Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„Piacgazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban” - Marketing Terv - Dr. Juhász László PhD – BGF – KVIFK – Turizmus Intézet 1 2.7. Piaci gazdálkodás tevékenységei.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„Piacgazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban” - Marketing Terv - Dr. Juhász László PhD – BGF – KVIFK – Turizmus Intézet 1 2.7. Piaci gazdálkodás tevékenységei."— Előadás másolata:

1 „Piacgazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban” - Marketing Terv - Dr. Juhász László PhD – BGF – KVIFK – Turizmus Intézet Piaci gazdálkodás tevékenységei a szálláshely szolgáltatásban „Piaci gazdálkodás” 1.Marketingterv célja„Piaci célok” 2. Marketingterv felépítéseMarketingterv” 3. Szálláshelyek értékesítése„Értékesítés” 4. Piacra helyezés„Disztribúció” 5. Szobafoglalás„Foglalás” 6. Inspiráció „KBL” 7. Gyakorlati foglalkozás témaköre „III. Szálloda Marketingterve” 8. Ellenőrző kérdések„Önértékelés”

2 „Piacgazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban” - Marketing Terv - Dr. Juhász László PhD – BGF – KVIFK – Turizmus Intézet 2 1.Marketingterv célja„Piaci célok” Szálloda éves marketingterve Szállodai éves marketingterv kialakítása Marketingterv szerepe a szállodagazdálkodásban

3 „Piacgazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban” - Marketing Terv - Dr. Juhász László PhD – BGF – KVIFK – Turizmus Intézet 3 2. Marketingterv felépítése 1.Küldetés felülvizsgálata„Küldetéselemzés” 2. Környezet helyzetelemzése„Környezetelemzés” 3. A szálloda adottságainak elemzése„Szegmenselemzés” 4. Árstruktúra elemzés„Kínálati áralakítás” 5. Jövőkép kialakítás„Jövőkép” 6. Marketing költségvetés„Cselekvési terv”

4 „Piacgazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban” - Marketing Terv - Dr. Juhász László PhD – BGF – KVIFK – Turizmus Intézet 4 3. Szálláshelyek értékesítése„Értékesítés” 4. Piacra helyezés„Disztribúció” 5. Szobafoglalás„Foglalás”

5 „Piacgazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban” - Marketing Terv - Dr. Juhász László PhD – BGF – KVIFK – Turizmus Intézet 5 6. Inspiráció „CBL” 1.Marketingterv, értékesítés, disztribúció, szobafoglalás 2. Közvetett és közvetlen értékesítés 3. Disztribúció költségei 4. Central Reservation Office

6 „Piacgazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban” - Marketing Terv - Dr. Juhász László PhD – BGF – KVIFK – Turizmus Intézet 6 7. Gyakorlati foglalkozás témaköre „III. Szálloda Marketingterve” Szállodai Marketingterv elkészítése Virtuális Szálloda Marketingterve

7 „Piacgazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban” - Marketing Terv - Dr. Juhász László PhD – BGF – KVIFK – Turizmus Intézet 7 4. „Marketing Terv” ellenőrző kérdései 1.Ismertesse, a marketing terv, az értékesítés, a disztribúció és a szobafoglalás tartalmát, helyét és szerepét a szállodagazdálkodásban 2. Ismertese a szállodai éves marketing terv fejezeteinek céljait és marketing terv kidolgozásának módszerét, folyamatát 3. Mutasson be a piaci célokat és azok marketing tervi összefüggését 4. Ismertesse a marketing terv küldetés elemzésének tényezőit 5. Mutassa be a környezet elemzés, a piaci helyzet elemzés és a versenytárs elemzés elemeit, ismertessen legalább hat tényezőt amelyet a versenytárs elemzésnél felhasznál 6. Ismertesse a marketing terv a szálloda belső elemzésére vonatkozó elemeit és SWOT elemzés felhasználását valamint mutassa az árelemzésnél felhasznált tényezőket 7. Mutassa be a marketing terv jövőkép kialakításának elemeit és folyamatát 8.Mutassa be a marketing költségvetésének kialakítási folyamatát összefüggésben a szálloda marketingtervében megfogalmazott piaci célokkal.

8 „Piacgazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban” - Marketing Terv - Dr. Juhász László PhD – BGF – KVIFK – Turizmus Intézet 8 Vállalkozások célrendszere Célok emberi gazdasági Harmónia és fenntarthatóság ! ! ! piaci VENDÉG részarány, pozíció foglaltsag, Revpar, átlagár, minőség Marketing terv

9 „Piacgazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban” - Marketing Terv - Dr. Juhász László PhD – BGF – KVIFK – Turizmus Intézet 9 Marketing terv Piaci célok meghatározására és elérési módja tevékenységenként Disztribúció Közvetítő rendszer a vendégek informálására és figyelmének a szálloda felé irányítására Szegmensek és csatornák Szobafoglalás A rezervációs csatornák teszik lehetővé a foglalást a vendégnek Információ a szálloda elérhető termékeiről Értékesítés Hogyan és honnan szerezzünk célszegmens vendéget Piac, a szálloda, a szállodai szegmensek, árak és potenciális vendégek meghatározása Vendégek közvetítőinek, a partnerek elérése szerződéskötés (értékesítés) – csatornák A megcélzott vendégkör által használt disztribúciós csatornák jól strukturált kiválasztása Rezervációs csatornák alkalmazása, saját honlap, internetes foglaló cégek, szállodaláncok saját rendszerei, call centerek, központi foglalási irodák szállodai piacgazdálkodás területei

