Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet 1 Ajánlás - Inspiráció CBL Témákhoz inspiráció Szakmai gyakorlati.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet 1 Ajánlás - Inspiráció CBL Témákhoz inspiráció Szakmai gyakorlati."— Előadás másolata:

1 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet 1 Ajánlás - Inspiráció CBL Témákhoz inspiráció Szakmai gyakorlati hely választás Szállodavezetés és gazdálkodás tantárgy Szakdolgozat témaválasztás Záróvizsga felkészülés kezdete Inspiráció „CBL” Adatok gyűjtése Prezentálások gyakorlása Gyakorlat és elmélet ötvözése

2 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet 2 Félév CBL Szorgalmi időszak Szeptember 6 – december 17 Szünet Október 18 – 22 Vizsgakurzus December 6 – 17 Vizsga December 20 – január 28

3 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet 3 Ajánlás - Inspiráció Alapismeretek tevékenységek– részlegek – üzletek – feladatok - munkakörök – felszereltség – jogi feltételek Új dimenzió Vezetés és gazdálkodás BA szálláshely – turizmus átfogó ismeret összefüggések felismerése bemutatása értékelése CBL

4 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet 4 Ajánlás - Inspiráció CBL Szállodai tantárgyak Összes elméleti kredit 9%-a Diploma 13%-a Záróvizsga 55%-a

5 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet Dissertation Current situation Aim Diploma Table „How the dissertation can influence the diploma grade” Source: Edited and calculated by the author

6 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet 6 Bachelor of Art Szállodai alapismeretek I. Szállodagazdálkodás és vezetés I. Szállodagazdálkodás és vezetés II. Master of Art Nemzetközi szállodák és szállodavállalatok vezetése BGF szintű tantárgyi felelőse Dr. Juhász László PhD. Szállodaigazgató Budea Ildikó, Csehy Dénes, Dr. Cservák György, Várhegyi Péter Karakasné Morvai Klára,

7 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet 7 Gy 6Hétfő A 104 Gy 1 – 2 Budea Ildikó Gy Dr. Cservák György Fogadó óra Szerda 11.30–12.30 Péntek M 11 Előadás Kedd – A. I. 200 Hallgató Előadás Péntek – A. I. 150 Hallgató

8 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet Hotel System Material resouce Satisfied Guest Satisfied employees Satisfied owner Local Market environment semesters 16 credit Human aims Economic aims Public opinion Guest Hotel Leadership Essence Macro environment Tourism environment Human resource Market aims

9 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet Hotel System Material resouce Fixed assets real estate – machines - equipments Working capital stock merchandise material - cash Satisfied Guest Satisfied employees Satisfied owner Local Market environment semesters 16 credit Human aims Economic aims Public opinion Guest Hotel Leadership Essence Macro environment Tourism environment Human resource employee Market aims

10 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet Anyagi tényező Holtmunka Anyagi javak Termelőeszköz elégedett munkatársak elégedett tulajdonosok Lokális verseny környezet Elmélet és gyakorlat Közvélemény környezet VENDÉG Szállodavezetés esszenciája Külső makró környezet Globális turizmus környezet Szellemi tényező Emberi erőforrás Élőmunka Termelő erő Elégedett VENDÉG Piaci célok Emberi célok Gazdasági célok Hotel System

11 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet Holtmunka Befektetett eszköz ingatlan – gép - berendezés Forgóeszköz készlet (árú- anyag) - pénz elégedett munkatársak elégedett tulajdonosok félév = 16 kredit Elmélet és gyakorlat Közvélemény környezet VENDÉG Szállodavezetés Esszencia Külső makró környezet Élőmunka munkatársak Elégedett VENDÉG Piaci célok Emberi célok Gazdasági célok szálloda Szervezet rendszer Lokális verseny környezet Globális turizmus környezet

12 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet Hotel Management Essence Guest Marketing Marketing plan Sales - Distribution Reservation Revenue Management Revenue Budget Guest statistical data Revenue Management Periodical pricing Human Resources Management Human Resources Budget Staff Management Labor administration Human Management Utility Management P&L Budget Capacity – Volume Cost management Income statement Performance Cash Management Finance Budget Financial Management Cash management Cash Office Controlling Assets Management Investment Budget Property management Assets – Stocks Investment-Purchasing Safety and Security Maintenance

