Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Intézményvezető helye és szerepe a pedagógusok minősítési rendszerében

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Intézményvezető helye és szerepe a pedagógusok minősítési rendszerében"— Előadás másolata:

1 Intézményvezető helye és szerepe a pedagógusok minősítési rendszerében
TTÁMOP Köznevelési reformok operatív megvalósítása ÁMOP / „XXI. századi közoktatás (fejlesztés, koordináció) II. szakasz” c. kiemelt uniós projekt

2 Az intézményvezető szerepe
Értékelési feladatok Szervezési feladatok Módszertani, szakmai támogatás Intézmény, pedagógus menedzselése Általános intézményvezetői feladatok

3 Intézményvezető feladatai a minősítés során
Szervezés Előzetes adatellenőrzés Minősítés előkészítése, feltételek biztosításs Segítés Pedagógus szakmai, módszertani támogatása Értékelés Értékelési, minősítő bizottsági tagi feladatok Dokumentálás Adminisztráció, értékelés eredményének nyomon követése

4 Előzetes ellenőrzési feladatok
Feladatok I. Előzetes ellenőrzési feladatok Pedagógus adatainak ellenőrzése a KIR-ben Intézményvezető és az intézményvezető helyettesének vezetői beosztása megfelelően van-e jelölve a KIR-ben

5 Szervezés Feladatok II.
Információt szerez az aktuális adatokról a honlapra történő rendszeres belépéssel A megtervezett látogatásokhoz intézményi tagot delegál Berögzíti a látogatás pontos adatait Megszervezi, biztosítja az intézményben zajló minősítési eljárás személyi és technikai, tárgyi feltételeit Felületre belépés: KIR-validáció, mesterjelszó validáció Intézményi tag delegálása: intézményvezető vagy szakvizsgával rendelkező vezető beosztású munkatárs től hatályos … Dupla minősítések esetén két különböző tag - időbeosztás

6 ELŐKÉSZÜLETEK Feladatok III.
Értékeli a pedagógus kompetenciáit a portfólió alapján a minősítést megelőzően. Kérdéseket fogalmaz meg az e-portfólió alapján, melyet 9 nappal a védés előtt eljuttat a minősítő bizottság elnökéhez. Megszervezi, biztosítja az intézményben zajló minősítési eljárás személyi és technikai, tárgyi feltételeit. Helyiségek, bejutás, menteítés

7 Látogatás visszamondása
Intézmény Intézmény egészét érintő esemény, tevékenység, rendkívüli helyzet Intézményi delegált Akadályoztatás, delegált személy önhibáján kívül nem tud részt venni a minősítésen Pedagógus Visszamondás Informatikai felületen a gombok segítségével!

8 Pedagógus szakmai, módszertani támogatása
Tájékoztatja a pedagógust a minősítés menetéről, azzal kapcsolatos feladatokról Biztosítja a pedagógus számára a portfólióvédéshez, szakmai beszélgetéshez szükséges dokumentumokat – szakmai konzultációval segítve őt a felkészülésben

9 Pedagógus szakmai, módszertani támogatása
Előzetes értékelés Portfólió előzetes értékelése a felületen Kérdések A portfólióval kapcsolatos kérdéseit 9 nappal a védés előtt eljuttatja az elnöknek

10 IV. ÓRALÁTOGATÁS Megszervezi és részt vesz az óra/foglalkozás előtti megbeszélésen A szakos szakértővel megfigyeli a pedagógus két óráját/foglalkozását – óralátogatás szempontsora, kompetenciák és indikátorok megfigyelése, rögzítése Részt vesz továbbá a pedagógussal folytatott szakmai beszélgetésen, amelynek tárgya az e-portfólió védése és a minősítő bizottság kérdéseire való reflektálás A látott órákról/foglalkozásokról véleményt nyilvánít

11 IV. ÉRTÉKELÉS Értékeli a pedagógus kompetenciáit a e-portfólió, ennek védése, valamint a szakértők kérdéseire adott válaszok alapján. Az értékelést feltölti az OH által működtetett informatikai támogató rendszerbe az e-portfólió védést követő 10 napon belül

12 V. MINŐSÍTÉST KÖVETŐ DOKUMENTÁLÁS
A Saját tevékenységét dokumentálja, a keletkezett iratokat, bizonylatokat összegyűjti, a megbízásával kapcsolatban nyilvántartást vezet. B Figyelemmel kíséri, dokumentálja a sikeres minősítést tett pedagógusnak az előmeneteli rendszerben történő magasabb fokozatba sorolását.

13

14 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Marosi Katalin


Letölteni ppt "Intézményvezető helye és szerepe a pedagógusok minősítési rendszerében"

Hasonló előadás


Google Hirdetések