A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE Az 5M rendszere 1. A Brief.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
PUBLIC RELATIONS Wekerle Sándor Üzleti Főiskola 2015/16-os tanév, II. félév Tóth Attiláné dr. harmadik foglalkozás.
Advertisements

Smart Times Budapest 2015 Készítette Készítette: Kamarás Gábor.
ADATSZERZÉS, INFORMÁCIÓ HASZNOSULÁS Biztonságtudatos vállalati kultúra Készítette: Jasenszky Nándor egyetemi szakoktató NKE NBI TEH tanszék.
BEPTRA „Legjobb Gyakorlatok” kis- és középvállalkozások számára Szakmaspecifikus képzéssorozat Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2 HURO0901/138/2.1.2 A.
Készítette: Gondos Borbála
A Non-Profit teljesítménymérés problémái (mérési és fejlesztési lehetőség) Márkus Gábor CVS, PVM, TVM, igazgató Stúdium Kft. Oktatás és Projekt menedzsment.
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
A magyarországi vállalatok információszerzési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink H-1024.
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE május 26.. A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE Beszerzés vs. közbeszerzés Az új közbeszerzési törvény tükrében Willinger Kornél NVMT Elnökségi.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
Jó gyakorlatok a tanórán kívüli tevékenységekhez kapcsolódóan Kasza Georgina témavezető.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési.
JÁRMŰIPAR ÁLLAMI TÁMOGATÁSOK A KELET-KÖZÉP-EURÓPAI TÉRSÉG ORSZÁGAIBAN Pájer Ivett Győr, május 4.
Befolyásolásra törő kommunikáció. Az emberi kommunikáció egyik sajátossága és törekvése a befolyásolás. A befolyásolás tartalmi jellege és megjelenési.
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
A három lépcsőfok… 29% - A megoldás 52 heti stratégia sikeres üzleti kapcsolatépítéshez (Avidor András - Michelle R. Donovan - Ivan R. Misner) Az emberek.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
Internet tudományos használata
A székesfehérvári fiatalok helyzete
ERASMUS+ DISSZEMINÁCIÓS PLATFORM
Széchenyi Programirodák szervezete és működése
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Reflexiók a társadalmi és a nonbusiness marketing fogalmi kérdéseihez
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Térkép készítése adataiból
ÖFFK II. projekt keretében megvalósítandó koordinációs kutatás workshop sorozata Hajdú-Bihar megye turisztikai fejlesztéseinek koordinációja Nyíradony.
Pedagógus szerep és változásai
Gyűjtőköri szabályzat
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 9. előadás
Innováció a közoktatásban
Értékpapír-piaci egyenes

Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Teljesítményértékelési rendszer
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
CSOPORT - A minőségellenőrök egy megfelelő csoportja
Hogyan viszonyuljunk a médiaeszközök használatához a válságból való kilábalás után? Szuromi Péter - ZenithOptimedia.
Mátészalkai Szakképző Iskola
Kérdések és válaszok az előfizetéses rendszerekről
Szervezetfejlesztés II. előadás
Konfliktusok az iskolában
A külső környezet elemei
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály egyetemi tanár
Helyi és nagy hálózatok
A hatékony adományozás eszközei igazgató, Magyar Adományozói Fórum
Önköltségszámítás.
Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
REKLÁMESZKÖZÖK ÉS REKLÁMHORDOZÓK
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint EREDMÉNYEK 4. 8
Készletek transzformációja
(Geolevel Geoinformatikai és Szolgáltató Kft.)
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
PIACORIENTÁLT - INNOVÁCIÓ
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Tájékoztató az EPER pályázati folyamatáról
SZEGMENTÁLÁS CÉLPIACKÉPZÉS POZÍCIONÁLÁS
AC/DC Találd meg a helyed! Előadó: Fodor Ágnes, a VGYKE elnöke
dr. Geges József Ovidius Co. Ltd.
Előadás másolata:

A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE Az 5M rendszere 1. A Brief

Az 5M modell

A reklámtervezés folyamata BRIEF: A piaci helyzet leírása (1) A reklámcélok megfogalmazása (Mission) (2) Döntés a reklám költségkeretéről (Money) (3) Döntés az üzenetről (Message) (4) Döntés a reklámeszközökről és a költségvetésről (Media) (5) A reklámozás hatás- és eredményvizsgálata (Measurement)

A modell logikája

A KKV-k reklámtervezéséhez ajánlott négy lépés A kisvállalkozások számára a promóció tervezésének hasonló felépítése ajánlott, azonban két lépés leegyszerűsíthető:  A költségkeret tervezés helyébe általában az ‘ennyi van rá’ – az ún. ‘lehetőségek’ – módszere lép.  A reklámhatás tudományos vizsgálatát pedig a tapasztalatokon alapuló értékelés helyettesíti.

A ‘Brief’

A reklámkampány tervezéséhez szükséges marketing ismeretek A Brief általában a következőket részletezi:  a célpiac(ok) / célközönség csoport(ok)  a vásárlók / fogyasztók / felhasználók motivációi  a pozicionálási stratégia  a marketingstratégia és –mix  a főbb versenytársak és versenytermékek  az interakciós lehetőségek számbavétele

A célpiac / célközönség A potenciális vásárló / fogyasztó / felhasználó, döntéshozó vagy befolyásoló ismeretében lehet: a legcélravezetőbben megfogalmazni az üzenetet, eldönteni, hogy ki a ‘legjobb küldő’, azaz ki legyen a kommunikátor, és kellő pontosságú és hatékonyságú médiatervet készíteni, azaz mikor és milyen médiumban célszerű ‘üzenni’.

Ehhez minél több vetületben meg kell ismerni a célközönség: szükségleteit, igényeit, preferenciáit, motiváltságát, demográfiai / szociológiai, geográfiai és pszichográfiai jellemzőit, valamint fogyasztói és vásárlói magatartását.

Az célközönségre történő hatás három lehetősége:  személyes találkozás alkalmával;  technikai eszközzel közvetített személyes jellegű találkozás – pl. telefon, internet – révén;  médium által közvetített módon – pl. sajtó, szórólap, TV.

1. A Brief elkészítése 1. Határozza meg és elemezze célpiacait / célközönség csoportjait! 2. Miben látja a célcsoport(ok) motivációit? 3. Mutassa be a kínálatát! 4. Értékelje a versenyviszonyokat és az árpozíciókat! 5. Milyen marketingeszközöket alkalmazott korábban? 6. Milyen találkozási lehetőségek adódnak a célközönséggel?