Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Budapest, 2013.02.13. Információcsere a vasúti járművek karbantartása során Nagy Tibor Vezetőmérnök GYSEV Zrt.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Budapest, 2013.02.13. Információcsere a vasúti járművek karbantartása során Nagy Tibor Vezetőmérnök GYSEV Zrt."— Előadás másolata:

1 Budapest, Információcsere a vasúti járművek karbantartása során Nagy Tibor Vezetőmérnök GYSEV Zrt.

2 1. GYSEV általános bemutatása 5. ECM nyomonkövetés 2. GYSEV infrastruktúra helyzete 3. ECM követelmények és értékelés 4. Integrál Irányítási Rendszer (IIR) 6. ECM struktúra – információ csere

3 A CÉGCSOPORT tulajdonosi struktúrája •Integrált működés •Multikulturális szemlélet •140 éves tapasztalat

4 1. GYSEV általános bemutatása 5. ECM nyomonkövetés 2. GYSEV infrastruktúra helyzete, fejlesztése 3. ECM követelmények és értékelés 4. Integrál Irányítási Rendszer (IIR) 6. ECM struktúra – információ csere

5 meglévő GYSEV infrastruktúra új GYSEV infrastruktúra (átvétel: ) MÁV infrastruktúra GYSEV vonalbővülés (2011) •A GYSEV magyarországi vasútvonalainak a hossza a kétszeresére nőtt •A vállalat stratégiájának főbb elemei: •A térség meghatározó szereplője legyen a személyszállítási közszolgáltatásban •Vasúti alternatíva megteremtése az É-D-i áruáramlatok levezetésében.

6 A GYSEV infrastruktúra fejlesztése Villamosítási projekt Porpác-Mosonszolnok: - 87 km - 12 milliárd forint költség Szombathely-Zalaszentiván: - 50 km - 8,35 milliárd költség - 55 centiméteres peronok - Biztosítóberendezések átalakítása - Megvalósítás 2015-ig

7 1. GYSEV általános bemutatása 5. ECM nyomonkövetés 2. GYSEV infrastruktúra helyzete 3. ECM követelmények és értékelés 4. Integrál Irányítási Kézikönyv 6. ECM struktúra – információ csere

8 445/2011/EU rendelet III. melléklet – ECM tanúsítványra vonatkozó követelmények és értékelési szempontok I. Az irányítási feladatkörre vonatkozó  Vezetői feladat – elkötelezettség a szervezet karbantartási rendszerének fejlesztésére és végrehajtására  Kockázatértékelés – karbantartással kapcsolatos kockázatok értékelése intézkedés  Ellenőrzés – biztonsági adatok gyűjtése, elemzése  Folyamatos javítás – rendszeres figyelemmel kísérés, ellenőrzés megelőző vagy korrekciós intézkedés  Szervezeti felépítés és felelősség – egyéni és csoportos felelősség  Szakmai alkalmasság nyilvántartása  Tájékoztatás – fontos információk hozzáférhetők legyenek  Dokumentáció – nyomon követhetőség biztosítása  Szerződéses tevékenységek – szervezet céljainak elérése

9 445/2011/EU rendelet III. melléklet – ECM tanúsítványra vonatkozó követelmények és értékelési szempontok II. A karbantartás-fejlesztési feladatkörre  Kritikus alkatrészek – karbantartási tevékenység azonosítása, irányítása  ÁMÉ-nak való megfelelés  Karbantartási berendezések – használata, tárolása, karbantartása  Tehervagon üzembeállítása során – dokumentáció  Karbantartási napló III. A jármállomány-karbantartás irányítási feladatkörre  Alkalmasság a karbantartás végrehajtására  Karbantartási terv betartása  Ellenőrző intézkedések  Újbóli üzembe helyezés  Tájékoztatás – vasúttársaságok, pályahálózat működtetők IV. A karbantartás-végrehajtási feladatkörre  Karbantartási dokumentumok, terv / tény ellenőrzése  Karbantartási dokumentumok ellenőrzése  Mérőeszközök minősítése, tárolása, azonosítása  Személyi és tárgyi eszközök minősítése  Tájékoztatás - az elvégzett karbantartásról, biztonságot érintő hibáról

10 1. GYSEV általános bemutatása 5. ECM nyomonkövetés 2. GYSEV infrastruktúra helyzete 3. ECM követelmények és értékelés 4. Integrál Irányítási Rendszer (IIR) 6. ECM struktúra – információ csere

11 Integrált Irányítási Rendszer Kézikönyv hatálya: A GYSEV Zrt. piaci pozíciójának erősítése, versenyképességének javítása és az érdekelt felek elégedettségének növelése érdekében az MSZ EN ISO 9001:2009, MSZ EN ISO 14001:2005, MSZ 28001:2008 szabványok - és a 40/2006. (VI. 26.) GKM rendelet, a Bizottság 445/2011 EU rendelete -, illetve a nemzeti vasúti törvények követelményeit kielégítő Integrált Irányítási Rendszert működtet a GYSEV Zrt. magyar üzemének minden egységénél, a szervezet teljes tevékenységi körére vonatkozóan az alábbi folyamatokra:  személyszállítási,  forgalmi,  pályafenntartási,  biztosítóberendezési  távközlési,  felsővezetéket működtető,  magasépítményi-karbantartási tevékenységet végző,  vasúti járművek üzemeltetésével és karbantartásával foglalkozó egységek,  a vendéglátási egységek, valamint  az informatikai,  beszerzés és készletgazdálkodási,  pénzügyi, humán és biztonsági szolgáltatások,  ingatlan menedzsment és  ellátó egységek