13 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet Szállodagazdálkodás esszenciája VENDÉG Piaci-gazdálkodás Marketingterv Értékesítés Disztribúció - Foglalás Bevételgazdálkodás Bevételi terv Vendégstatisztika Bevételgazdálkodás Időszakos Árképzés Emberi erőforrás gazdálkodás Emberi erőforrásterv Élőmunka gazdálkodás Munkaügyi gazdálkodás Humán Menedzsment Eredménygazdálkodás Jövedelmezőségi terv Kapacitás – Volumen Költséggazdálkodás Eredmény kimutatás Jövedelmezőség Pénzgazdálkodás Pénzügyi terv Pénzgazdálkodás Pénzkezelés Bevételkezelés Kontroling Eszközgazdálkodás Eszközpótlási terv Eszközgazdálkodás Készletgazdálkodás Tőkegazdálkodás Beruházás – Beszerzés Biztonságvédelem Karbantartás

14 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet Departments Sales, Front Office, Housekeeping, Room Division, Hotel Food and Beverage, Specialization, Maintenance, Administration Specialization Business, Boutique, Apartment, Conference, City, Resort, Thermal, Sport Health, Wellness, Castle, Eco, Alternative Management Scopes Market, Revenue, Human, Utility, Assets, Cash Ownership Family hotels, Independent hotels, Hotel chain hotels, Hotel group hotels Category 1 – 2 – 3 – 4 - 5* Scales Diamonds Brands Location Country, County, Regions, Budapest, Balaton, Province Touristic Regions, Resort destination, Health resort Using rights Ownership, Shareholding, Renting contract, Leasing contract, Time sharing Operation structure Owned, Rented, Leased, Management, Franchise, Timesharing Hotel Management Integration Direction Market situation, Capability of product, Owners expectations Environments

15 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet Részlegek Értékesítés, Földszint, Emelet, Szállás Szállodai vendéglátás, Típus - Specializáció Karbantartás, Adminisztráció Specializáció Üzleti, Butik, Apartman, Konferencia, Városi, Üdülő, Termál, Sport Gyógy, Wellness, Kastély, Öco, Alternatív Gazdálkodás területei Piaci, Bevétel, Humán, Eredmény, Eszköz, Pénz Tulajdonosi kör Családi szálloda, Önállószálloda, Szállodalánc szálloda, Szállodacsoport szálloda Kategória 1 – 2 – 3 – 4 - 5* márkák Helyszín Budapest, Balaton, Vidék Megyék, Régiók statisztikai, Régió turisztikai, Üdülőkörzetek, Gyógyhelyek Használati jog Tulajdon, Résztulajdon, Bérleti szerződés, Lízingszerződés, Üdülési jog szerződés Üzemeltetési forma Tulajdon használatjoga Üzemeltetési szerződés, Franchise szerződés Szállodavezetés integráció Vezetés Piaci helyzet, Termék adottsága, Tulajdonosi elvárások Környezet

16 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet 16 IrodalomKötelező MT Rt. Szakmai folyóirata Turizmus Bulletin KSH Turizmus kiadvány2003 – 2010 BGF KVIK szállodavezetés és gazdálkodás előadások, Dr. Juhász 2010 KVIK Szállodavezetés Coospace szöveggyűjtemény IrodalomAjánlott Szállodavezetés és gazdálkodás előadásokDr. Juhász László, 2010 The Business of HotelsS. Medlik, 1995 Managing HotelsP. Venison, 1998 Principles of Management for the Hospitality Industry Dana Tesone 2010 Accounting Essentials for Hospitality Managers Chris Guilding 2009 Irodalomminden Szállás – szálloda – hospitality – hotel Vezetés – gazdálkodás – üzemeltetés – management – operation - irányítás De fenntartással és indoklással holding, konyha mészáros, kasszás szezonalítás meghosszabbítása Irodalmak

