A KÖZÖSSÉG "A közösség nem adódik magától, és nem is lehet rá szert tenni leszállított áron" M. Scott Peck.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS 27.Megoldás-Szociális védőháló.
PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán Vezetés Összeállította: Piacsek László Zoltán.
Személyes életvitel. VI Tanácsok a személyes segítő szolgálathoz 9. Vigyázz magadra, hogy kísértésbe ne essél „Testvéreim! Lehet, hogy közületek valaki.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
BINARIT TIMESHEET Több, mint munkaidő nyilvántartás Virág Zsolt (BINARIT Informatikai Kft.)„Hogyan legyek milliomos?” konferencia – BKIK ( )
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
A szakiskolák aktuális problémái
Helyi védett értékek bemutatása
Gazdasági informatika - bevezető
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Sallai Ilona - ÉFOÉSZ Szeged,
Kőszegi Forrás- Kőszeg
Keresztyén Ifjúsági Dicsőítő Csoport
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése 19
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Résztvevői létszám Év Létszám Összesen: 2110 Budapest Regionális 456
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Természeti erőforrások
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Caracalla udvarában Kalandjáték 1.
A Menedék Alapítvány ÉRTÉKEI
CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Boros Péterné SZEF Alelnök SZEF AKADÉMIA Vezetője
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Konfliktusok az iskolában
Környezeti teljesítményértékelés
A földrajzi kísérletek szervezése és végrehajtása
A házasság arcai Mihalec Gábor Adventista Családi Szolgálatok.
Integrált Közösségi Szolgáltató Tér
Közösségben ,együtt eredményesebben
A bemeneti kompetenciamérések és a visszajelzéseken alapuló fejlesztő munka bemutatása a Farkas Gyula Közoktatási Intézmény Dr. Illyés Sándor intézményegységében.
„SZÜLŐI KLUB” – DÉLUTÁNI FOGLALKOZÁSOK
MEGKEZDTÜK A FELKÉSZÜLÉST A TANULÓI LAPTOP PROGRAMRA
A Nemzeti Pályainformációs Portál
VHF Szakmai Nap november 21. ÖNISMERET KAPCSOLATOK CÉLOK
Körmendi Dániel MAS Meeting Scheduler.
Az egyéni és Szociális kompetenciák szerepe a karrierindításban
Az orvostudomány és jóga gyakorlati összekapcsolása, alkalmazása az egészség megőrzése és betegségek kezelése során: Swami Sivananda Saraswati orvos-jógi.
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
A hatékony adományozás eszközei igazgató, Magyar Adományozói Fórum
TÉNYEK UTÁN CSELEKVÉS Viziné Molnár Anna Uzsoki Utcai Kórház
Környezeti Kontrolling
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
Háztartási termelés, család, életciklus
A Vezetői munka értékelése a szülők szemével
Vállalati fenntarthatóság
TÁRGYI ESZKÖZÖK ELSZÁMOLÁSA
A pszichológiai segítségnyújtás lehetőségei
Kommunikáció a gyermekkel
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Helyi bíráló bizottság tagjainak megválasztása clld community led local development
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Családi vállalkozások
Helyi támogatási kérelmek benyújtásának ügymenete
Árulkodás? – Árulkodás! Készítette: Virágné Nagy Éva.
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
2018. március Budapest Kongresszusi Központ
A POWERPOINT 2007 újdonságai
Gyermekekkel a mediáció szemszögéből
A tehetséggondozás kihívásai
Előadás másolata:

A KÖZÖSSÉG "A közösség nem adódik magától, és nem is lehet rá szert tenni leszállított áron" M. Scott Peck

 A közösségépítés "tapasztalati úton való tanulás törődésről, fegyelemről és önfeláldozásról." M. Scott Peck,

„ A közösség a valahová tartozás, a nyitottság, a kölcsönös szeretet, az együttműködés, a gyógyulás és a növekedés helye. A közösség a megbocsátás és a kölcsönös bizalom helye, ahol önmagam lehetek, és ahol megoszthatom társaimmal gyengeségeimet. Olyan hely, ahol élhetek kapott adományaimmal” (Jean Vanier)

 A közösség a közös pontok, célok alapján szerveződik (u.az a lakóhely, u.az a munkahely stb.).  A közösségen belüli kapcsolatok minősége alapján teszünk különbséget: ál-, kaotikus- és igazi közösség között.

