Dr. Dávid Ivett Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Hatósági és Jogi Főosztály 2009. április 22. Várható szankcionálási eszközök.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Felkészülés a évi országgyűlési képviselő-választásra Kampány a szavazás napján Előadó: dr. Kovács Zoltán a TVI vezető jogi helyettese 1.
Advertisements

A Gazdasági Versenyhivatal fogyasztóvédelmi tevékenysége dr. Grimm Krisztina október 21.
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a GVH eljárásaiban
Reklámállítások megítélése Balogh Virág május 5.
Hírlevél küldés WEB-SET-tel. Törvényi háttér • évi XLVIII. törvény a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól (reklámtörvény)
PMSZ adatvédelmi workshop Dr. Kulcsár Zoltán. A személyes adatok védelme évi LXIII. tv. Személyes adat [Avtv. 2. § 1. pont] További fogalmak [Avtv.
Dr. Markovich Réka főtitkár Magyar Reklámszövetség Változások szerkezetben és érdemben Az új reklámtörvényről 1.
A távközlési piac állami felügyelete dr. Orosi Renáta Hírközlési Felügyelet Hírközlési Felügyelet.
A közbeszerzési törvény változásai
Hatósági és Jogi Főosztály UCP és Közérdekű Keresetek Osztálya
A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a évi XLVII. törvény alapján dr. Nagy Andrea Magdolna ügyvéd május 30.
E-KERESKEDELEM SZABÁLYOSAN
A fogyasztóvédelemről szóló törvény évi módosítása
CLV Partners Ügyvédi Iroda
dr. Szalay Beatrix osztályvezető
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság és a Magyar Energia Hivatal fogyasztóvédelemben betöltött szerepe Dr. Kispál Edit április.
Az UCP irányelv rendelkezéseinek hatása a GVH gyakorlatára (Fttv) október 21. dr. Nagy Márta.
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
KÉSZ ÁTVERÉS AVAGYFOGYASZTÓAPÁCBAN?. ÁRUBEMUTATÓK SAJÁTOSSÁGA Kiállítás Kiállítás Vállalat Vállalat Termék Termék Gyakorlati bemutató Gyakorlati bemutató.
A fogyasztók tájékoztatása
Versenyjog és fogyasztóvédelem
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok
Az online reklám esete a joggal
Fogyasztóvédelmi tapasztalatok a tőkepiacon
Utazási iroda alapítása
Távhőszolgáltatás és fogyasztóvédelem dr. Balku Orsolya főosztályvezető Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Távhőszolgáltatási Konferencia és KiállításPécs,
A jogerős ítélet kikényszeríthetősége
dr. Szöllősy András UCP Osztály július 29.
Fogyasztói panaszok a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmába ütköző magatartásokkal kapcsolatban Dr. Nagy Márta Budapest, 2010.szeptember
Fogyasztóvédelmi Felügyelősége Tipikus fogyasztói panaszok a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tükrében április 3.
Kereskedelmi jog II. IX. Előadás A csődeljárás.
Dr. Mudráné dr. Láng Erzsébet
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Mezőtúr, november.
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Kunszentmárton, december.
Tisztelettel köszöntöm a konferencia résztvevőit! Nagy Endre bányafelügyeleti főmérnök Pécsi Bányakapitányság Nagy Endre bányafelügyeleti főmérnök Pécsi.
Online értékesítés és marketing fogyasztóvédelmi szemmel Siklósi Máté.
A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI
A Központi hitelinformációs rendszer bemutatása
Gyura Gábor Szanálási keretrendszer – Piaci konzultáció
Könyvvizsgálók tevékenységére vonatkozó tapasztalatok XIII. Országos Minőségellenőrzési Továbbképzés - Siófok Vámosi Anikó
A reklámtörvény és a hatályos adatkezelési szabályok III. Mfor Marketing Konferencia április 22.
Kereskedelmi gyakorlatok megítélése a hatóságok joggyakorlatában dr. Dobó-Kocsis Veronika Veszprém Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály 2016.
Balogh Virág Főtitkár Magyar Reklámszövetség A kuponozás jogi buktatói.
A Polgári törvénykönyv vállalkozásokat érintő legfontosabb változásai Előadó: Dr. Halmos András ügyvéd 3300 Eger, Széchenyi u. 2.
A fogyasztóvédelmi felügyelőségek feladat-és hatásköreit megállapító legfontosabb jogszabályok -Fogyasztóvédelemről szóló törvény -Nemzeti Fogyasztóvédelmi.
Középpontban a fogyasztó Készítette:Farkasné Bálint Rózsa.
1 FOGYASZTÓVÉDELMI FÓRUM Tatabánya, március 25.
MUNKAÜGYI FELÜGYELŐSÉGI NYÍLT NAP ÁPRILIS 03.
Reklámszabályozás A fogyasztói döntések tisztességes és tisztességtelen befolyásolása Előadó: Dr. Kathi Attila Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság.
Katonáné Papp Ágnes főosztályvezető-helyettes Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Foglalkoztatási Főosztály Munkavédelmi és Munkaügyi Ellenőrzési.
Az ideiglenes biztosítási intézkedés elrendelésének általános és különös szabályai Villányi- Kollár Károly Dusán okleveles nemzetközi adószakértő.
A pénzügyi szolgáltatások közvetítőit érintő jogszabályi változások
AZ INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM JOGA
A civil és egyéb cégnek nem minősülő szervezeteket érintő anyagi és eljárási szabályok évi változásainak áttekintése.
Met. módosítás július 01..
A bírósági végrehajtás I.
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok, fogyasztóvédelmi eljárások
A médiaszolgáltatásban közzétett termékmegjelenítés és az arról szóló tájékoztatás törvényi feltételeinek való megfelelés dr. Szikora Tamás jogász Nemzeti.
A JOGSZERŰ ELLENŐRZÉSEK MIKÉNTJE A MUNKAHELYEN
Előzetes piaci konzultáció
Dr. Sutyinszki Petra Jogi tanácsadó
A Minőségellenőrzési Eljárási Szabályzat
Dr. Kovács László főtitkár
Közbeszerzési Döntőbizottság
Közbeszerzési szabályok változása és
Kötelezettségvállalás nyilvántartása, számvitele
KÖZBESZERZÉS Emberi Erőforrások Minisztérium
A közbeszerzési törvénynek a Közbeszerzési Hatóság
Új adatvédelmi szabályok – Az EU adatvédelmi rendelete
Előadás másolata:

