A pedagógiai asszisztens, a pedagógusok önértékelésének, szakmai ellenőrzésének és minősítésének sikeres megvalósulásában betöltött szerepe Pedagógiai.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

A DIOO digitális fejlesztő eszköz az óvodai nevelés szolgálatában.
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
Emberformáló folyamatok Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
Matematikai nevelés pszichológiai, pedagógiai meghatározottsága Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
ÉRTÉKELÉSI ALAPELVEK  Vezetői önértékelés, kompetenciák alapján  Munkatársak bevonása  Pedagógus életpályához kapcsolódó események  Értékelési dokumentum.
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadásról Miben segíthet a szaktanácsadó?
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Szociális kompetencia
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Mayer József Budapest február 27.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Kispálné Horváth Mária
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
A szaktanácsadásról.
1993-as közoktatási törvény
Konfliktusok az iskolában
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
A bemeneti kompetenciamérések és a visszajelzéseken alapuló fejlesztő munka bemutatása a Farkas Gyula Közoktatási Intézmény Dr. Illyés Sándor intézményegységében.
AZ INTÉZMÉNY KÜLSŐ KAPCSOLATAI
Oktatás helyzete az óvodai nevelésben
Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest, december 18.
Bemutatkozik az iskolapszichológus
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
A gyermeki jogok érvényesítése
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Környezeti Kontrolling
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
A Vezetői munka értékelése a szülők szemével
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
ÓVODAPEDAGÓGUSI KOMPETENCIÁK
Intézményi önértékelés, portfólió, minősítés
Tóalmási Mesevár Óvoda és Konyha
Intézmény minőségirányítási programja
A katolikus óvodák feladata a Hit évében II.
Iskolai szociális segítő
Az iskolai szervezet és fejlesztése
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Üzlezi információelemző specializió
Előadás másolata:

A pedagógiai asszisztens, a pedagógusok önértékelésének, szakmai ellenőrzésének és minősítésének sikeres megvalósulásában betöltött szerepe Pedagógiai asszisztens – Pedagógus – Dajka együttműködése A pedagógiai asszisztens munkaköri leírása Az intézményben folyó pedagógiai munka segítése

A gondjára bízott gyermekek testi épségéért teljes körű felelősséggel tartozik Köteles gondoskodni a gyermekek testi szükségleteinek ellátásáról, a gyermekek foglalkoztatásáról, fejlődésük optimális segítéséről a pedagógusok iránymutatása szerint

Foglalkozásokon óvodapedagógus irányításával segíti a munkát; az eszközöket előkészíti; segít a csoportszoba átrendezésében, annak tisztán tartásában; egyes gyermekeknek egyéni segítséget nyújt

Ügyel a folyosói rendre, a mellékhelyiségek rendeltetésszerű használatára, a mosdóhasználatra, a kulturált étkezésre Segít az öltözködésben Segít az udvari rend megtartásában Játékot kezdeményez

Sétánál, óvodán kívüli foglalkozásoknál, kirándulásoknál segíti a gyermekek utcai közlekedését, a programokon való kulturált részvételét A délutáni foglalkozásokon a pedagógus útmutatása szerint segít a szervezett (külsős ember által vezetett szakkörök) foglalkozások előkészítésében

Csendes pihenő alatt és szabadidejében szemléltető eszközöket készít, azokat karbantartja, előkészíti a következő napokra

A megtanult fejlesztő terápiák egyes elemeit az óvodapedagógus útmutatása szerint a gyermekekkel gyakorolja Szükség szerint közreműködik a gyermekek orvosi vizsgálatánál Kisebb baleset esetén elsősegélyt nyújt

Ismeri az intézmény alapdokumentumait Munkáját minden esetben az említett dokumentumok alapján és a pedagógusok útmutatása szerint végzi A fentieken kívül mindazokat a feladatokat ellátja, amivel az óvoda vezetője esetenként megbízza

