Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Vörös Attila, Gáspár László, Kálnoki Kis Sándor Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet ERTRAC-Hungary.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Vörös Attila, Gáspár László, Kálnoki Kis Sándor Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet ERTRAC-Hungary."— Előadás másolata:

1 Vörös Attila, Gáspár László, Kálnoki Kis Sándor Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet ERTRAC-Hungary Plenáris ülés Stratégiai Kutatási Terv megvitatása Budapest, 2009 szeptember 22. INFRASTRUKTÚRA- TERVEZÉS ÉS -ÉPÍTÉS

2 Infrastruktúra-tervezés és -építés 4 A jelenlegi kutatási tervezetekben is valamennyire elébe kell menni a jövőbeli viszonyoknak 4 A jövőre vonatkozó kutatási terv esetén kétszeresen is a jövő felé kell lépni: hiszen a középtávú kutatások a hosszú távú jövő viszonyait alapozzák meg, hosszú távon pedig a nagytávlat problémáinak kell elébe menni 4 Ebben a vonatkozásban a stratégiai kutatási tervet kissé földhözragadtnak érzem, túlzottan a mai perspektívába szorulónak, óvatoskodónak 4 Ez a minősítés az infrastruktúra-tervezés és -építés blokkra is vonatkozik 4 Számomra különösen zavaró, hogy még alternatívaképpen sem merülnek fel gyökeresen új, léptékváltó megközelítések, arra irányuló kutatási feladatok

3 Infrastruktúra-tervezés és -építés 4 JÖVŐKÉP 4 Rácsos hálózatszerkezet 4 (vajon folytatható-e az eddig is erőltetett üteműnek talált folyosóépítés?) 4 Hatékony és optimális szolgáltatások (közúti ill. kutatás) 4 (vajon hatékony és optimális, vagy peremfeltételekhez illeszkedő és alkalmazkodó?) 4 Újrahasznosítás, hatékony erőforrás- és energiahasznosítás 4 (vajon nem a közlekedéssel kell-e majd elsősorban takarékoskodni?) 4 Integrált területi politika, csökkenő területhasználat 4 (vajon a területpolitika integrálódik a közlekedéstervezésbe, vagy fordítva?) 4 Valós idejű információn alapuló döntéshozatal integrált (útviszonyok + forgalmi) adatrendszerben 4 (vajon nem össz-közlekedési integráció kell-e, sőt, T+G+K politikába integrált közl.?) 4 Technológia (gyors építés, hosszú élettartam, alacsony karbantartási költség-igény) (tartalékok a szervezésben és szabályozásban) 4 Alternatív közlekedési módok: kerékpárutak 4 (és sok más, éppen kutatandó alternatív mód)

4 Infrastruktúra-tervezés és -építés 4 STRATÉGIAI CÉLOK 4 A közúti közlekedés okozta környezeti károk mérséklése, környezeti korlátokat figyelembe vevő, környezettudatos tervezés 4 A versenyképesség, hatékonyság maximalizálása mind országos, mind regionális szinten 4 A szolgáltatásokhoz való egyenlő esélyű hozzáférés biztosítása 4 A közlekedésbiztonság növelése

5 Infrastruktúra-tervezés és -építés 4 STRATÉGIAI CÉLOK 4 A közúti közlekedés okozta környezeti károk mérséklése, környezeti korlátokat figyelembe vevő, környezettudatos tervezés 4 A versenyképesség, hatékonyság maximalizálása mind országos, mind regionális szinten 4 A szolgáltatásokhoz való egyenlő esélyű hozzáférés biztosítása 4 A közlekedésbiztonság növelése

6 Infrastruktúra-tervezés és -építés 4 STRATÉGIAI CÉLOK 4 A közúti közlekedés okozta környezeti károk mérséklése, környezeti korlátokat betartó, környezettudatos tervezés 4 A versenyképesség, hatékonyság maximalizálása mind országos, mind regionális szinten 4 A szolgáltatásokhoz való egyenlő esélyű hozzáférés biztosítása 4 A közlekedésbiztonság növelése

7 Infrastruktúra-tervezés és -építés 4 STRATÉGIAI CÉLOK 4 A közúti közlekedés okozta környezeti károk mérséklése, környezeti korlátokat betartó, környezettudatos tervezés 4 Az ország és a régiók versenyképességének, hatékonyságának maximalizálása 4 A szolgáltatásokhoz való egyenlő esélyű hozzáférés biztosítása 4 A közlekedésbiztonság növelése

8 Infrastruktúra-tervezés és -építés 4 STRATÉGIAI CÉLOK 4 A közúti közlekedés okozta környezeti károk mérséklése, környezeti korlátokat betartó, környezettudatos tervezés 4 Az ország és a régiók versenyképességének, hatékonyságának maximalizálása 4 A szolgáltatásokhoz való egyenlő esélyű hozzáférés biztosítása, beleértve a térségi esélykülönbségek kiegyenlítését 4 A közlekedésbiztonság növelése

9 Infrastruktúra-tervezés és -építés 4 STRATÉGIAI CÉLOK 4 A közúti közlekedés okozta környezeti károk mérséklése, környezeti korlátokat betartó, környezettudatos tervezés 4 Az ország és a régiók versenyképességének, hatékonyságának maximalizálása 4 A szolgáltatásokhoz való egyenlő esélyű hozzáférés biztosítása, beleértve a térségi esélykülönbségek kiegyenlítését 4 A közlekedésbiztonság fókuszba állítása

10 Infrastruktúra-tervezés és -építés KörnyezetVerseny- képesség Esély- egyenlőség Közlekedés- biztonság Hálózatfejlesztés Vagyongazdálkodás Építés Fenntartás-felújítás Üzemeltetés

11 Infrastruktúra-tervezés és -építés KörnyezetVerseny- képesség Esély- egyenlőség Közlekedés- biztonság Hálózatfejlesztés 1.1 Területfejlesztés és közúthálózatfejlesztés egymásra hatása; 1.2, 1.7 (1.3 ) (1.4) Vagyongazdálkodás 2.5 Globális éghajlatváltozásra Építés 3.2 Körny.barát anyagok; 3.3, 3.7 Fenntartás-felújítás 4,2 recycling; 4.3, tech, 4.4 glob. 4.1 zavar min. Üzemeltetés 5.1, 5.2, 5.4, útdíjasítás, Finanszírozás? ???

12 Vörös Attila, Gáspár László, Kálnoki Kis Sándor Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet ERTRAC-Hungary Plenáris ülés Stratégiai Kutatási Terv megvitatása Budapest, 2009 szeptember 22. INFRASTRUKTÚRA- TERVEZÉS ÉS -ÉPÍTÉS KÖSZÖNÖM A FIGYELMET !


Letölteni ppt "Vörös Attila, Gáspár László, Kálnoki Kis Sándor Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet ERTRAC-Hungary."

Hasonló előadás


Google Hirdetések