Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Motiváció célzott kommunikációval Buzásné Mokos Boglárka.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Motiváció célzott kommunikációval Buzásné Mokos Boglárka."— Előadás másolata:

1 Motiváció célzott kommunikációval Buzásné Mokos Boglárka

2 „Bármilyen nyelven is beszélsz, sosem tudsz mást mondani, mint ami vagy.” (Ralph Waldo Emerson)

3  tanulócsoport  légkör, hangulat  tananyag  feladatok  siker  TANÁR

4 Személyiség Szakmaiság Elkötelezettség Kreativitás Rugalmasság Nyitottság Motiváló képesség

5 A motivált tanítási gyakorlat Coaching szemlélet 1. Feltételek megalapozása → 2. Motiváció generálása → 3. Motiváció fenntartása → 4. Pozitív önértékelés támogatása → (Dörnyei, 2001) Célkitűzés Pozitív légkör Értő figyelem Támogató jelenlét, visszajelzés

6 Példák a kívánt hatás elérésére, nem kívántak elkerülésére Coaching szemlélet 1. Cél 2. Pozitív légkör 3. Értő figyelem 4. Támogató jelenlét

7  szerződés  cél megfogalmazása  jövőbeli énkép látomása  tervezés

8 „Ahol van látomás, ott van út is.” (Dörnyei, 2014) Példa: Lottónyeremény

9 Mi lesz az első reakciód? Mit fogsz mondani? Hogyan fogod mondani? Kinek fogod mondani? Hogyan ünnepeled meg? Kivel? Hol?

10  mosoly  humor  energizáló tevékenység  csapatjáték  óraindító kérdések → példa

11 Mi volt a hét/hétvége csúcspontja? Mit vársz legjobban a héten? Mit tanultál meg a múlt órán? Mire vagy a legbüszkébb a teljesítményedből? Miről fogod észrevenni, hogy ez az óra hasznos volt számodra?

12  személyre szabás  kérdezéstechnika  közléssorompók kerülése  én üzenet adása Példa: szavaink hatása

13 „Használj egynyelvű szótárt!” „Ha sikeres vizsgát szeretnél tenni, sokat kell gyakorolnod!” „Ilyen előfordulhat a nyelvvizsgán is!” „Én a helyedben szókártyákat készítenék!” „Nagyon ügyes vagy!” „Másnak is nehezen megy!”

14  Utasítás, irányítás, parancsolás  Figyelmeztetés, fenyegetés  Prédikálás  Tanácsadás, javaslatok, megoldások adása  Kioktatás  Kritizálás, hibáztatás, bírálat  Címkézés, szidás  Elemzés, értelmezés  Dicséret  Vallatás/kikérdezés  Kizökkentés, bíztatás

15  Erőforrások tudatosítása  Pozitív visszacsatolás  Önreflexió segítése  Haladásmérés Példa:Dicséret helyett

16  A tanuló bevonása, önértékelés  A pozitívumok kiemelése  Nem általános ítélet  Konkrétumokra vonatkozik  Fejlődést segít elő

17 Kreatív Okos Motiváló Megerősítő Udvarias Naprakész Igényes Kiváló Átgondolt Célravezető Individuális „Óhatatlan”

18 Coaching szemlélet Kommuni káció Motiváció

19

20

21 (+36)

22  Dörnyei, Z. (2001). Motivational strategies in the classroom. Cambridge: Cambridge University Press.  Dörnyei, Z. and Kubanyiova, M. (2014). Motivating learners, motivating teachers: Building vision in the classroom. Cambridge: Cambridge University Press.  Gordon, T. (1974). T.E.T. Teacher effectiveness training. New York: Peter H. Wyden Publisher.


Letölteni ppt "Motiváció célzott kommunikációval Buzásné Mokos Boglárka."

Hasonló előadás


Google Hirdetések