1
Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 2 Iskolai közösségek A tanulók összetétele: A tanulói létszám jelenleg:780 fő –Szakközépiskolai tanuló:229 fő –Szakiskolai tanuló:425 fő –Gimnáziumi képzésben vesz részt:73 fő –Érettségi utáni képzésben vesz részt:53 fő Tantestület összetétele: Tantestület létszáma: 55 fő –Óraadó:5 fő –Kollégiumi nevelő:6 fő –Ügyviteli technikai dolgozó: 39 fő
Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 3 Statisztika Mért tanulóink: Teljes 9-es szakiskolai évfolyam 4 osztály, 7 szakmacsoport 116 főből 107 főt mértünk 92% 10. évfolyamon 2 osztály, 4 szakmacsoport 51 főből 51 főt mértünk 100% Javító tanárok: MÉCS tagjai 3 fő
Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 4 Visszajelzések - Szülők A személyre szóló értékelést minden tanuló (érintett osztályfőnök) megkapta Kiosztása összevont szülői értekezleten. A jelenlévő szülőket az igazgató helyettes ill. az osztályfőnökök tájékoztatták a mérés lényegéről. –Hazavitték (szülők v. gyerekek) –„Tanulmányozták”?, –Aláírva visszaküldték, visszahozták Szülői reagálás: –Tudomásul vették az eredményeket –Nagyobb odafigyelésre tettek ígéretet
Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 5 Visszajelzések - Tanulók Otthon megbeszélték a szülőkkel (elmondásuk szerint) Tanulók az osztályfőnöki órákon beszéltek az eredményekről A tanulóknak sem volt hozzáfűzni valója a visszajelzésekhez Tudomásul vették az eredményeket
Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 6 Visszajelzések – Pedagógusok Tantestületi értekezlet (dosszié) –Osztály eredményeinek alakulása –Kompetenciák szintjei szerinti %-os alakulása Minden munkaközösség érintett pedagógusa alaposan tanulmányozta, volt aki hazavitte A kollégiumi nevelők is megkeresték, elkérték a diákjaik értékelését Tanmeneteiket ez alapján is készítették el Fejlesztési terveiket ezen visszajelzésekre alapozták Szorosabb együttműködés a munkaközösségek között
Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 7 Fejlesztések A mérési eredmények felhasználásával fejlesztési tervek készültek Témakörönkénti feladatbank (matematika) –Szabálykövetés témában nincs csoport bontás –Problémamegoldásban csoportbontás Fejlesztési tervben kidolgozott feladatok sikerült a tanórába építeni Csoportos vagy egyéni fejlesztések a hiányosságoknak megfelelően Csoportbontáson belül is további csoportok alakultak Kooperatív módszer használata Szakma módszertár, projekt hetek
Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 8 Fejlesztésre szoruló területek Elsősorban a kommunikáció egyes területeinek fejlesztése: ÍRÁS-OLVASÁS, szövegértés, íráskészség Képességekre irányuló fejlesztési feladatok hozzárendelése 1-1 csoporthoz Idegen nyelv: logika- képrészletek sorrendje; összetett szavak alkotása; szórejtvény; szóalkotás kevert betűkből Pályaorientáció: Megfigyelőképesség, koncentrálás, kézügyesség (párban dolgoznak) Szakmai előkészítő: Szakkifejezések leírása, térlátás rajzzal, logikus gondolkodás számolással Magyar: térlátás, ok-okozati összefüggések, kommunikációs szituációk, kifejezőkészség
Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 9 Visszajelzések Pozitívum A feladatonkénti és személyre szabott szöveges értékelés A teljesítmény értékelésén túl hasznos tanácsok Teljesebb képet ad a bejövő tanulók tudásanyagáról. A tanároknak van rálátásuk a diákokra Könnyebb fejlesztő feladatokat készíteni, csoportokat kialakítani Információ a munkamorálról Negatívum Nincs elektronikus formája Túl bonyolult, hosszú, nehezen értelmezhető (sok szülő csak általános iskolát végzett) Nincs csoportos értékelés Általánosságokat tartalmaz Nem elég tömör és áttekinthető
Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 10 Javaslatok Folyamatos tájékoztatás a környező általános iskolákból, hogy mit tanulnak Az új módszereket elsőként az általános iskolában kellene bevezetni Az új módszerek elsajátítását segítő továbbképzések Bemutató órák