 Mitől kell kiüresedni, megszabadulni? A saját magunkkal és a másokkal szemben táplált illetve a másoktól felénk jövő: elvárásoktól, előképzetektől, előítéletektől, ideológiáktól, teológiáktól kész megoldásoktól megjavítási, meggyógyítási, megtérítési, tanácsadási indíttatásoktól ellenőrzési hajlamtól fájdalomtól, bánattól személyes történetektől

Az igazi közösség alapelvei Rendkívüli tisztelet Befogadó - a sokszínűség ünneplése A sebezhetőség ereje Hitelesség Hajlandóság a kiüresedésre Csend használata Misztérium Szellem Konszenzus

 Az igazi közösség és a hatékony közlés (kommunikáció) alapelvei megegyeznek. Ha megfelelő a közlés, jó (igazi) a közösség. Az angolban ezek a szavak a community és a communication. Ez a két szó (bár főnév és ige) ugyanabból a latin szóból erednek.

 "A közösségépítés, egy csoportos folyamat, melynek során a résztvevők olyan kommunikációs módot/stílust tapasztalnak meg és gyakorolnak, amely lehetővé teszi a mély lelki kapcsolódást a csoport tagjai között." -FCE

 "Az igazi közösség egy olyan, két vagy több fős csoport, melynek tagjai, függetlenül (szociális, hitbéli, képzettségbeli, etnikai, gazdasági, politikai, stb.) hátterük sokféleségétől, elfogadták és áthidalták különbözőségeiket, ezáltal lehetőségük nyílik őszinte és hatékony kommunikációra és arra, hogy együtt dolgozzanak olyan célokért, melyeket mindnyájuk közös hasznára érhetnek el." M.S. Peck

Mi a közösségépítés haszna?  átélem, hogy milyen jó, amikor embertársaim úgy és olyannak fogadnak el, amilyen és aki vagyok,  jobban megismerem magam,  kiegyensúlyozottabbá, nyugodtabbá válok,  önértékelésem reálisabb (jobb) lesz,  javul az önbizalmam, jobban szeretem/kedvelem azt, aki valójában vagyok  jobban megértem az emberi kapcsolatok természetét,  jobban szót értek másokkal:  kevésbé érzek kényszert arra hogy másokat tanácsokkal lássak el vagy, hogy megmondjam nekik mit "kellene" csinálniuk,  könnyebben hallgatok meg másokat  érzelmileg feltöltődöm,  reményteljesebbnek látom a jövőt.

Egy szervezett, összetartozó csoportban-csapatban:  (sokkal) hatékonyabbá válik a csoporttagok közti együttműködés  mélyül, erősödik a csapatszellem  csökken a fluktuáció „A gyerek lábbal szavaz.”  motiváltabbakká és motiválhatóbbakká lesznek a tagok  hatékony döntéshozatal konszenzus által hatékony döntéshozatal konszenzus által

…Miért tegyem 1. ???  Egzisztenciális vákuum - az unalom több megoldani való problémát okoz, mint a kétségbeesés.  „Ezek a problémák egyre égetőbbé válnak, mivel a fokozódó automatizálás valószínűleg roppant mértékben megnöveli majd az átlagmunkás rendelkezésére álló szabadidőt. Ebben csak az a baj, hogy közülük sokan nem fogják tudni, mit is kezdjenek ezzel a frissen szerzett szabadidejükkel.” V.E. Frankl

…Miért tegyem 2.???  „Uraim, soha vissza nem térő alkalom!”  Pótolhatatlanság – egyszeriség senki nem helyettesíthető!  „Ha nem én teszem, akkor ki teszi, ha nem most, akkor mikor tegyem? És ha csak magamnak teszem, akkor mi vagyok én?”  én vagyok a megkérdezett  felelősséggel lehet csak válaszolni megtalálom a válaszaim által saját életem értelmét  „Megnyugodtam, mert MEGTETTEM mindent, ami tőlem tellett…” …ez pedig:

ELÉG! ELÉG! Jó munkát!