17 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet I. - II. Dr. Juhász László PhD Szállodavezetés és üzemeltetés alapjai, 2010 Piacgazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban, 2010 Bevételgazdálkodás a szállodákban, 2010 Szálláshely szolgáltatás gazdálkodási környezete, 2010 Hazai szállodák fejlődési szakaszai, 2008 Apartman szállodák piaci helyzete, 2007 Irodalmak Kasavana: Managing Front Office Kappa / Nitschke: Managing Housekeeping Dana Tesone: Principles of Management for the Hospitality Industry Chris Guilding: Accounting Essentials for Hospitality Managers Venison: Hotel Management Lundberg: The Hotel and Restaurant Business R. Kavanough: Hospitality Supervision:

18 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet I. - II. Zhou: E-Commerce Croft: Market Segmentation Colella / Hitt/Miller: Organizational Behavior a Strategic Approach Borsenik /Stutts: The Management of Maintenance & Engineering Systems Coltman: Cost Control for the Hospitality Ind. Rushmore: Hotel Investment Kotler / Makens / Bowen: Marketing for Hospitality and Tourism Abbey, James R.: Hospitality Sales and Marketing Tesone D.V.: Hospitality IS and E-Commerce Valen: Front Office Connolly, Daniel J.: An environmental assessment of how technology is reshaping the hospitality industry Takeuchi / Nonaka: Hitotsubashi on Knowledge Management Paul R. Niven: Balanced Scorecard Diagnostics Bob Cotton: E-Selling Dopson / Hayes / Miller: F&B Cost Control B. Schmidt: Customer Experience Management Goleman / Cherniss: The Emotionally Intelligent Workplace Jones: Professional Management of HK Operations Pearlson / Saunders: Managing and Using Information Systems Irodalmak

19 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet I. - II. Dr. Juhász László PhD Szállodavezetés és üzemeltetés alapjai, 2010 Piacgazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban, 2010 Bevételgazdálkodás a szállodákban, 2010 Szálláshely szolgáltatás gazdálkodási környezete, 2010 Hazai szállodák fejlődési szakaszai, 2008 Apartman szállodák piaci helyzete, 2007 Irodalmak Harrison / Enz: Hospitality Strategic Management Niemeyer-Hayes: Hotel Management Rutherford / O’Fallon: Hotel Management & Operations Liquori / Gray: Hotel Management & Operations Stutts / Wortman: Hotel & Lodging Management Kasavana: Managing Front Office Kappa / Nitschke: Managing Housekeeping Dana Tesone: Principles of Management for the Hospitality Industry Chris Guilding: Accounting Essentials for Hospitality Managers Zhou: E-Commerce Croft: Market Segmentation Colella / Hitt/Miller: Organizational Behavior a Strategic Approach Borsenik /Stutts: The Management of Maintenance & Engineering Systems in the Hosp. Coltman: Cost Control for the Hospitality Ind.

20 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet 20 Félévközi követelmények, az aláírás feltétele: Szemináriumon és gyakorlaton való kötelező és aktív részvétel, a házi dolgozat fejezeteinek időbeni leadása, a prezentációk magtartása, szállodai számítástechnikai gyakorlat befejezése, az 5-6 szemináriumi gyorstesztek sikeres megírása (minimum 61%). Féléves gyakorlati jegy kialakításának módszere, összetétele: 35 % 5-6 gyorsteszt átlaga (minimum 61%), 20 % házi dolgozat szakszerű elkészítése, 10 % prezentációk értéke, 35 % a ZH sikeres megírása (minimum 61% elérése) Vizsgakurzus: csak gyakorlatvezető által leigazolt gyakorlati félévvel, szállodai számítástechnikai program gyakorlat, aláírás Minősítés a pontok alapján Elégtelen elégséges közepes jó jeles

21 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet 21 Szakmai számítástechnikai program gyakorlat Heti egy óra gyakorlat összesen óra, 4x3 órában, koncentráltan, Számítógép teremben fős kiscsoportokban, Programok és rendszerek bemutatása és gyakorlása, Front Office, szobafoglalás, disztribúció, vendéglátás, (Opera) Két javító vizsga tehető a gyakorlati jegy javításra vizsgaidőszakban (amennyiben van aláírás) ZH kötelező és releváns min 61% Gyorsteszt kötelező és releváns 61%

