Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet 1 Bachelor Szállodai alapismeretek I. Szállodagazdálkodás és.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet 1 Bachelor Szállodai alapismeretek I. Szállodagazdálkodás és."— Előadás másolata:

1 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet 1 Bachelor Szállodai alapismeretek I. Szállodagazdálkodás és vezetés I. Szállodagazdálkodás és vezetés II. Szálláshely – Hotel Master Nemzetközi szállodák és szállodavállalatok vezetése BGF szintű tantárgyi felelőse Dr. Juhász László PhD. Szállodaigazgató

2 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet 2 Ajánlás - Inspiráció Alapismeretek tevékenységek – feladatok – munkakörök – részlegek Vezetés és gazdálkodás BA szálláshely – turizmus Átfogó ismeret – összefüggések felismerése – bemutatása CBL Szakmai gyakorlat – Szakdolgozat - Záróvizsga Témákhoz inspiráció Szakmai gyakorlat (5. szemeszterben választás) Szakdolgozat téma választás Inspiráció „CBL” (5. szemeszterben választás) Adatok gyűjtése Prezentálások gyakorlása Gyakorlat és államvizsga

3 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet 3 Gy 1Szerda A 102 Gy 2 Szerda A102 Fogadó óra Szerda 11.30–12.30 Péntek M 11 Előadás Kedd – A. I. 220 Hallgató Előadás Péntek – A. I. 130 Hallgató

4 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet Holtmunka Befektetett eszköz ingatlan – gép - berendezés Forgóeszköz készlet (árú- anyag) - pénz elégedett munkatársak elégedett tulajdonosok Lokális piaci környezet félév = 16 kredit Elmélet és gyakorlat Közvélemény környezet VENDÉG Szállodavezetés Esszencia Külső makró környezet Belső turizmus környezet Élőmunka munkatársak Elégedett VENDÉG Piaci célok Emberi célok Gazdasági célok Hotel System

5 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet Szállodagazdálkodás esszencia VENDÉG Piaci gazdálkodás Marketingterv Értékesítés - Disztribúció Foglalás Bevételgazdálkodás Bevételi terv Vendégstatisztika Bevételgazdálkodás Időszakos Árképzés Emberi erőforrás gazdálkodás Emberi erőforrásterv Élőmunka gazdálkodás Munkaügyi gazdálkodás Humán Menedzsment Eredménygazdálkodás Jövedelmezőségi terv Kapacitás – Volumen Költséggazdálkodás Eredmény kimutatás Jövedelmezőség Pénzgazdálkodás Pénzügyi terv Pénzgazdálkodás Pénzkezelés Bevételkezelés Kontroling Eszközgazdálkodás Eszközpótlási terv Eszközgazdálkodás Készletgazdálkodás Tőkegazdálkodás Beruházás – Beszerzés Biztonságvédelem Karbantartás

6 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet Részlegek Értékesítés, Földszint, Emelet, Szállás Szállodai vendéglátás, Típus - Specializáció Karbantartás, Adminisztráció Specializáció Üzleti, Butik, Apartman, Konferencia, Városi, Üdülő, Sport Gyógy, Wellness, Kastély, Öko, Alternatív Gazdálkodás területei Piaci, Bevétel, Humán, Eredmény, Eszköz, Pénz Tulajdonosi kör Családi szálloda, Önállószálloda, Szállodalánc szálloda, Szállodacsoport szálloda Színvonal 1 – 2 – 3 – 4 - 5* márkák Helyszín Budapest, Balaton, Vidék Megyék, Régiók statisztikai, Régió turisztikai, Üdülőkörzetek, Gyógyhelyek Használati jog Tulajdon, Résztulajdon, Bérleti szerződés, Lízingszerződés, Üdülési jog szerződés Üzemeltetési forma Tulajdon használatjoga Üzemeltetési szerződés, Franchise szerződés Szállodavezetés integráció Vezetés Piaci helyzet, Termék adottsága, Tulajdonosi elvárások Környezet

