Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Vannak-e alternatívái a közösségi közlekedésnek? Milyen legyen a jövő BKV-ja? Tarsoly András főosztályvezető BKV Zrt. Közlekedésszervezési Főosztály 2010.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Vannak-e alternatívái a közösségi közlekedésnek? Milyen legyen a jövő BKV-ja? Tarsoly András főosztályvezető BKV Zrt. Közlekedésszervezési Főosztály 2010."— Előadás másolata:

1 Vannak-e alternatívái a közösségi közlekedésnek? Milyen legyen a jövő BKV-ja? Tarsoly András főosztályvezető BKV Zrt. Közlekedésszervezési Főosztály szeptember 20.

2 Az előadás tartalma  módválasztás  a szolgáltatás kialakításának stratégiai szempontjai  alternatív közlekedési megoldások  a BKV jövőképe  kihívások a közösségi közlekedés számára

3 Egyéni vagy közösségi közlekedés? Módválasztás Mely tényezők játszanak szerepet a választásban? - Forgalombiztonság - Utazás időtartama- eljutási idő - átszállások száma - várakozási idő - Utazás költségei - Utazás komfortja- férőhelyek kihasználtsága - ülőhelyek száma - Utazás tervezhetősége- térbeli és időbeli rendelkezésre állás - menetrendszerűség - járatok összehangolása

4 Modal-split Budapesten

5 A modal-split romlásának hatásai Környezet terhelése fokozódik Közúthálózat terhelése növekszik Közösségi közlekedés tovább lassul Közösségi közlekedésről egyénire váltás Szuburbanizáció, migráció erősödik Közlekedési szolgáltató cég bevételei csökkennek, miközben a keringési sebesség csökkenése miatt a szükséges járművek száma ugyanannyi!

6 A modal split romlásának hatásai Mit kell tennünk? fokozni kell a közösségi közlekedés versenyképességét erősödő minőségi elvárások

7 Minőségi elvárások MINŐSÉG 1. Elérhetőség 1.1 Hálózat 1.2 Menetrend 2. Megközelíthetőség 2.1 Külső csatlakozás 2.2 Belső csatlakozás 2.3 Jegyek 3. Információ 3.1 Általános információ 3.2 Utazási információ normális körülmények között 3.3 Utazási információ rendellenes körülmények között 4. Idő 4.1 Utazási idő 4.2 Pontosság és megbízhatóság 5. Ügyfél-kapcsolat 5.1 Kötelezettségek 5.2 Kommunikáció 5.3 Személyzet 5.4 Fizikai támogatás 5.5 Jegyvásárlási lehetőségek 6. Kényelem 6.1 Környezeti feltételek 6.2 Berendezések 6.3 Ergonómia 6.4 Utazáskényelem 7. Biztonság 7.1 Bűncselekmény elleni védelem 7.2 Baleset elleni védelem 7.3 A biztonság érzékelése 8. Környezet 8.1 Légszennyezés 8.2 Természetes erőforrások 8.3 Infrastruktúra

8 Infrastruktúra fejlesztése Intermodalitás, csomóponti, hálózati infrastruktúra, kapcsolódó szolgáltatások (P+R, B+R) bővítése Előnyben részesítés fokozása forgalomtechnikai megoldások, korrekciók alkalmazása Minőségi szolgáltatás nyújtása Esélyegyenlőség biztosítása Tarifapolitika Információtechnológia (utastájékoztatás, tervezés informatikai támogatása) Összehangolt közlekedési rendszer A szolgáltatás kialakításának stratégiai szempontjai

9 Infrastruktúra fejlesztés Járművek Infrastruktúra

10 Csomóponti rendszerek és a hálózat fejlesztése: Ágazatok optimális munkamegosztása Átszállások csökkentése, különösen ágazaton belül Kötöttpályás rendszer fejlesztése Regionális közlekedési rendszerbe illeszkedő csomópontok elhelyezkedésének, szerepének definiálása Intermodalitás, kapcsolódó szolgáltatások

11 Budapesten: Rákoskert vasútállomás Rákoshegy vasútállomás Rákoscsaba vasútállomás Rákoscsaba Újtelep vasútállomás Budafok-Háros vasútállomás Budafok-Belváros vasútállomás Agglomerációban: Kerepes HÉV-állomás Szigetszentmiklós-Gyártelep HÉV-állomás Szigethalom HÉV-állomás P+R és B+R parkolók kiépítése és bővítése További fejlesztésekre és együttműködésekre van szükség.

