47%), az (34%) és hírlevél reklámot(35%) fogadják el . A téma aktualitása Célkitűzések Vizsgált területek Mérési lehetőségek Hatékonyság Jelenlegi helyzet Összegzés OTDK, 2003, Gyöngyös Forrás: NRC Piackutató Kft. N= Bázis (gyakori internetezők)=643 ezer fő VLR: 2003 9

10 Az internetezők 19%-a naponta kap reklám tartalmú emailt.
Tartalom: Jelenlegi helyzet Az internetezők 19%-a naponta kap reklám tartalmú t. A téma aktualitása Célkitűzések Vizsgált területek Mérési lehetőségek Hatékonyság Jelenlegi helyzet Összegzés OTDK, 2003, Gyöngyös Forrás: NRC Piackutató Kft. N= Bázis (gyakori internetezők)=643 ezer fő VLR: 2003 10

11 Jelenlegi helyzet Tartalom:
Az internetezők 12,5% szinte mindig 36,5%-a csak akkor olvassa el a reklámtartalmú eket, ha érdekli. A téma aktualitása Célkitűzések Vizsgált területek Mérési lehetőségek Hatékonyság Jelenlegi helyzet Összegzés OTDK, 2003, Gyöngyös Forrás: NRC Piackutató Kft. N= Bázis (gyakori internetezők)=643 ezer fő VLR: 2003 11

12 Jelenlegi helyzet Tartalom:
Az onine reklám hatására az internetezők 79%-a látogatott meg még nem ismert új weboldalt. A téma aktualitása Célkitűzések Vizsgált területek Mérési lehetőségek Hatékonyság Jelenlegi helyzet Összegzés OTDK, 2003, Gyöngyös Forrás: NRC Piackutató Kft. N= Bázis (gyakori internetezők)=643 ezer fő VLR: 2003 12

13 Jelenlegi helyzet Tartalom:
Az onine reklám hatására az internetezők 11%-a már többször vásárolt valamely terméket vagy szolgáltatást az interneten. A téma aktualitása Célkitűzések Vizsgált területek Mérési lehetőségek Hatékonyság Jelenlegi helyzet Összegzés OTDK, 2003, Gyöngyös Forrás: NRC Piackutató Kft. N= Bázis (gyakori internetezők)=643 ezer fő VLR: 2003 13

14 Jelenlegi helyzet Tartalom:
Az onine reklám hatására az internetezők 27%-a már többször vásárolt valamely terméket vagy szolgáltatást hagyományos módon. A téma aktualitása Célkitűzések Vizsgált területek Mérési lehetőségek Hatékonyság Jelenlegi helyzet Összegzés OTDK, 2003, Gyöngyös Forrás: NRC Piackutató Kft. N= Bázis (gyakori internetezők)=643 ezer fő VLR: 2003 14

15 Összegzés Az internet nem technológiai, hanem gazdaságossági kérdés.
Tartalom: Összegzés Következtetések Javaslatok Összefoglaló A téma aktualitása Célkitűzések Az internet nem technológiai, hanem gazdaságossági kérdés. Az online reklám piacon, még mindig magas a reklámcsíkok aránya, bár az utóbbi évben jelentősen növekedett az marketing alkalmazása. Az internet terjedésének, már csak kisebb mértékben a technológia szab határt, sokkal inkább a kulturális identitásban és az anyagi helyzetben keresendő a válasz. Megfigyelhető, hogy az internetezők egyre tudatosabban használják a világhálót. Az online marketing és reklám alkalmazása lassan növekszik, akkor lenne igazán jelentősége, ha a teljes népesség 15-20%-a gyakori internetező lenne. Még sajnos a vállalatok jelentős részének, mindig nincs megtervezve az internetes stratégiája. Vizsgált területek Mérési lehetőségek Hatékonyság Jelenlegi helyzet Összegzés OTDK, 2003, Gyöngyös 15

16 Tartalom: Összegzés Következtetések Javaslatok Összefoglaló A téma aktualitása Célkitűzések A kérdés: Hogyan csináljunk, hatékony online marketing kommunikációt? A válasz: Nem megválaszolható Miért? A piac nagyon gyorsan fejlődik Még az előző eszközök lehetőségét sem ismerik ki, mikor már mindenki az új eszközökről és azok előnyeiről beszél. Lehetőségek: Én nagy lehetőséget látok a mobil-internet és a targetált mobilreklámokban. Vizsgált területek Mérési lehetőségek Hatékonyság Jelenlegi helyzet Összegzés OTDK, 2003, Gyöngyös 16

17 Tartalom: Összegzés Következtetések Javaslatok Összefoglaló A téma aktualitása Célkitűzések Az online piac szereplői egyre tudatosabban használják az internetet, akár a vállalati, akár a felhasználói oldalról nézzük. Egyre kevésbé vannak túlzott várakozások, nagy csalódások Ma még nincs nagy jelentősége ennek a kommunikációs csatornának. A online reklámköltés mindössze 1-1,5%-át teszi ki az össz reklámköltésnek. Ennek oka: Az FMCG szektor távolmaradása (lassú közeledése). Magas a reklámcsíkok, online hirdetések ára Alacsony az aktív (gyakori) internetezők száma Végszóként elmondható, az hogy az online marketing kommunikáció jelentősége csak nőni fog, csökkenni sohasem. Vizsgált területek Mérési lehetőségek Hatékonyság Jelenlegi helyzet Összegzés OTDK, 2003, Gyöngyös 17

18 Köszönöm a figyelmüket!
Tartalom: Összegzés A téma aktualitása Célkitűzések Vizsgált területek Köszönöm a figyelmüket! Mérési lehetőségek Hatékonyság Pái Attila Jelenlegi helyzet Összegzés OTDK, 2003, Gyöngyös


Letölteni ppt "OTDK Konferencia, Gyöngyös, 2003"

Hasonló előadás


Google Hirdetések