7 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet 7 IrodalomKötelező MT Rt. Szakmai folyóirata Turizmus Bulletin KSH Turizmus kiadvány2003 – 2010 BGF KVIK szállodavezetés és gazdálkodás előadások, Dr. Juhász 2010 KVIK Szállodavezetés Coospace szöveggyűjtemény IrodalomAjánlott Szállodavezetés és gazdálkodás előadásokDr. Juhász László, 2010 Szállodagazdálkodás jegyzet Dr. Szalók Csilla - Fehér Tamásné 2003 The Business of HotelsS. Medlik, 1995 Hospitality SupervisionR. Kavanough 1995 Managing HotelsP. Venison, 1991 Irodalomminden Szállás – szálloda – hospitality – hotel Vezetés – gazdálkodás – üzemeltetés – management – operation - irányítás De fenntartással és indoklással holding, konyha mészáros, kasszás, szezonalítás meghosszabbítása, Irodalmak

8 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet I. - II. Dr. Juhász László PhD Szállodavezetés és üzemeltetés alapjai, 2010 Piacgazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban, 2010 Bevételgazdálkodás a szállodákban, 2010 Szálláshely szolgáltatás gazdálkodási környezete, 2010 Hazai szállodák fejlődési szakaszai, 2008 Apartman szállodák piaci helyzete, 2007 Irodalmak Harrison / Enz: Hospitality Strategic Management Niemeyer-Hayes: Hotel Management Rutherford / O’Fallon: Hotel Management & Operations Liquori / Gray: Hotel Management & Operations Stutts / Wortman: Hotel & Lodging Management Kasavana: Managing Front Office Kappa / Nitschke: Managing Housekeeping Zhou: E-Commerce Croft: Market Segmentation Colella / Hitt/Miller: Organizational Behavior a Strategic Approach Borsenik /Stutts: The Management of Maintenance & Eng. Systems in the Hosp. Coltman: Cost Control for the Hospitality Ind.

9 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet I. - II. Rushmore: Hotel Investment Kotler / Makens / Bowen: Marketing for Hospitality and Tourism Venison: Hotel Management Abbey, James R.: Hospitality Sales and Marketing Tesone D.V.: Hospitality IS and E-Commerce Lundberg: The Hotel and Restaurant Business Valen: Front Office Connolly, Daniel J.: An environmental assessment of how technology is reshaping the hospitality industry Takeuchi / Nonaka: Hitotsubashi on Knowledge Management Paul R. Niven: Balanced Scorecard Diagnostics Bob Cotton: E-Selling Dopson / Hayes / Miller: F&B Cost Control B. Schmidt: Customer Experience Management Goleman / Cherniss: The Emotionally Intelligent Workplace Jones: Professional Management of HK Operations Pearlson / Saunders: Managing and Using Information Systems Irodalmak

10 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet 10 Félévközi követelmények, az aláírás feltétele: Szemináriumon és gyakorlaton való kötelező és aktív részvétel, a házi dolgozat fejezeteinek időbeni leadása, a prezentációk magtartása, szállodai számítástechnikai gyakorlat befejezése, az 5-6 szemináriumi gyorstesztek sikeres megírása (minimum 61%). Féléves gyakorlati jegy kialakításának módszere, összetétele: 35 % 5-6 gyorsteszt átlaga (minimum 61%), 20 % házi dolgozat szakszerű elkészítése, 10 % prezentációk értéke, 35 % a ZH sikeres megírása (minimum 61% elérése) Vizsgakurzus: csak gyakorlatvezető által leigazolt gyakorlati félévvel, szállodai számítástechnikai program gyakorlat, aláírás Minősítés a pontok alapján Elégtelen elégséges közepes jó jeles