12 Az Integrált Irányítási Rendszer (IIR) alapdokumentumai : Bevezetés fejezete I. Kötelező közös elemek követelményének összesített ismertetése fejezete II. Minőségirányítás fejezete (MIR) III. Környezetközpontú fejezete (KIR) IV. Munkahelyi Egészségvédelem és Biztonság Irányítási Rendszer (MEBIR) fejezete V. Vasútbiztonság fejezete (BIR) Mellékletek: IK-7 Az érvényben lévő eljárások összesítő táblázata alapján kapcsolódó eljárások GYSEV Zrt. Intranetjén az Utasítás Albumban aktuálisan összegyűjtött vonatkozó külső előírások, jogszabályok GYSEV Zrt. Intranetjén az Utasítás Albumban aktuálisan összegyűjtött, a tevékenységhez kapcsolódó belső utasítások, szabályzatok GYSEV Zrt. Szervezeti és Működési Szabályzata (SZMSZ)

13 Integrált Irányítási Rendszer Kézikönyv Minőségirányítás GYSEV Zrt.-nél alkalmazott MSZ EN ISO 9001:2009 szabvány követelményeire épülő minőségirányítási rendszer dokumentált szabályozását mutatja be. Környezetirányítás GYSEV Zrt.-nél alkalmazott MSZ EN ISO 14001:2005 szabvány követelményeire épülő Környezetközpontú irányítási rendszer dokumentált szabályozását mutatja be. Munkahelyi Egészségvédelem és Biztonság Irányítási Rendszere (MEBIR) GYSEV Zrt.-nél alkalmazott MSZ 28001:2008 szabvány követelményeire épülő rendszer dokumentált szabályozását mutatja be. Vasútbiztonsági rendszer GYSEV Zrt.-nél alkalmazott biztonságirányítási rendszer dokumentált szabályozását mutatja be.

14 GYSEV Zrt ECM tanúsítványa

15 2. GYSEV infrastruktúra helyzete 3. ECM követelmények és értékelés 4. Integrál Irányítási Rendszer (IIR) 6. ECM struktúra – információ csere 5. ECM nyomonkövetés 1. GYSEV általános bemutatása

16 1078/2012/EU rendelet – a biztonsági tanúsítvánnyal rendelkező vasúttársaságok, pályahálózat-működtetők, és a karbantartásért felelős szervezetek által alkalmazandó, a nyomon követésre vonatkozó közös biztonsági módszer Nyomonkövetési eljárás  Kiterjed az irányítási rendszer valamennyi folyamatára  Nyomon követés stratégiájának, prioritásának és tervének meghatározása  Információk gyűjtése és elemzése  Cselekvési terv készítése  Cselekvési terv végrehajtása  Intézkedések hatékonyságának értékelése  Nyomon követési rend hatékonyságának dokumentálása A rendeletet június 7-től kell alkalmazni.

17 Nyomonkövetési eljárás menete Kockázat azonosítás és kockázatértékelési eljárás Kockázatok Kapcsolódó folyamatok és eljárások, valamint műszaki, üzemeltetési és szervezeti kockázatkezelési intézkedések kidolgozása Kockázatok

18 1. GYSEV általános bemutatása 6. ECM struktúra – információ csere 2. GYSEV infrastruktúra helyzete 3. ECM követelmények és értékelés 4. Integrál Irányítási Rendszer (IIR) 5. ECM nyomonkövetés

19 ECM struktúra – információ csere GYC, GYSEV GYSEV GYC, GYSEV GYSEV

20 ECM struktúra – információ csere Nemzeti Közlekedési Hatóság  Vasútvállalatok engedélyezése  Karbantartó és javító műhelyek engedélyezése  Karbantartásért felelős szerv engedélyezése  Karbantartási technológiák engedélyezése  Hatósági jogkörbe tartozó engedélyek kiadása  Vasútvállalat éves felügyeleti ellenőrzése  Járművek eseti ellenőrzése  Nemzeti vagonregiszterben (NVR) összegyűjti és továbbítja az összeurópai informatikai rendszerébe (RSRD) Vasútvállalatok  Adatszolgáltatási kötelezettség a hatóság felé  Bilaterális szerződés vagy AVV, mint egységes szerződéses viszony alapján jelenti az üzembentartó felé a megállapításait  Futásteljesítmény adatok átadása a karbantartással megbízott szervezet részére Üzembentartó  Adatszolgáltatás a hatóság részére  Hatósági engedélyezések kezdeményezése  A felügyelete alatt lévő járművek karbantartási rendszerének működtetésére megbíz egy ECM-et

21 ECM struktúra – információ csere Karbantartásért felelős szerv  Elkészíti a felügyelete alatt lévő vagonok karbantartási és javítási technológiáját  Felelőséggel tartozik a felügyelete alatt lévő vagonok műszaki állapotáért  Karbantartások tervezése, végrehajtása  Intézkedik a javítások, átvizsgálások elvégzéséről  Ellenőrzi az elvégzett munkák minőségét  Nyilvántartja az elvégzett tevékenységeket  Tájékoztatást nyújt a hatóság és a vele szerződéses kapcsolatban álló szervezetek részére Járműjavító  A 445/2011-es EU rendelet által előírt feltételeket teljesíti  Megfelelőséget ellenőrző szervezetek: Nemzeti Közlekedési Hatóság Karbantartással megbízott szervezet Üzembentartó Egyéb tanúsító szervezetek – VPI  Az elvégzett munkáról dokumentáció készítése

22 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "Budapest, 2013.02.13. Információcsere a vasúti járművek karbantartása során Nagy Tibor Vezetőmérnök GYSEV Zrt."

Hasonló előadás


Google Hirdetések