dr. Dávid Ivett Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Hatósági és Jogi Főosztály április 22. Várható szankcionálási eszközök

Közvetlen üzletszerzés (direkt marketing) I. Szankcionálási lehetőségek: Fgytv. 47. § (1) bekezdése: –Jogsértő állapot megszüntetésének elrendelése –Jogsértő magatartás további folytatásának megtiltása –Határidő tűzésével a feltárt hibák, hiányosságok megszüntetésére kötelezése, értesítési kötelezettség előírása a tett intézkedésekről –Fogyasztóvédelmi bírság kiszabása

Közvetlen üzletszerzés (direkt marketing) A hivatkozott intézkedések és a bírság szankció együttesen is alkalmazható A szankció alkalmazása során a hatóság az eset összes körülményeit mérlegeli, és az arányosság követelményének szem előtt tartásával jár el

Közvetlen üzletszerzés (direkt marketing) A fogyasztóvédelmi bírság kiszabásának szabályai: mérlegelési szempontok meghatározása a bírság összegét az Fgytv. 47/C. § (1) bekezdése alapján kell meghatározni a vállalkozás éves nettó árbevételéhez igazodik a bírság összege kötelező bírságkiszabási esetek (Fgytv. 47/C. § (5) bekezdése (ismételt jogsértés, fogyasztók széles körét érintő jogsértés)

Közvetlen üzletszerzés (direkt marketing) Mérlegelési szempontok: 1.Jogsértés súlya Jogsértéssel érintett fogyasztók száma Fogyasztók érdekei sérelmének köre Jogsértő magatartás kiterjedtsége Jogsértéssel érintett áruk értéke Vállalkozás jogszabályi feltételeknek való megfelelése Egyéb sajátosságok 2. Jogsértő állapot időtartama 3. Jogsértő magatartás ismételt tanúsítása 4. Jogsértéssel elért előny 5. Egyéb körülmények

