Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MagyarÁllamvasutak 2010.09.15. Hatékonyság Ügyfélközpontúság Modernizáció MÁV CSOPORT Jelen és jövő.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MagyarÁllamvasutak 2010.09.15. Hatékonyság Ügyfélközpontúság Modernizáció MÁV CSOPORT Jelen és jövő."— Előadás másolata:

1 MagyarÁllamvasutak Hatékonyság Ügyfélközpontúság Modernizáció MÁV CSOPORT Jelen és jövő

2 MagyarÁllamvasutak A MÁV problémái

3 MagyarÁllamvasutak A MÁV problémái két tőről fakadnak 1.Az állami szerepvállalás tartalmának, mértékének és preferenciáinak tisztázatlanságából vagyis vagyis: a hosszú távú kormányzati közlekedés politikai koncepció hiányából 2.A vasúttársaság működésének gyengeségeiből, hiányosságaiból 3 dr. Mosóczi László

4 MagyarÁllamvasutak Problémákból adódó gondjaink  Évtizedek óta tartó alulfinanszírozottság  Tervezhetetlenség  Súlyos eladósodottság  Versenyképtelenség  Befejezetlen szervezeti reform 4 dr. Mosóczi László

5 MagyarÁllamvasutak Konkrét következmények  Elavult, korszerűtlen technológiák, rendszerek, elemek infrastruktúra és jármű oldalon egyaránt;  Életciklusuk végére került eszközök, berendezések;  Elhanyagolt környezet;  Elégtelen szolgáltatási színvonal;  Kényszerfejlesztések;  Túlméretezett infrastruktúra  … és a sort még lehetne folytatni 5 dr. Mosóczi László

6 MagyarÁllamvasutak Külső gazdasági környezet MAKROGAZDASÁGI ADATOK (2009) KÖZLEKEDÉSI TRENDEK  Áruszállítás visszaesése, -20% átkm  Helyközi közösségi személyszállítás visszaesése, -6% útkm  A vasúti piac liberalizálása (nemzetközi személyszállítás liberalizálása január 1-től) Forrás: Eurostat, MNB, KSH  EU GDP -4,1%  Hazai GDP -6,7%  Hazai infláció 4,2%  Hazai ipari termelés -10,8% -2,4% -4,1%-4,6% MÁV CSOPORT KIEMELT MUTATÓK 6 dr. Mosóczi László

7 MagyarÁllamvasutak A MÁV jövője

8 MagyarÁllamvasutak A jövőt meghatározó piaci keretrendszer 1.Az Európai Unió által meghatározott mozgástér – a kijelölt nagyforgalmú nemzetközi folyosókra koncentrálva – homogén és átjárható infrastruktúra kialakítása és – diszkriminációmentes szolgáltatásnyújtás biztosítása dedikált célú források összehangolt fejlesztéspolitikán és fejlesztési célok alapuló stratégia 2.A magasabb szolgáltatási színvonalra és hatékonyabb működésére ösztönző piaci erők: – árban versenyképes – szolgáltatásaiban elismert vállalat – sokrétű minőségi szolgáltatásainak igénybevétele összpontosított fejlesztési kormányzati támogatás folyamatok, koordináció 8 dr. Mosóczi László

9 MagyarÁllamvasutak  A XXI. század mobilitási igényeit kielégítő kínálat;  Közlekedési módok optimális munkamegosztása;  Új utasok révén többletbevételek szerzése;  Az autózás egy utasra eső benzinköltségével versenyképes díjszabás;  Utazási környezet minőségének javítása;  A megbízhatóság növelése. 9 dr. Mosóczi László

10 MagyarÁllamvasutak  Létre kell hozni a közösségi közlekedés hazai struktúráját – Egyes alágazatok munkamegosztásban betöltött szerepének megfogalmazása; – A közúti/vasúti közösségi közlekedés látszólagos versenyét fel kell számolni; – Integrált közlekedési rendszert szükséges létrehozni.  Alágazatok közötti tarifaközösség kialakítása – Az üzemeltetési hatékonyságot eredményező egészséges közlekedési feladatmegosztás elősegítése; – Elektronikus jegyrendszer platform kialakítása, jegyek átjárhatóságának biztosítása egy elszámolóház létrehozásával; – A jogos bevétel beszedésének hatékonyságának növelése; – A közösségi közlekedésbe vetett utazói bizalom emelése.  Egységes vasúti – közúti állami szerepvállalás – Az állami szerepvállalás és – Az infrastruktúra-használati díjrendszer egységesítése a közúti és vasúti közlekedésben. 10 dr. Mosóczi László