10 „Piacgazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban” - Marketing Terv - Dr. Juhász László PhD – BGF – KVIFK – Turizmus Intézet 10 SEO – Search Engine Optmalization – Keresőoptimalizálás Tevékenységre arra irányul, hogy az organikus találatok között a lehető legjobb eredményt érje el a weblapunk a Google és más keresőkben. Illetve jelenti magát a szakmát is ami ezekre a feladatokat specializálódott. SEO tool-oknak nevezzük azokat a szoftver eszközöket amik a segítségünkre vannak egy-egy weblap elemzésében a keresőmarketing szempontok szerint. SEO tool lehet például: Helyezés ellenőrző szoftverek, amikkel le tudjuk kérdezni a weblapunk helyezéseit egy adott keresőben a kulcsszavak és a weblap megadásával. Weblap html elemző SEO tool, ami képes a weblapunk szövegét elemezni és SEO szempontok szerint vizsgálni. Link ellenőrző SEO tool, amivel meg tudjuk nézni, hogy milyen linkek irányulnak a weblapunkra és kifelé onnan Weblap indexeltségét kimutató szoftver, ami megmutatja, hogy mely oldalait látják a keresők. Az internet olyan globális számítógépes hálózatok hálózata, amely az internet protokoll (IP) révén felhasználók milliárdjait kapcsolja össze és lehetővé teszi olyan elosztott rendszerek működtetését, mint például a WWW (World Wide Web). szállodák piaci-gazdálkodásának területei

11 „Piacgazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban” - Marketing Terv - Dr. Juhász László PhD – BGF – KVIFK – Turizmus Intézet 11 Küldetés helyzetének elemzése Küldetés filozófia fő cél részarány piaci pozíció specialitás elfogadottság piaci célok Környezet elemzés Piaci helyzet Szűk, közvetlen piaci Környezet gazdasági szociális rendezvények versenytársak elemzése Szegmens elemzés Szegmens eladott szobái vendég- éjszakák foglaltság Partnerek F&B Típus Szegmens árak szezonok elmúlt évek hónapok napok F&B Típus Árstruktúra elemzés Jövőkép alakítás Stratégia Stratégiai célok F&B Típus akciók költségvetés Marketing terv fejezetei Jelenlegi helyzet Piaci célok jövőkép

12 „Piacgazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban” - Marketing Terv - III. Fejezet „Szálloda marketing terve” 0. Bevezetés Hipotézis, cél, feladatok 1. Jelenlegi helyzetfelmérése Küldetés, piaci pozíció, specializáció, egyediség, tematizáció, közvélemény, szakmai elfogadottság 2. Környezetelemzés piaci helyzet I. fejezet volt kereslet, kínálat, ár, bevétel, indikátorok környezetelemzés település, gazdasága, turizmusa, rendezvényei versenytárselemzés kiválasztás módszerei, elemzések rangsoroló, mátrix, részarány objektív adatokkal piaci és árpozícionálás

13 „Piacgazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban” - Marketing Terv - III. Fejezet „Szálloda marketing terve” 3. Belső elemzés adottságok és szegmens igények összevetése SWOT általánosan szállodára, Key account és fő partnerekre TOP 10 elemzése SWOT szállás, vendéglátás, specializáció prior szegmenseire stratégiai alternatívák kialakítása cél adottság és szegmens összevetése keresletciklusok, prior szegmensek részarányai, adottság és szegmens elvárásainak ütköztetése 4. Árstruktúra elemzés Rack Rate piaci árkialakítása (versenytárs kiválasztás versenytárselemzés versenytárs értékelés árpozicionálással kínálati áralakítás tevékenységek szegmenseire és termékekre árstratégia, kínálati árszegmentálás, ciklusokra, időszakos árképzés, beszerzési árak, megosztási árak, átlagárak, kínálati árak 5. Jövőkép alakítás Tevékenységek, szolgáltatások prior szegmensekre

14 „Piacgazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban” - Marketing Terv - III. Fejezet „Szálloda marketing terve” 6. Piaci célok Konkrét gyakorlatban három – négy piaci cél, szegmensekre virtuális szállodára piaci cél pontosítva százalékban vagy abszolút értékben 7. Akcióterv és költségei Éves akcióterv kidolgozása a piaci célok elérésére Szálloda marketing költsége, személyi és egyéb 8. Disztribúciós csatornák, web felületek Honlap elhelyezésére 8-10 konkrét célterület megjelölése 9. Értékesítési csatornák Szegmensenként 5-10 eltérő partner megjelölése 10. Rezervációs csatornák, web felületek Honlap elhelyezésére 8-10 célterület megjelölése 11. Összegzés

