Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

2014. 06. 25. www.railcargo.hu 1 RCH, mint karbantartásért felelős szervezet (ECM) kapcsolatrendszere Dr. Farkas Gyula Üzemviteli koordináció vezető.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "2014. 06. 25. www.railcargo.hu 1 RCH, mint karbantartásért felelős szervezet (ECM) kapcsolatrendszere Dr. Farkas Gyula Üzemviteli koordináció vezető."— Előadás másolata:

1 RCH, mint karbantartásért felelős szervezet (ECM) kapcsolatrendszere Dr. Farkas Gyula Üzemviteli koordináció vezető

2 ECM kapcsolatok Vontatási szolgáltató Pályahálózat -működtető Szerződéses szolgáltatók /Karbantartás fejlesztés/ Szerződéses szolgáltatók /Karbantartás irányítás/ Szerződéses szolgáltatók /Karbantartás végrehajtás/ NKH Szakmai szervezetek: •Szabványügyi Testület •UIC (GCU) •ERA (JSG) Idegen ECM/RU/üz.tartók Gyártók, jármű átalakítók NoBo RCH ECM

3 MÁV pályahálózaton a futott kilométer adott, de jelenleg csak a lekérdezés időpontjában lévő adat áll rendelkezésre, visszamenőleges km állás nem biztosított. Rövidtávú célok:  Események bekövetkeztekor „menteni” a km állását.  Események közötti futott távolság meghatározása.  Fő darabok által „futott” távolság meghatározása.  Pályába épített vizsgálóberendezések adatainak feldolgozása. Kapcsolat a Pályahálózat- működtetővel Pályahálózat -működtető RCH ECM

4 A kapcsolat alapja:  445/2011 EU irányelv,  31/2010 NFM rendelet. Az RCH és az NKH szakértői közötti folyamatos az egyeztetés és a kapcsolattartás. Rövidtávú cél:  A teljeskörű elektronikus adatszolgáltatás megvalósítása. Kapcsolat az NKH-val NKH RCH ECM

5 Az RCH a MÁV Zrt. pályahálózatán az ÖBB TS-sel végezteti az általa továbbított teherkocsik sérüléseinek javítását.  Az RCH és a Szerződéses szolgáltató és teljesítési segédei közötti adatszolgáltatás futójavítás tekintetében március 1. óta elektronikus formában történik.  Az RCH és a Szerződéses szolgáltató és teljesítési segédei közötti adatszolgáltatás fővizsgálat tekintetében még papír alapú, az elektronikus megoldás kidolgozás alatt. Kapcsolat a Szerződéses szolgáltatókkal (karbantartás végrehajtás) Szerződéses szolgáltatók /Karbantartás végrehajtás/ RCH ECM

6 A management funkciót az RCH saját hatáskörben, a karbantartás fejlesztés és a karbantartás irányítás funkciót az ÖBB TS bevonásával végzi. Az egyes funkciókhoz használt eszközök:  Irányítás funkció: a FleetIS rendszeren keresztül.  Karbantartás fejlesztés funkció: a kocsik műszaki állapotát, ügyfél igényeket, üzemeltetési tapasztalatokat figyelembe véve határozzuk meg a szükséges javítások, fejlesztések tartalmát a hatályos előírások figyelembe vételével. Kapcsolat a Szerződéses szolgáltatókkal (karbantartás fejlesztés/irányítás) Szerződéses szolgáltatók /Karbantartás fejlesztés/ Szerződéses szolgáltatók /Karbantartás irányítás/ RCH ECM

7 A nemzetközi szervezetekkel (UIC, GCU, ERA) történő kapcsolattartás az RCA AG-n keresztül történik. Problémák:  A dokumentumokat jelentős késéssel kapjuk meg.  A véleményezési és észrevételezési határidők rövidek.  Nyelvi nehézségek, a terjedelem miatt jelentős a fordítás időtartama. Kapcsolat a Szakmai szervezetekkel Szakmai szervezetek: •Szabványügyi Testület •UIC (GCU) •ERA (JSG) RCH ECM

8 Az RCH és a Gyártók, jármű átalakítók közötti kapcsolat az RCH igényeit figyelembe véve valósul meg. A hatályos nemzetközi utasítások alapján az új járművek beszerzése, illetve a meglévő járművek átalakítása már csak a TSI dokumentációk és vizsgálatok alapján történhet. A dokumentációk elkészítése, a vizsgálatok lebonyolítása során a NoBo-k bevonása elengedhetetlen. Miután nincs Magyarországon engedélyezett NoBo, így egy átalakítás jelentős többletköltséget okoz. Kapcsolat a Gyártókkal, jármű átalakítókkal Gyártók, jármű átalakítók NoBo RCH ECM

9 Kapcsolat a használó vasutakkal: az AVV ad kapcsolattartási szabályokat, de ez nem „kötelező”, nincs egységes adatszolgáltatási forma. A kocsik sérüléséről és javításáról adatot kell szolgáltatni. Problémák:  Nem elektronikus  Nehezen feldolgozható  Nincs adatszolgáltatás a kocsik által futott kilométer adatokról Kapcsolat az ECM/vasúti vállalkozásokkal:  Jelenlegi szabályozás nem egyértelmű.  EU-n kívüli országok?  Pl. RSRD2 projekt. Kapcsolat az Idegen ECM/RU/üzembentartókkal Idegen ECM/üzembentartók RCH ECM

10 Az ECM-ek közötti kapcsolat jelenleg szabályozatlan. Egy RCH tulajdonú kocsi harmadik országban (pl. Olaszország) megsérül, és megjavítják. Az adatokat szolgáltatni tudja:  Használó vasút,  Javítást végző műhely. Mi történik, ha ez a műhely nem lett „D” modulra tanúsítva? Az adatszolgáltatás lehet:  Kötelező,  Megállapodás alapján. Adatszolgáltatás formája, tartalma Kapcsolat az ECM-ek között Idegen ECM RCH ECM

11 Köszönöm a figyelmet! 1133 Budapest, Váci út


Letölteni ppt "2014. 06. 25. www.railcargo.hu 1 RCH, mint karbantartásért felelős szervezet (ECM) kapcsolatrendszere Dr. Farkas Gyula Üzemviteli koordináció vezető."

Hasonló előadás


Google Hirdetések