Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Master of Arts International Hotel Management „ Management” 2015. 10. 02. 7:01 1 Dr. Juhász László PhD.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Master of Arts International Hotel Management „ Management” 2015. 10. 02. 7:01 1 Dr. Juhász László PhD."— Előadás másolata:

1 Master of Arts International Hotel Management „ Management” 2015. 10. 02. 7:01 1 Dr. Juhász László PhD

2 Vezetés klasszikus folyamata Elemzés – Tervezés – Cselekvés – Mérés - Értékelés Folyamatos döntések halmaza vezetés = döntés Döntéshozatal módszere = vezetés stílusa Demokratikus – diktatórikus – lasszé fer Delegáló, támogató, coaching, irányító Technikai, végrehajtó, koncepciónális Szállodavezetés a tevékenységek és élőmunka befolyásolása a kitűzött célok elérése érdekében, figyelembe véve a helyszín piaci helyzetét, a szálloda adottságait és a tulajdonosi elvárásokat. Gazdálkodás = Szervezés Gazdálkodás cselekedete a szervezés Gazdálkodás a szolgáltatások ellátásához szükséges élő és holtmunka megszervezése 2 2015. 10. 02. 7:01

3 Sikeresség a szálláshely szolgáltatásban Sikeres egy vállalkozás, ha hosszútávon - teljesíti kitűzött céljait (piaci, emberi, gazdasági) - megőrzi fejlődőképességét a fenntarthatóság harmóniájával, - ezzel biztosítja versenyképességét, Sikeresség mutatószámai (indikátorai) - stratégiai gondolkodás, - jövőkép és stratégia, - fenntartható tervezés hármas célhalmaza 3 2015. 10. 02. 7:01 Dr. Juhász László PhD

4 Holtmunka Tárgyiasult munka Vagyon - Tőke Eszköz Befektetett és Forgó elégedett munkatársak elégedett tulajdonosok Lokális piaci környezet Elmélet és gyakorlat harmóniája Közvélemény környezet VENDÉG Szállodavezetés Esszenciális elmélete Makró környezet Globális turizmus környezet Élőmunka munkatársak vezetők Elégedett VENDÉG Szálloda Szervezet Rendszer V I R Piaci célok Emberi célok Gazdasági célok Küldetés elégedet t vendég 2015. 10. 02. 7:01 Dr. Juhász László PhD 4 CélokKimenet BemenetSzervezet Vezetést befolyásoló tényezők Adott piac helyzete Szálloda adottsága Tulajdonosi elvárások

5 Részlegek Értékesítés, Földszint, Emelet, Szállás Szállodai vendéglátás, Specializáció Karbantartás, Adminisztráció Specializáció Üzleti, Butik, Apartman, Konferencia, Városi, Üdülő, Termál, Sport Gyógy, Wellness, Medical Tematizáció Gazdálkodás esszenciális területei Piaci, Bevétel, Humán, Eredmény, Eszköz, Pénz Tulajdonosi kör Családi szálloda, Önállószálloda, Szállodacsoport szálloda Szállodalánc szálloda Klasszikus – Franchise Kategória 1 – 2 – 3 – 4 - 5* márkák Helyszín Kontinens, Desztináció Budapest, Balaton, Vidék Megyék, Régiók, Turisztikai kistérségek, Üdülőkörzetek, Gyógyhelyek Használati jog Tulajdon Résztulajdon, Bérleti szerződés, Lízingszerződés, Üdülési jog szerződés Üzemeltetési forma Tulajdon használatjoga Üzemeltetési szerződés, Franchise szerződés Szállodavezetés integrációs elmélete Vezetés Piaci helyzet, Termék adottsága, Tulajdonosi elvárások Környezet Szálloda adottságaiÜzemeltetés adottságaiTulajdonlás és üzemeltetés Dr. Juhász László PhD 5 2015. 10. 02. 7:01

6 Piaci-gazdálkodás Árképzés – szobaár vagy csomagár alapú – értékesítési csatornák szegmensek - disztribúció – foglalás – bevétel – vendégkapcsolat – minőség Vendégigények szegmens elvárásai – keresletciklus – tartózkodási idő – vendégéjszaka hányados – árérzékenység szintje – költéshányad Vendégorientáció és üzemeltetés sajátosságai Termék helyszín - alapterület - bekerülési költség – eszközök - felszereltség – kategória – engedélyek – bejelentések – IT rendszerek – nyitva tartások tevékenységek – részlegek - szolgáltatások – üzletek Vezetés szervezeti felépítés – üzemeltetés - szakértelem – sajátos költségek - jövedelemteremtő képesség - versenyképesség - fenntarthatóság Dr. Juhász László PhD 6 2015. 10. 02. 7:01

7 7 Predistination Theory Szállodák predesztinációs elmélete A szállodák szerves fejlődésének kezdeti, koncepcióalkotó szakaszában a helyszínkiválasztás, a koncepcióalkotás és a piaci bevezetés hármas halmaza együttesen predesztinálja a szálloda sikerességét, fenntarthatóságát és 7jövedelemteremtő képességét. Minden szálloda mindig a predesztinált egyensúlyi helyzet felé tart az átlagár és foglaltság tekintetében a reflexivitás elmélet alapján. 2015. 10. 02. 7:01 Dr. Juhász László PhD

8 8 Klasszikus vezetés folyamata Tervezés Szervezés Elemzés Cselekvés Mérés Értékelés Misszió Küldetés Célok Környezet Előrelátás - előrejelzés nem „belső” bázis alapú terv Jövőkép kialakítás Célrendszer Éves üzleti terv Erőforrások Figyelembe vétele Releváns tényezők Gyógyvíz, gyógyhely, vendéglátás akciók Piac, ember, gazdaság Stratégiai vezetés folyamata Folyamatos döntések halmaza Stratégia Ibis probléma 15 perc nem fizet Teljesség Kényelem - Rekreáció Stratégiai vezetés a szálláshely szolgáltatásban 2015. 10. 02. 7:01 Dr. Juhász László PhD

9 Fejlődésének szakaszainak összefüggései Egyszerű szervezet Szervezetek fejlődése Önálló, kis, családi vállalkozások Szállodák fejlődése Bürokratikus szervezet Diviziónális szervezet Vezetéselmélet fejlődése zsebből való vezetés Management Human management első láncok Amerika 1936 Európa 1966 Keresleti piac 1929 1972 contingent management akkor - ha strategic management Szálloda csoportok Kinálati Piac 1973 1990 HUN 2001 2008 Családi-szállodák Piac fejlődése Vállalkozói motivációk fejlődése Család megélhetése Sikerességre törekvés = Vezetési motiváció Siker = cél elérés Folyamatszervezés gazdasági célok Emberi erőforrás emberi célok Piac orientáció piaci célok Stratégiai Gondolkodás hármas cél Adhocratikus szervezet 9 Önálló - szállodák 2015. 10. 02. 7:01 Dr. Juhász László PhD


Letölteni ppt "Master of Arts International Hotel Management „ Management” 2015. 10. 02. 7:01 1 Dr. Juhász László PhD."

Hasonló előadás


Google Hirdetések