22 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet 22 Házi dolgozat „Szállodák piaci helyzetének alakulás az elmúlt öt évben” „Szálloda Üzemeltetési forgatókönyve” „Szálloda Marketing Terve” „Szállás tevékenység árbevételi terve” „Szállodai vendéglátás árbevételi terve” „Szállodai egyéb tevékenységek árbevételi terve” Részvétel kötelező 20% elviselt, alkalom alkalom szemináriumvezető hatásköre plusz munka Hiányzás 6 nincs aláírás

23 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet 23 System Fidelio lista Gyorsteszt pont vagy % Gyakorlatvezető ZH Beszámoló Házi dolgozat Gyakorlati jegy ajánlat Vizsgaidőszakban 2 javítási lehetőség ha van Fidelio + 61% teszt + 61% ZH

24 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet 24 II. „Szálloda Üzemeltetési forgatókönyve” Termék leírása, tevékenységek, működési program (szolgáltatások, helyszínek, kapacitások, nyitva tartások, üzletek, részlegek, szervezeti felépítés), alapterületek, színvilágok, szobatükör, formaruhák, egyediségek kiemelése, specializáció, tematizáció, közös területek, környezet, berendezések, 54/2003GM rendelet használata, Számítástechnikai programok és munkaállomások a szállodában, Szálloda jogi formája, működési engedélyek, III. „Szálloda Marketing Terve” „Marketing terv”, küldetés, környezetelemzés (piac, település, versenytárs), belső elemzés szegmens összetétel kialakítása, kínálati ár meghatározása, árszegmentálás, jövőkép, piaci célok prior szegmensek és árak, szállás, vendéglátás, specializáció Disztribúciós web helyek meghatározása szegmensenként, értékesítési csatornák kijelölése szegmensenként, Foglalási rendszerek meghatározása (on és offline), negyedéves akció terv piaci célokra, akcióterv költségesítése I. „Szállodák piaci helyzetének alakulás az elmúlt öt évben” Piaci pozíciók – részarányok, összetételek – ütemek- változások - trendek Kereslet – turizmus alanyai – beutazók – turisták – vendégek – vendégéjszakák Kínálat – szálláshely – kereskedelmi szálláshely (férőhelyek) – szállodák – szállodai szobák, Bevételek – ARR – TREVPAR - SZF% Helyszín (ország, régió, megye, kistérség, település) – típusonként - kategóriáként Házi dolgozat fejezetei

25 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet 25 IV. „Szállás tevékenység árbevételi terve” Marketingterv alapján prior és kiegészítő szegmensek (minimum öt) Vendégstatisztika, kiadott szobaszám, foglaltság, vendégéjszaka, vendégéjszaka hányados, átlagár, szállásbevétel, hipotézisekkel Bruttó szállás árbevételi terv havi bontásban, öt év kiterjesztés Kapacitásszámítások (bevétel, ár, szoba) ismertetése és elemzése, Szegmens összetétel összefoglaló bemutatása, Szállásbevételre három akcióterv kidolgozása, Összes szállás táblázatban és grafikusan megjelenítése V. „Szállodai vendéglátás árbevételi terve” Marketingterv alapján, tevékenységek, részlegek, üzletek, szegmensek, vendégstatisztika szegmensenként eladott étkezés, átlagár, bevétel Bruttó árbevételi terv havi bontásban, legalább öt alszegmens kidolgozásával, öt év kiterjesztés, Árképzés, árelemzés, számszaki mutatószámok és feladatok alkalmazása, elemzések a dolgozatban VI. „Szállodai egyéb tevékenységek árbevételi terve” Marketing terv alapján, - szegmensek maghatározása, - eladott szolgáltatások, árak, bevételek, típus és egyéb bevételek, szálloda bevételi tervének összesítése, bevételek nettósítása, A szálloda bevétel gazdálkodásának elemzése Tevékenységek, szegmensek és üzletek szerinti mutatószámok, bemutatása és elemzése. Házi dolgozat fejezetei

26 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet 26 Szállodavezetés esszencia

27 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet 27 Témakörök


Letölteni ppt "Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet 1 Ajánlás - Inspiráció CBL Témákhoz inspiráció Szakmai gyakorlati."

Hasonló előadás


Google Hirdetések