1. Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 2 Iskolai közösségek A tanulók összetétele: A tanulói létszám jelenleg:780 fő –Szakközépiskolai.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ádám László Középiskola és Szakiskola, Nagykőrös 1.
Advertisements

– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
SNI-s ALKALMAZÓI VERSENY. SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK FŐVÁROSI INFORMATIKA TANULMÁNYI VERSENYE Magyar Gyula Kertészeti Szakközépiskola és Szakiskola.
Országos Kompetencia Mérés 2009 Bródy Imre Gimnázium, Szakközépiskola Készítette: Jákliné Tilhof Ágnes.
PÁLFFY MIKLÓS KERESKEDELMI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
Ady Endre Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola - Berhida Környezeti nevelés.
„Dolgozva tanulj!” Tájékoztató a „Gyakorlati oktatók továbbképzése a szakképzésben” című TÁMOP B-13/ projekt feladatairól
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
A tanításra és tanulásra fordított idő nemzetközi és kutatási adatok tükrében Imre Anna Oktatáskutató és fejlesztő Intézet Berekfürdő, Február 4.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.
Informatikai tanulmányi verseny.  A Debreceni Suliszervíz Oktatási és Szakértői Iroda hirdeti meg.  Iskolai, regionális, országos fordulók  évfolyamos.
A bementi mérések és a visszajelzések értékelése a szakiskola 9. – 10. évfolyamában 626. Szakképző Iskola és Kollégium Mezőtúr.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
Bolyai Farkas Szakképző Iskola „ Régi hagyományok… … új tudományok”
Kalocsa Iskolánk városa. Székesegyház Dózsa György Gazdasági, Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola, Kollégium OM azonosító:
A székesfehérvári fiatalok helyzete
Mercedes-Benz-Iskola
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Beiskolázás a 2016/2017. tanévre az érettségi utáni képzésekben
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
BOROS SÁMUEL SZAKGIMNÁZIUMA
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Kompetenciamérés a Szakiskolai Fejlesztési Program II. keretében 2007
Pályaválasztási tanácsadás
Új továbbképzési lehetőségek tanároknak és oktatóknak
Mayer József Budapest február 27.
Táncsics Mihály Szakközépiskola Szakiskola és Kollégium Veszprém
A matematikatanítás aktuális kérdései február
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Kispálné Horváth Mária
VEZETŐI ÉLETPÁLYAMODELL – PORTFOLIÓ BŐVÍTÉS
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Szülői választmány 2016.okt.18.
Kiskunfélegyházi Szakképző Intézmény és Kollégium Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Középiskolája és Szakiskolája OM azonosító: Kiskunfélegyháza,
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Mátészalkai Szakképző Iskola
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
KOSSUTH LAJOS KÖZOKTATÁSI INTÉZMÉNY OROSHÁZA
Statisztika 10 évf. 3 osztály 82 tanuló 9 évf. 4+1 osztály 118 tanuló Minden osztályt külön pedagógus javított 8 fő - részben of, ha vállalta.
A bemeneti kompetenciamérések és a visszajelzéseken alapuló fejlesztő munka bemutatása a Farkas Gyula Közoktatási Intézmény Dr. Illyés Sándor intézményegységében.
Projektmunka Földrajzolok
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
MEGKEZDTÜK A FELKÉSZÜLÉST A TANULÓI LAPTOP PROGRAMRA
HHR.
középfokú felvételi eljárás
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
„Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.” (Weöres Sándor)
Bemutatkozik az iskolapszichológus
Felhasználóképzés a kórházban
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Új pályainformációs eszközök - filmek
Pályaválasztási tájékoztató
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
Belügyi Rendészeti Ismeretek
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Intézmény minőségirányítási programja
Bemeneti kompetenciamérés 2007/2008 tanév
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
A tehetséggondozás kihívásai
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Előadás másolata:

1

Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 2 Iskolai közösségek A tanulók összetétele: A tanulói létszám jelenleg:780 fő –Szakközépiskolai tanuló:229 fő –Szakiskolai tanuló:425 fő –Gimnáziumi képzésben vesz részt:73 fő –Érettségi utáni képzésben vesz részt:53 fő Tantestület összetétele: Tantestület létszáma: 55 fő –Óraadó:5 fő –Kollégiumi nevelő:6 fő –Ügyviteli technikai dolgozó: 39 fő

Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 3 Statisztika Mért tanulóink: Teljes 9-es szakiskolai évfolyam 4 osztály, 7 szakmacsoport 116 főből 107 főt mértünk 92% 10. évfolyamon 2 osztály, 4 szakmacsoport 51 főből 51 főt mértünk 100% Javító tanárok: MÉCS tagjai 3 fő

Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 4 Visszajelzések - Szülők A személyre szóló értékelést minden tanuló (érintett osztályfőnök) megkapta Kiosztása összevont szülői értekezleten. A jelenlévő szülőket az igazgató helyettes ill. az osztályfőnökök tájékoztatták a mérés lényegéről. –Hazavitték (szülők v. gyerekek) –„Tanulmányozták”?, –Aláírva visszaküldték, visszahozták Szülői reagálás: –Tudomásul vették az eredményeket –Nagyobb odafigyelésre tettek ígéretet

Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 5 Visszajelzések - Tanulók Otthon megbeszélték a szülőkkel (elmondásuk szerint) Tanulók az osztályfőnöki órákon beszéltek az eredményekről A tanulóknak sem volt hozzáfűzni valója a visszajelzésekhez Tudomásul vették az eredményeket

Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 6 Visszajelzések – Pedagógusok Tantestületi értekezlet (dosszié) –Osztály eredményeinek alakulása –Kompetenciák szintjei szerinti %-os alakulása Minden munkaközösség érintett pedagógusa alaposan tanulmányozta, volt aki hazavitte A kollégiumi nevelők is megkeresték, elkérték a diákjaik értékelését Tanmeneteiket ez alapján is készítették el Fejlesztési terveiket ezen visszajelzésekre alapozták Szorosabb együttműködés a munkaközösségek között

Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 7 Fejlesztések A mérési eredmények felhasználásával fejlesztési tervek készültek Témakörönkénti feladatbank (matematika) –Szabálykövetés témában nincs csoport bontás –Problémamegoldásban csoportbontás Fejlesztési tervben kidolgozott feladatok sikerült a tanórába építeni Csoportos vagy egyéni fejlesztések a hiányosságoknak megfelelően Csoportbontáson belül is további csoportok alakultak Kooperatív módszer használata Szakma módszertár, projekt hetek

Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 8 Fejlesztésre szoruló területek Elsősorban a kommunikáció egyes területeinek fejlesztése: ÍRÁS-OLVASÁS, szövegértés, íráskészség Képességekre irányuló fejlesztési feladatok hozzárendelése 1-1 csoporthoz Idegen nyelv: logika- képrészletek sorrendje; összetett szavak alkotása; szórejtvény; szóalkotás kevert betűkből Pályaorientáció: Megfigyelőképesség, koncentrálás, kézügyesség (párban dolgoznak) Szakmai előkészítő: Szakkifejezések leírása, térlátás rajzzal, logikus gondolkodás számolással Magyar: térlátás, ok-okozati összefüggések, kommunikációs szituációk, kifejezőkészség

Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 9 Visszajelzések Pozitívum A feladatonkénti és személyre szabott szöveges értékelés A teljesítmény értékelésén túl hasznos tanácsok Teljesebb képet ad a bejövő tanulók tudásanyagáról. A tanároknak van rálátásuk a diákokra Könnyebb fejlesztő feladatokat készíteni, csoportokat kialakítani Információ a munkamorálról Negatívum Nincs elektronikus formája Túl bonyolult, hosszú, nehezen értelmezhető (sok szülő csak általános iskolát végzett) Nincs csoportos értékelés Általánosságokat tartalmaz Nem elég tömör és áttekinthető

Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 10 Javaslatok Folyamatos tájékoztatás a környező általános iskolákból, hogy mit tanulnak Az új módszereket elsőként az általános iskolában kellene bevezetni Az új módszerek elsajátítását segítő továbbképzések Bemutató órák