Közvetlen üzletszerzés (direkt marketing) A fogyasztóvédelmi bírság összege: 1.sáv: 15 ezer Ft- éves nettó árbevétel 5%- a, de max. 100 millió Ft 2.sáv: 15 ezer Ft- maximum 2 milliárd Ft 3.sáv: 15 ezer Ft- maximum 500 ezer Ft 4.sáv: 15 ezer Ft- éves nettó árbevétel 5 %- a 5.sáv: 15 ezer Ft- max. 500 ezer Ft 6.sáv: 15 ezer Ft- max. 5 millió Ft

Közvetlen üzletszerzés (direkt marketing) Egyéb szabályok : eljárási bírság kiszabásának lehetősége [Fgytv. 47. § (9) bek.] hatósági szerződés megkötésének lehetősége [Fgytv. 47. § (5) bek.] jogerős határozatok közzététele [Fgytv. 51. § (3) bek.]

Közvetlen üzletszerzés (direkt marketing) A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló évi XLVII. törvény mellékletének 21. és 29. pontja tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat!

Közvetlen üzletszerzés (direkt marketing) 21. pont: A reklámanyagban számla, vagy más hasonló, fizetési felszólítást tartalmazó dokumentum kiküldése azt a hamis benyomást keltve a fogyasztóban, hogy már megrendelte a reklámozott árut

Közvetlen üzletszerzés (direkt marketing) 29. pont: Azonnali vagy halasztott fizetés követelése a vállalkozás által szállított vagy nyújtott áruért, illetve az áru visszaszolgáltatásának vagy megőrzésének követelése, ha azt a fogyasztó nem rendelte meg (nem kért értékesítés), kivéve, ha a szerződésnek megfelelő helyettesítő áruról van szó

Közvetlen üzletszerzés (direkt marketing) Fttv. hatálya alá tartozó jogsértések esetén hatáskörvizsgálat szükséges GVH jár el, ha a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat a gazdasági verseny érdemi befolyásolására alkalmas,,három megyés szabály”

Közvetlen üzletszerzés (direkt marketing) II. Anyagi jogi rendelkezések A Katv. 21. § szerinti tilalmi listán szereplő személyeket a Katv. reklámtörvénnyel módosított 21. §-a szerinti tilalmi listán tovább kell szerepeltetni akik kérték adataik kezelésének az adott célból történő megszüntetését, vagy ahhoz a közvetlen üzletszerző szerv előzetes megkeresése ellenére nem járultak hozzá, illetve az adatok átvétele után a személyiadat- és lakcímnyilvántartás szervénél éltek az adatletiltás jogával

Közvetlen üzletszerzés (direkt marketing) Moratórium: I. A törvény hatálybelépését megelőzően a Katv. alapján közvetlen üzletszerzési listán szereplő természetes személy érintettek részére előzetes és kifejezett hozzájárulásuk nélkül május 31-ig küldhető reklámot tartalmazó küldemény - kivétel: Ektv. szerinti elektronikus hirdetés

Közvetlen üzletszerzés (direkt marketing) Moratórium: II.A vállalkozás – amennyiben az érintett személy kapcsolattartásra szolgáló elektronikus levelezési címéhez egy áru értékesítése során jogszerűen jutott hozzá – május 31-ig ezen adatokat felhasználhatja a vállalkozás saját hasonló áruinak reklámozása céljából elektronikus hirdetés küldésére DE: a megtiltás lehetőségét biztosítani kell a 43. § (3) bekezdésében foglaltaknak megfelelően!

Közvetlen üzletszerzés (direkt marketing) Moratórium: III. A közvetlen üzletszerző szerv az érintett személynek a Reklámtv. hatályba lépését követő első alkalommal történő megkeresése során, de legkésőbb május 31-ig köteles a közvetlen üzletszerzési listán szereplő érintett személyeket tájékoztatni a postai címzett reklámküldemények küldésének 6. § (4) bekezdése szerinti megtiltása lehetőségéről

Közvetlen üzletszerzés (direkt marketing) III. Gyakorlati kérdések Közvetlen megkeresés módszere, szórólap Cím és egyéb elérhetőségek Válaszlevél kiküldésének módja Grt. 6. § (7) bekezdésének alkalmazása SMS esetén Telefonos megkeresés Címzett előzetes hozzájárulása

Köszönöm a figyelmet!