15 „Piacgazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban” - Marketing Terv - Dr. Juhász László PhD – BGF – KVIFK – Turizmus Intézet 15 Versenytárs elemzés Piaci részarány elemzés Rangsoroló - osztályozó SWOT – stratégia - veszély Marketing terv készítése Jelenlegi helyzet Piaci Célok jövőkép Piaci pozicionálás Objektív tényezők Árpozicionálás

16 „Piacgazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban” - Marketing Terv - Dr. Juhász László PhD – BGF – KVIFK – Turizmus Intézet 16 „Marketing terv szerepe a szállodagazdálkodásban” Marketing terv a szállodavezetés eszköze a piaci célok meghatározására és azok elérési módjára tevékenységenként. A jelenlegi helyzet ismeretéből a marketing tervben fogalmazzuk meg a jövő céljait. Elengedhetetlen a potenciális szállodai szegmensek, a piac, a versenytársak és a vendégek ismerete. Marketing terv készítése Jelenlegi helyzet Piaci Célok jövőkép

17 „Piacgazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban” - Marketing Terv - Dr. Juhász László PhD – BGF – KVIFK – Turizmus Intézet 17 Szállodák marketingtervének fejezetei Küldetés helyzetének elemzés Küldetés, piaci célok, specializáció, tematizáció, közvélemény elfogadottsága Környezetelemzés Makró, Globális, és Lokális piaci helyzet, Környezet gazdasági, szociális, rendezvények Versenytársak elemzése Szegmenselemzés Szálloda adottságainak és szegmens elvárások Kiadott szobák, vendégéjszakák, partnerek, időszakok Árstruktúra elemzés Szegmensárak, szegmensszezonok, elmúlt évek, hónapok és napok Árkapacitás elemzés, F&B, Specializáció, csomagárak, Jövőkép alakítás Stratégia, piaci célok, szállás, vendéglátás, specializáció Értékesítési akcióterv, költségvetés

18 „Piacgazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban” - Marketing Terv - Dr. Juhász László PhD – BGF – KVIFK – Turizmus Intézet 18 Marketingterv készítése Jelenlegi helyzet Piaci Célok Marketingterv akció terve és költségevetése

19 „Piacgazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban” - Marketing Terv - Dr. Juhász László PhD – BGF – KVIFK – Turizmus Intézet 19 The CREDO The Ritz-Carlton Hotel is a place where the genuine care and comfort of our guests is our highest mission. MOTTO At The Ritz-Carlton Hotel Company, L.L.C., "We are ladies and gentlemen serving ladies and gentlemen." This motto exemplifies the anticipatory service provided by all staff members. Marketing terv készítése Jelenlegi helyzet Piaci Célok jövőkép Küldetés helyzetének elemzése áttekintése Swissôtel Luxury hotel group VISION: To become a highly recognised brand, respected for its service delivery, diversity in design and contemporary Swiss Attributes. OUR MISSION: Treat everyone they wish to be treated and remain true to our Swiss heritage. CREDO: Passion for perfection. (Szenvedély a tökéletességre)

20 „Piacgazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban” - Marketing Terv - Dr. Juhász László PhD – BGF – KVIFK – Turizmus Intézet 20 „Küldetés, jövőkép, stratégia, specializáció, tematizáció, piaci célok” Küldetésben meghatározzuk a szálloda lényeges, alapvető célját, a szálloda filozófiáját. Jövőkép az egy Írott nyilatkozat, a szálloda ambícióinak leírása, a stratégiai célokkal összhangban. Stratégiai célok (piaci, gazdasági, emberi) a szálloda fejlődésének 5-13 évre irányt mutató elképzelései, a küldetés és jövőkép alapján.

21 „Piacgazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban” - Marketing Terv - Dr. Juhász László PhD – BGF – KVIFK – Turizmus Intézet 21 „Küldetés, jövőkép, stratégia, specializáció, tematizáció, piaci célok” Specializáció, a szállodaipar kezdeti korszaka óta létező folyamat. A vendég igények kielégítése okán a szállodák a különféle irányokba elkülönültek. Az adott területen Különleges ismereteket szereztek és ezen szakterületekre szakosítják magukat. Nem létezik tiszta specializáció, mert vendégszegmensek kombinációját alkalmazzák a szállodák. Tematizáció, tematika, tárgykör a szálloda alapgondolata, eszméje melyet a szálloda helyszíne, neve vagy egyéb tárgykörében jelenítjük meg. A szálloda belső arculata, a képek, a színek, a művészeti alkotások, a nyomtatványok de akár a menü és a program ajánlatok is kifejezik a szálloda tematiációját. Piaci célok, a szálloda jövőkép része lehet pozíció, részarány, vendégköltés, növekedés benchmarkhoz képest, SzÁÁ (szállodai átlagár) versenytársakhoz képest.


Letölteni ppt "„Piacgazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban” - Marketing Terv - Dr. Juhász László PhD – BGF – KVIFK – Turizmus Intézet 1 2.7. Piaci gazdálkodás tevékenységei."

Hasonló előadás


Google Hirdetések