Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az elővárosi közösségi közlekedés lehetőségei Budapest nyugati Agglomerációjában Albert Gábor tagozatvezető, KTI INTEGRÁLT ÖSSZKÖZLEKEDÉSI MODELL Budaörs.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az elővárosi közösségi közlekedés lehetőségei Budapest nyugati Agglomerációjában Albert Gábor tagozatvezető, KTI INTEGRÁLT ÖSSZKÖZLEKEDÉSI MODELL Budaörs."— Előadás másolata:

1 Az elővárosi közösségi közlekedés lehetőségei Budapest nyugati Agglomerációjában Albert Gábor tagozatvezető, KTI INTEGRÁLT ÖSSZKÖZLEKEDÉSI MODELL Budaörs Kistérség és környéke területére Budaörs november 24.

2 Eszköz: a modell Cél Eredmények Integrált összközlekedési modell

3 CÉLOK: Döntés támogatás: - változatok összehasonlítása különböző időtávok fejlesztési változatok közösségi közlekedési közúti - költség-haszon elemzéshez adatszolgáltatás forgalomnagyság utazási-, várakozási idő, stb Integrált összközlekedési modell

4 A MODELL Három lépcső: - A jövőbeni forgalom előre becslése különböző időtávok - A forgalmi igények megosztása közösségi közlekedés közúti közlekedés - Ráterhelés a hálózatokra közösségi közlekedés közúti közlekedés Integrált összközlekedési modell

5 Forgalmi körzet beosztás Integrált összközlekedési modell

6 FELHASZNÁLT ADATOK Területi statisztikai adatok (KSH, saját számítások): - elingázó tanulók és dolgozók száma - iskolás-, munkaképes korúak száma - iskolai férőhelyek, munkahelyek száma - kiskereskedelmi alapterület - személygépkocsi ellátottság, stb. Utazási adatok: - Országos Célforgalmi Adatfelvétel (KTI, 2008) - BKV háztartás felvétel (2004) - BKSZ háztartás felvétel (2007) Integrált összközlekedési modell

7 FELHASZNÁLT ADATOK / 2 Menetrendi adatok (jelenlegi és javasolt jövő): - Volán - MÁV - BKV Úthálózati adatok: - Országos Közúti Adatbank (úthálózat, forgalom) - Távlati fejlesztések Helyi fejlesztési tervek Integrált összközlekedési modell

8 NEHÉZSÉGEK Az adatok a szükségesnél nagyobb területi egységekre állnak rendelkezésre - területi statisztikai (foglalkoztatottség, stb.) - célforgalmi Következmény: a modell a jelenlegi adatokkal csak tendenciákat mutat, a számszerű eredmények nem mérvadóak!!! Integrált összközlekedési modell

9 MODELL FELÉPÍTÉS Statisztikai adatok Integrált összközlekedési modell Előre számítás Jövőbeni utazások Jelenlegi utazások Szokásjellemzők Hálózati modellek Ráterhelés Szolgáltatás jellemzők Logit modell Forgalom megosztás Menetrend Közúti forgalomKözösségi közlekedési forgalom Hálózati terhelések - közösségi közlekedés - közút

10 Közúthálózat, jelen állapot Integrált összközlekedési modell Közúthálózat, jövő állapot

11 Közösségi közlekedési hálózat, jelen állapot Integrált összközlekedési modell Közösségi közlekedési hálózat, jövő állapot

12 Személygépkocsi forgalom, jelen állapot (jármű/óra) Integrált összközlekedési modell

13 Közösségi közlekedési forgalom, jelen állapot (utas/óra) Integrált összközlekedési modell Közösségi közlekedési forgalom, jövő állapot (utas/óra)

14 Közösségi közlekedési forgalom, különbség (utas/óra) Integrált összközlekedési modell

15 TOVÁBBLÉPÉS Célirányos adatfelvételek - területi jellemzők (népesség, ellátottság, stb.) - utazási jellemzők (célterület, módhasználat) Fejlesztési tervek aktualizálása a térségben - jelleg - ütemezés Kapcsolódó fejlesztések aktualizálása - jelleg - ütemezés Integrált összközlekedési modell

16 A Budaörs Kistérség Többcélú Társulása Kistérségi Iroda megbízásából a modellt kidolgozták: Közlekedéstudományi Intézet Albert Gábor, Keserű Imre, Miksztai Péter, Dr. Siska Miklós Integrált összközlekedési modell

17 KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET! Albert Gábor Integrált összközlekedési modell


Letölteni ppt "Az elővárosi közösségi közlekedés lehetőségei Budapest nyugati Agglomerációjában Albert Gábor tagozatvezető, KTI INTEGRÁLT ÖSSZKÖZLEKEDÉSI MODELL Budaörs."

Hasonló előadás


Google Hirdetések