11 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet 11 Szakmai számítástechnikai program gyakorlat Heti egy óra gyakorlat összesen óra, 4x3 órában, koncentráltan, Számítógép teremben fős kiscsoportokban, Programok és rendszerek bemutatása és gyakorlása, Front Office, szobafoglalás, disztribúció, vendéglátás, (Opera) Egy javító vizsga tehető a gyakorlati jegy javításra vizsgaidőszak első 10 napján (amennyiben van aláírás) ZH kötelező és releváns 60% Gyorsteszt kötelező és releváns 35%

12 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet 12 II. „Szálloda Üzemeltetési forgatókönyve” Termék leírása, tevékenységek, működési program (szolgáltatások, helyszínek, kapacitások, nyitva tartások, üzletek, részlegek, szervezeti felépítés), alapterületek, színvilágok, szobatükör, formaruhák, egyediségek kiemelése, specializáció, tematizáció, közös területek, környezet, berendezések, 54/2003GM rendelet használata, Számítástechnikai programok és munkaállomások a szállodában, Szálloda jogi formája, működési engedélyek, III. „Szálloda Marketing Terve” „Marketing terv”, küldetés, környezetelemzés (piac, település, versenytárs), belső elemzés szegmens összetétel kialakítása, kínálati ár meghatározása, árszegmentálás, jövőkép, piaci célok prior szegmensek és árak, szállás, vendéglátás, specializáció Disztribúciós web helyek meghatározása szegmensenként, értékesítési csatornák kijelölése szegmensenként, Foglalási rendszerek meghatározása (on és offline), negyedéves akció terv piaci célokra, akcióterv költségesítése I. „Szállodák piaci helyzetének alakulás az elmúlt öt évben” Piaci pozíciók – részarányok, összetételek – ütemek- változások - trendek Kereslet – turizmus alanyai – beutazók – turisták – vendégek – vendégéjszakák Kínálat – szálláshely – kereskedelmi szálláshely (férőhelyek) – szállodák – szállodai szobák, Bevételek – ARR – TREVPAR - SZF% Helyszín (ország, régió, megye, kistérség, település) – típusonként - kategóriáként Házi dolgozat fejezetei

13 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet 13 IV. „Szállás tevékenység árbevételi terve” Marketingterv alapján prior és kiegészítő szegmensek (minimum öt) Vendégstatisztika, kiadott szobaszám, foglaltság, vendégéjszaka, vendégéjszaka hányados, átlagár, szállásbevétel, hipotézisekkel Bruttó szállás árbevételi terv havi bontásban, öt év kiterjesztés Kapacitásszámítások (bevétel, ár, szoba) ismertetése és elemzése, Szegmens összetétel összefoglaló bemutatása, Szállásbevételre három akcióterv kidolgozása, Összes szállás táblázatban és grafikusan megjelenítése V. „Szállodai vendéglátás árbevételi terve” Marketingterv alapján, tevékenységek, részlegek, üzletek, szegmensek, vendégstatisztika szegmensenként eladott étkezés, átlagár, bevétel Bruttó árbevételi terv havi bontásban, legalább öt alszegmens kidolgozásával, öt év kiterjesztés, Árképzés, árelemzés, számszaki mutatószámok és feladatok alkalmazása, elemzések a dolgozatban VI. „Szállodai egyéb tevékenységek árbevételi terve” Marketing terv alapján, - szegmensek maghatározása, - eladott szolgáltatások, árak, bevételek, típus és egyéb bevételek, szálloda bevételi tervének összesítése, bevételek nettósítása, A szálloda bevétel gazdálkodásának elemzése Tevékenységek, szegmensek és üzletek szerinti mutatószámok, bemutatása és elemzése. Házi dolgozat fejezetei

14 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet 14 Szállodavezetés esszencia

15 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet 15 Témakörök


Letölteni ppt "Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet 1 Bachelor Szállodai alapismeretek I. Szállodagazdálkodás és."

Hasonló előadás


Google Hirdetések