Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A felsőoktatási vezetői információk és a stratégia megvalósítása, az intézményi stratégiák mérése 2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A felsőoktatási vezetői információk és a stratégia megvalósítása, az intézményi stratégiák mérése 2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai."— Előadás másolata:

1 A felsőoktatási vezetői információk és a stratégia megvalósítása, az intézményi stratégiák mérése december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő

2 Intézményi stratégia és a VIR összefüggései Intézményi stratégiai tervezés Eredmény: ELFOGADOTT STRATÉGIAI TERV Intézményi stratégia megvalósítása Eredmény: MEGVALÓSÍTOTT STRATÉGIA VIR-ben megjelenése: Stratégiai célok, és mutatószámok tervezett értékei VIR-ben megjelenése : Mért, értékelt teljesítmény értékek a VIR-ben, döntés előkészítő anyagokban Funkciója: TERVEZ Funkciója: MÉR ÉRTÉKEL BEAVATKOZIK

3 Felsőoktatási intézményi VIR Stratégiai mutatók Stratégiai célokra optimalizál Kimenő teljesítmény jelző indikátorok Stratégiai mutatók Stratégiai célokra optimalizál Kimenő teljesítmény jelző indikátorok Folyamat-alapú mutatószámok Működési folyamatok hatékonyságára fókuszál Folyamat-mérőszámok Folyamat-alapú mutatószámok Működési folyamatok hatékonyságára fókuszál Folyamat-mérőszámok Szervezeti teljesítmény jelzők Szervezeti egység hatékonyságára fókuszál Teljesítmény- és eredményjelző számok Szervezeti teljesítmény jelzők Szervezeti egység hatékonyságára fókuszál Teljesítmény- és eredményjelző számok Intézményi folyamatok rendszere Intézményi alkalmazások Tanulmányi rendszer Gazdálkodási rendszer Pályázatfigyelő rendszer Facility management rendszer Intézményi stratégia terve Jelentések Riportok Lekérdezések Egyedi adatok

4 Felsőoktatási VIR felhasználási területei Működési folyamatok hatékonysága Folyamatok teljesítmény értékeinek megléte Fejlesztési folyamatok irányítása Projekt irányítási mutatók megléte Szervezeti teljesítmények kezelése Teljesítmény és eredmény jelentési rendszer Stratégiai követelmények irányítása Standard mutatók megléte Önértékelési standardok kezelése EFQM, CAF irányítási mutatók megléte Intézményi VIR

5 Teljesítményterv és költségvetési szint 7. Intézményi éves költségvetés elkészítése (teljesítményterv alapján) 8. Tervvégrehajtás és teljesítmény-monitoring 9. Teljesítmény- és költségvetés beszámolás 6. Intézményi és alkalmazotti éves teljesítményterv elkészítése (BSC-k alapján) Stratégiai tervezési szint 1. Küldetés, jövőkép és alapértékek megfogalmazása 3. Intézményi szintű BSC (stratégiai térkép és indikátorok) kidolgozása 2. Intézményi stratégia elkészítése 4. Alsóbb szintű BSC-k és stratégiák kialakítása 5. Alkalmazotti ösztönzési rendszer és BSC-k összekapcsolása

6

7 Támogató folyamatok cél-. és mutatószámai Kari 1 alapfolyamat célstruktúra Központi cél-, és mutató struktúra ……….. Kari 8 támogató folyamat célstruktúra Alap folyamatok cél-. és mutatószámok Intézményi céltérkép Intézményi céltérkép Kari célstruktúra Kari célstruktúra Tanszéki Célok Rendszere Tanszéki Célok Rendszere Kari 2 alapfolyamat célstruktúra

8 Célok és mutatók elemi szintre történő értelmezése Intézmény központi Kari havi pályázati bevételek nagysága Projekt kiterheltség mértéke Projektben felhasznált idő Projekt kiterheltség %-a Hallgatói elégedettség Tanszéki bevételi arány Időszaki pályázati bevételek Kari Hallgatói elégedettség Tanszéki rendelkezésre állás Oktatók elérhetősége Ütemezés betartás Kari Tanszéki Intézetvezető Tanársegéd

9 Stratégiai mutatószámok illeszkedése Kritikus sikertényező Pályázati források elérése Célérték 152 M Ft/hó Pályázati Iroda megerősítése IntézkedésScorecard Időszaki pályázati bevételek nagysága Stratégiatérkép Kívánt teljesítmény szintje vagy aránya A szükséges kulcs akciók, programok a célkitűzések teljesítéséhez Ami alapján a stratégia megvalósulás a mérhető és nyomon- követhető Szervezetünk milyen jellemzőjében kell kiválónak lennünk a stratégia sikeres megvalósítása érdekében?

10 A megfelelő indikátor … Objektív - nem értékítéleten alapul Kontrollálható - a szervezetnek van ráhatása, nem függ külső tényezőktől Egyszerű - érthető, a konkrét dolgot méri Időszaki - rendszeresen előálló, a jelenkori, aktuális teljesítményre vonatkozik Pontos - megbízható, precíz adatokat használ Költség-hatékony - adatszolgáltatás többlet költségek nélkül Hasznos - az irányításhoz nyújt értékes adatokat Motiváló - hatással van a helyes vezetői döntésekre, munkatársi teljesítményre

11 Hol és mit mérjünk?

12 Folyamat Eredmények Hosszú távú hatások Kimenetek Szolgáltatások Termékek Bemenetek Erőforrások Pénz, humán tőke Transzformáció Folyamatok Tevékenységek Eredmény Működés kulcsindikátorai Inputok Kimenetek

13 Mutatószám kártya - minta

14 I. II. III.

15 +

16 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "A felsőoktatási vezetői információk és a stratégia megvalósítása, az intézményi stratégiák mérése 2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai."

Hasonló előadás


Google Hirdetések