11 MagyarÁllamvasutak  Határozott tulajdonosi álláspont az elvárt szolgáltatási szintről – Differenciált szolgáltatások és minőségi színvonalak meghatározása; – Mindezek megrendelése és finanszírozása a pályahálózat-működtetési szerződésen és a közszolgáltatási szerződésen keresztül.  Menetrend alapú infrastruktúra-fejlesztési politika és stratégia – Hosszú távú fejlesztési stratégia elfogadása. – Összehangolt fejlesztések – komplex fejlesztési projektek  Az EU-s források maradéktalan lehívásához szükséges feltételek biztosítása  Az EU fejlesztésekkel elkészült létesítmények kötelező karbantartási követelményének betartása – Technológiai követelmény és finanszírozási szükséglet elismerése.  A magántőke-befogadás képességének megteremtése – Kiszámítható és üzletileg megalapozott tőkemegtérülést eredményező projektek kivitelezése alternatív források bevonásán keresztül.

12 MagyarÁllamvasutak A jövő MÁV-ja - nemzeti vasúttársaság -

13 MagyarÁllamvasutak Háztól-házig eljutás idejének csökkentése:  Gyakoribb járatkövetés (szolgáltatásfejlesztés)  „szoftver”  Jól szervezett csatlakozási rendszer (szolgáltatásfejlesztés)  „szoftver”  Rövidebb menetidő (infrastruktúra- és járműfejlesztés)  „hardver” Bázis a szolgáltatás tervezéséhez:  Kínálati menetrend, gyakori eljutási lehetőségek.  A magas állandóköltség miatt vasúton az ütemes menetrend gazdaságos és versenyképes.  Ütemes menetrend közúton is célszerű, főleg a vasútra ráhordó forgalomban.  Az integrált közúti-vasúti menetrend, azaz a mobilitási kínálat rendszere határozza meg a fejlesztéseket.  Határköltség alapon a csúcsidei kapacitásokat völgyidőszakban is mozgathatjuk a mobilitás, a versenyképesség érdekében.  Peremidőszakok közlekedési gyakorisága határköltség-határbevétel alapon meghatározott.  A szolgáltatás igénybevételét az értékesítési csatornák fejlesztésével is ösztönözzük.  A szolgáltatási lánc valamennyi részén egységesen jó minőség biztosítása (utastájékoztatás, fedélzeti kiszolgálás, stb.) 13 dr. Mosóczi László

14 MagyarÁllamvasutak Szervezeti átalakítás, mint eszköz Nemzeti Vasúttársaság Önálló Pályavasút •Egységes vasúti szolgáltató cégcsoport => javuló társadalmi megítélés. •EU-konformitás (liberalizáció / versenytámogatás / finanszírozás). •Transzparens, ügyfélorientált, kiszámítható és hosszú távon finanszírozható infrastruktúra üzemeltetés. •Hatékonyság, felelős gazdálkodás, versenyképesség. •Állami szerepvállalás => Pénzügyi stabilizáció: közszolgáltatási szerződések rendszere •A vasúti pálya és a pályavasúti szolgáltatások modernizációja => felzárkózás lehetősége a nemzetközi színvonalhoz. •A vasúti közlekedés teljesítménynövekedésének megalapozása.

15 MagyarÁllamvasutak dr. Mosóczi László A célállapotban:  A fejlesztések összehangolt módon kerülnek tervezésre (alágazatok közötti, operátorok és infrastruktúra működtető közötti, fejlesztések közötti összhang biztosítása);  A projektek prioritását az elérni kívánt szolgáltatási szint és az ebből levezetett valós menetrendi igények határozzák meg;  A versenyképesség növelése az intermodalitás elvrendszerének keretei között zajlik a szinergiák és az egymásra épülés alapján;  A jelenlegi forráslehetőségek miatti kényszerhelyzetben a fejlesztések finanszírozásában egyes területeken jelentősebb teret tudnak és képesek nyerni az alternatív formák (vállalkozói finanszírozás, keretszerződések, fejlesztési hitel és kötvény).  Az infrastruktúra-használati díjrendszer egységes alapon működik a közlekedési alágazatoknál, az állami szerepvállalás azonos elvek szerinti realizálódik.

16 MagyarÁllamvasutak Köszönöm a figyelmet! 16 dr. Mosóczi László


Letölteni ppt "MagyarÁllamvasutak 2010.09.15. Hatékonyság Ügyfélközpontúság Modernizáció MÁV CSOPORT Jelen és jövő."

Hasonló előadás


Google Hirdetések