1. kompetencia Szakmai feladatok, szaktudományos, szaktárgyi, tantervi tudás Módszertani felkészültség Az óvodapedagógussal együttműködve megismeri és alkalmazza a tevékenységek módszertani eljárásait Ismeri az óvodai nevelés alapdokumentumait Ismeri az óvodás gyermek fejlődésének jellemzőit

2. Kompetencia Pedagógiai folyamatok, tevékenységek tervezése és a megvalósításukhoz kapcsolódó önreflexiók Az óvodapedagógussal megbeszélve megismeri a tervezési dokumentumokat Ismeri a gyermekek életkori és egyéni sajátosságaihoz igazodó szempontokat A tevékenységek során felhasználható eszközöket elő-, illetve elkészíti Gyermekcsoport sajátosságait figyelembe véve együttműködik, pl. kooperatív és párhuzamos tevékenységek

3. Kompetencia A tanulás támogatása Részt vesz a tevékenységközpontú környezet feltételeinek megteremtésében Támogatja a sokoldalú tapasztalatszerzés lehetőségeit A megtanult fejlesztő terápiák egyes elemeit útmutatás alapján gyakoroltatja Részt vesz a nyugodt, biztonságos környezet fenntartásában Képes az IKT eszközök használatára

4. Kompetencia A gyermek személyiségének fejlesztése, az egyéni bánásmód érvényesülése, a HH, SNI vagy BTMN küzdő gyermek, többi gyermekkel, együtt történő sikeres neveléséhez, fejlesztéséhez szükséges megfelelő módszertani felkészültség Alapvető ismerettel rendelkezik a különleges bánásmódot igénylő gyermeknevelés módszereiről A gyermekek egyéni szükségleteit figyelembe véve, egészséges személyiségfejlődésüket támogató környezetet tart fenn Tiszteli a gyermekek személyiségét, minden gyermekhez szeretettel viszonyul

5. Kompetencia A gyermekcsoportok, közösségek alakulásának segítése, fejlesztése, esélyteremtés, nyitottság a különböző társadalmi-kulturális sokféleségre, integrációs tevékenység Hitelesen közvetíti és támogatja a kulturális értékek és szokások elsajátítását Ismeri a gyermekek társas kapcsolatainak fontosságát és a közösség hatásait Aktívan részt vesz az óvoda nyitott és elfogadó légkörének fenntartásában Konfliktusok kezelésében tudatosan és hatékonyan vesz részt

6. Kompetencia Pedagógiai folyamatok és a gyermekek személyiségfejlődésének folyamatos értékelése, elemzése A gyermekek egyéni képességeinek figyelembevételével értékel, visszajelzései egyértelműek, a konkrét cselekvésre irányulnak A céloknak megfelelően, az óvodapedagógussal egyeztetve választja meg az értékelés módját, eszközeit

7. Kompetencia Kommunikáció és szakmai együttműködés, problémamegoldás Érthetően, az óvodai nevelés céljainak megfelelően kommunikál Kommunikációja közérthető, nyílt és hiteles Képes együttműködésre, segítő kommunikációra Betartja a jogi és etikai normákat Törekszik önmaga fejlesztésére, testi-lelki egészségének megőrzésére Képes a környezet visszajelzéseinek felhasználására

8. kompetencia Elkötelezettség és szakmai felelősségvállalás a szakmai fejlődésért Együttműködik a munkatársaival; felelősséget vállal a szakmájával kapcsolatban Az óvoda belső ügyeit titoktartással kezeli Szakmai fejlődése érdekében él a képzési lehetőségekkel

„Mosolyod, mely szívből fakad, aranyozza be arcodat! Mosolyod nem kerül pénzbe, mégis sokat ér testvéred szemében. Gazdagítja azt, aki kapja, s nem lesz szegényebb az sem, aki adja. Pillanatig tart csupán, de örök nyomot hagy maga után.” Köszönöm a megtisztelő figyelmet!