Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Simon Gabriella A papíralapú portfólió

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Simon Gabriella A papíralapú portfólió"— Előadás másolata:

1 Simon Gabriella A papíralapú portfólió

2 1. A szakmai életpálya bemutatása
szakmai önéletrajz tanulmányok (iskolák, képzés, továbbképzések) munkahelyek, munkahelyi körülmények szakmai tevékenységek, oktatási-nevelési tevékenységek, fejlesztő-kutató tevékenység stb. szakmai- és közéleti tevékenységek publikációk, fejlesztési dokumentumok stb.

3 Szakmai életpályám bemutatása
szakmai önéletrajz hivatás végzettségek eredmények, továbbképzések tapasztalatok, publikációk, előadások munkahelyi tapasztalatok Europass önéletrajz személyi adatok vezetéknév(ek) / utónév(ek) stb.

4 2. A szakmai munka dokumentumai
A tanítás - tanulás során készült dokumentumok: óravázlatok reflexiók kiegészítő anyagok dolgozatok fényképek rajzok esettanulmányok felvételek releváns szakcikkek, saját szakcikkek

5 A szakmai munkám dokumentumai
Óravázlat – 1994 3. Reflexiók, reflektív órai jegyzetek 2007

6 A szakmai munkám dokumentumai
Publikáció – 2002 Kutatás – 2010

7 A szakmai munkám dokumentumai
Minőségértékelés – tanulói kérdőív – 2008 FONTOS: Ezt a kérdőívet nem kötelező kitöltened. Senki nem fogja tudni, ki töltötte ki a kérdőívet, ezért nyugodtan vállalhatod véleményedet, amelyet bizalmasan kezelünk. A kitöltés dátuma: ………………………… Osztály/csoport: ………….………………... Mennyire értesz egyet vagy nem értesz egyet a táblázatban olvasható, tanárodra vonatkozó jellemzésekkel? Írd be minden sorba azt a számot, amely a te véleményedet kifejezi. A számok a következőket jelentik: = az állítással teljesen egyetértek 3= az állítással jórészt egyetértek 2= az állítással kevéssé értek egyet 1= az állítással egyáltalán nem értek egyet Te töltsd ki, légy szíves: A pedagógus neve: …………………………… tantárgya:…………………………. .. A tanárom véleményem szerint … Örömmel, lelkesen tanít. Jól fölkészül az óráira. Meg tudja szerettetni a tantárgyát a tanulókkal Jól tud fegyelmet tartani. Teljesíthetőek a követelményei. Megfelelő légkört teremt az órán a munkához. Érdekes órai feladatokat ad. Hasznos órai feladatokat ad. Ésszerű mennyiségű és jellegű házi feladatot ad. A számonkérésben igazságos és következetes. A diákokat partnerként kezeli a munkában (véleményüket kikéri és meghallgatja). A dolgozatokat az előírt idő alatt kijavítja. (Pontosan mennyi az?) Mindenkivel egyformán törődik, nem kivételez. A diákokra, mint egyénekre is figyel. Olyan tanár, akinek a tanulással kapcsolatos tanácsait érdemes megfogadni. Jó humorú. Olyan ember, akinek a véleménye nem csak tanulmányi ügyekben fontos számomra. Megértő, bármilyen problémával fordulhatok hozzá. Köszönjük, hogy véleményeddel segítetted munkánkat.

8 A szakmai munkám dokumentumai
Gondolattérkép készítése – a tanulók gondolkodása, problémakezelés 2010

9 4. Értékelések Teljesítményértékelés – 2010

10 5. A szakmai fejlődés útja
Funkciója: rátekintés a szakmai pályafutásra, teljesítmény megítélése, hatékonyabb kapcsolattartás a munkaadóval, iskolavezetőkkel, kollégákkal (Kotschy Beáta, 2012) Területek: életpálya, szaktárgyi, módszertani, pedagógiai tudás dokumentálása Tartalom és forma: a céltól, célközönségtől függően alakul Saját döntés, vagy meghatározott szempontrendszer? Tartalmi nyitottság, rugalmasság – tárolás? Koherens, célirányos egész

11 Köszönöm a figyelmet! Felhasznált irodalom
Falus Iván – Kimmel Magdolna (2003): A portfólió. Gondolat Kiadói Kör, ELTE BTK Neveléstudományi Intézet , Budapest Kotschy Beáta (2012): A portfólió szerepe a pedagógusok minősítési folyamatában. Utolsó letöltés: Szivák Judit (2010): A reflektív gondolkodás fejlesztése. Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége


Letölteni ppt "Simon Gabriella A papíralapú portfólió"

Hasonló előadás


Google Hirdetések