Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés 2010. szeptember 15. Orosz Balázs.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés 2010. szeptember 15. Orosz Balázs."— Előadás másolata:

1 „ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs

2 Tartalom 1. A vasúti közlekedés, a MÁV jelenlegi helyzete 2. A vasúti közlekedés, a nemzeti vasúttársaság jövője, helye és szerepe a közösségi közlekedésben 3. A célok eléréséhez szükséges megoldások

3 1. A vasúti közlekedés, a MÁV jelenlegi helyzete Csökkenő kereslet (motorizáció növekedése, válság, fejlődő közút-, gyorsforgalmi úthálózat) Elégtelen állami szerepvállalás (a vasút soha nem kapta meg a szükséges forrást, hitelfelvételre kényszerült, ÁSz-jelentés) Torz versenyhelyzet a közúti és vasúti közlekedés területén A vasút „politikailag” eddig nem volt eladható Rossz imidzs (MÁV Biztosító) Alacsony szolgáltatási színvonal, hatékonyság Nem átlátható működés, szempontrendszer és döntéshozatal A menetrend-alapú szemlélet, fejlesztés és döntéshozatal hiánya

4 2. A vasúti közlekedés, a nemzeti vasúttársaság jövője, helye és szerepe a közösségi közlekedésben Szolgáltatók között együttműködés, nem pedig „verseny” (egyedüli „versenytárs” az egyéni közlekedés) A közösségi közlekedés gerince a vasút kell, hogy legyen A döntés alapja nem csak az utasszám, naturáliák, hanem a externáliák figyelemebevétele A közösségi közlekedés területén „kínálatra” kell tervezni, nem „keresletre” (menetrend alapú infrastruktúra-fejlesztés)

5 3. A célok eléréséhez szükséges megoldások alapvetés: „A rendelkezésre álló forrásból lehet jobb vasutat, közösségi közlekedési rendszert kialakítani” 2. alapvetés: „A vasút helyzetét a vasút alágazat kontextusán belül lehetetlen megoldani” (használatarányos útdíj-rendszer bevezetése, Volán- társaságok kérdése) A kormányzatnak aktív közlekedéspolitikával kell beavatkoznia az alágazatok közötti egyensúly kialakításába Az államnak az uniós szabályok szerint finanszírozni a kell a pályavasutat és a személyszállítást (hosszú távú szerződések) Fejlesztési források átcsoportosítása

6 3. A célok eléréséhez szükséges megoldások -2 Személyszállítás: kínálati menetrend Áruszállítás: a pálya teljesítményével (pontosság, teherbírás, sebesség) arányos és a környező országokéval versenyképes hálózat-hozzéférési díjrendszer

7 3. A célok eléréséhez szükséges megoldások -3 Megfelelő szabályozási háttér biztosítása (Vtv., Személyszállítási törvény) o Párhuzam-mentes és integrált helyközi közösségi közlekedés kínálat –Egységes menetrend –Egységes tarifa és jegyrendszer o Az egyéni közlekedéssel versenyképes közszolgáltatási tarifa (két fő együttes utazásánál még a közösségi közlekedés legyen az autónál olcsóbb)

8 3. A célok eléréséhez szükséges megoldások -4 Javasolt szervezeti átalakítás a MÁV Zrt. belül 1.Tisztán személyszállító vasúti társaság (értékteremtés) 2.Tisztán pályaműködtető vasúti társaság (értékteremtés) 3. „Megoldó” társaság

9 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés 2010. szeptember 15. Orosz Balázs."

Hasonló előadás


Google Hirdetések