12 Forgalomtechnikai beavatkozások Buszsáv Külön pálya Közös pályahasználat Megállóhelyi fizikai védelem Csomóponti bejelentkezés

13 Szolgáltatásfejlesztési osztály évben 19 helyszínen létesült 9190 méter hosszban új buszsáv Forgalomtechnika - Autóbusz sávok

14 Minőségi szolgáltatás nyújtása Elérhetőség Megközelíthetőség Információ Kapcsolat az utasokkal

15 Csomóponti infrastruktúra fejlesztése, megállóhelyek megközelíthetősége Mindennemű tervvéleményezésnél, üzemeltetői hozzájárulás kiadásánál alapvető szempont és elvárás Járműpark fejlesztés esetén alapvető igény Nagyberuházásokhoz illesztés, de szükség van önálló esélyegyenlőségi projektekre is Rendelkezésre álló alacsonypadlós járművek egyenletes térbeli elosztása, a lefedettség fokozatos bővítése Esélyegyenlőség Alacsonypadlós járművekkel ki nem szolgált területek 2010-ben.

16 Tarifapolitika szolgáltatás könnyebb igénybevehetősége különböző szolgáltatások közötti átjárhatóság teljesítmény-arányos viteldíjak hatékonyabb utas ellenőrzés

17 Forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer fejlesztése (FUTÁR) Telepített eszközök Forgalomirányítás, járműfedélzeti eszközök2295 járművön Közterületi kijelző257 megállóhelyen Járműfedélzeti kijelző2024 kijelző eszköz Diszpécserközpont kialakítása32 munkaállomás Adat-, és beszédkommunikációs hálózatBudapest + agglomeráció Telephelyi adatkommunikáció15 telephely Jelzőlámpa befolyásolás30 csomópont Eredmények: Megbízhatóbban közlekedő járművek Könnyen hozzáférhető, mindenkor aktuális forgalmi információk

18 Alternatíva - Dunai hajózás fejlesztése A Duna, mint a Fővárost kettészelő természetes útvonal tömegközlekedési szempontból kihasználatlan. Dunai hivatásforgalmi vízi tömegközlekedés kialakítása Budapesten KMOP keretében közel 450 millió Ft-ot nyert a BKV Zrt. kikötők fejlesztésére és létesítésére A jövőben új járművek beszerzése is szükséges

19 Alternatíva - A kerékpáros közlekedés és a közösségi közlekedés kapcsolata Budapest Közlekedésének Rendszerfejlesztési Terve 2/3-as intézkedés: Kerékpárszállításra alkalmas tömegközlekedési járművek elterjesztése Kombinált eszközhasználat Héven és fogaskerekűn kerékpárszállítással Egyéb járműveken kerékpárszállítás nélkül, kölcsönző rendszer kiépítésével, annak közösségi közlekedési hálózatba történő integrálásával A kerékpáros közlekedés részaránya Budapesten: 1,5-2%

20 Alternatíva - A kerékpáros közlekedés és a közösségi közlekedés kapcsolata A közösségi közlekedés és a kerékpárosok gyakran versengenek egymással ahelyett, hogy kiegészítenék egymást

21 Alternatíva - Rugalmas közlekedési rendszerek igényfüggő közlekedési rendszer térben és/vagy időben változó útvonalon és/vagy változó időrendben kínál utazási lehetőséget Hagyományos közösségi közlekedési rendszer kiegészítése ritkábban lakott településrészek kiszolgálása

22 Alternatíva - car-sharing Egyéni gépkocsi-használat részbeni helyettesítése

23 A BKV Zrt. erősségei integrált szolgáltatásnyújtás képessége piacvezető pozíció jó hálózati ellátottság európai szinten magas modal-split (60-40%) elkötelezett, szakképzett munkaerő, szakértői monopólium.

24 A BKV Zrt. gyengeségei alulfinanszírozottság ▪ nincs veszteségkiegyenlítés, ▪ nem állnak rendelkezésre a műszaki állapot fenntartásához szükséges beruházási források, ▪ felhalmozódott adósságállomány ▪ nincs rendszerbővítés, fejlesztés. elavult infrastruktúra és járműállomány negatív médiafigyelem

25 BKV Zrt. jövőképe utasbarát és versenyképes, az EU irányelveknek megfelelő, jelentős tőkebevonási képességgel és stabil partneri szövetségekkel rendelkező, stabil és domináns szerep a Főváros szolgáltatási területén.

26 Kihívások a közösségi közlekedés számára Jövőbeni követelmények: gazdasági hatékonyság ökológiai hatékonyság szolgáltatás színvonala intermodalitás támogatása versenyképesség Közösségi közlekedés legyen versenyképes, színvonalas és elfogadható áru.

27 Eltérő igények és érdekek figyelembevétele Kihívások a közösségi közlekedés számára

28 Szükséges lépések, intézkedések: a közösségi közlekedés finanszírozásának kérdése infrastruktúra és hálózat fejlesztés közlekedési szövetség közös, egységes tarifarendszer a közösségi közlekedéssel kapcsolatos lakossági elfogadottság növelése

29 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Vannak-e alternatívái a közösségi közlekedésnek? Milyen legyen a jövő BKV-ja? Tarsoly András főosztályvezető BKV Zrt. Közlekedésszervezési Főosztály 2010."

Hasonló előadás


Google Hirdetések