Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Új szabályok, új fogalmak az elektronikus ügyintézésben dr. Kis Gergely főosztályvezető E-Közigazgatási Főosztály 2012.06.19 1.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Új szabályok, új fogalmak az elektronikus ügyintézésben dr. Kis Gergely főosztályvezető E-Közigazgatási Főosztály 2012.06.19 1."— Előadás másolata:

1 Új szabályok, új fogalmak az elektronikus ügyintézésben dr. Kis Gergely főosztályvezető E-Közigazgatási Főosztály

2 2 Áttekintés - a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló évi CXL törvény (Ket.) évi CLXXIV. törvény (Ket. és kapcsolódó jogszabályok, pl évi XXXV. Eatv. módosítása – minősített tanúsítványon alapuló fokozott biztonságú e-aláírás, automatizálható aláírási folyamat lehetősége)

3 A végrehajtási rendeletek -82/2012. (IV. 21.) Korm. rendelet a Ket. e-ügyintézéssel kapcsolatos kormányrendeleteinek módosításáról -83/2012. (IV. 21.) Korm. rendelet a szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatásokról és az állam által kötelezően nyújtandó szolgáltatásokról -84/2012. (IV. 21.) Korm. rendelet az egyes e-ügyintézéshez kapcsolódó szervezetek kijelöléséről (fő felelős szervezetek a KEK KH, NISZ és a Magyar Posta) -85/2012. (IV. 21.) Korm. rendelet az e-ügyintézés részletes szabályairól

4 Szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatások -Ügyfél időszakos értesítése, tájékoztatási szolgáltatások -Összerendelési nyilvántartás -Azonosítási szolgáltatás -Elektronikus dokumentumokhoz kapcsolódó szolgáltatások (pl. titkosítás, tárolás, hitelesítés, aláírás-ellenőrzés, papír-digitális konverzió) -Hozzáférés biztosítása iratkezelő rendszerhez, informatikai rendszerhez, elektronikus nyilvántartásokhoz

5 Állam által kötelezően nyújtandó szolgáltatások -Rendelkezési nyilvántartás -Iratérvényességi nyilvántartás, hitelesítés-szolgáltatás, e-aláírás ellenőrzési szolgáltatás -Központi azonosítási ügynök -Elektronikus és papír alapú iratok közti konverzió, hitelesítés -Elektronikus fizetési lehetőség biztosítása -Azonosításra visszavezetett dokumentumhitelesítés

6 Elektronikus Ügyintézési Felügyelet Az elektronikus szolgáltatások magasabb színvonalát biztosítja, minimális informatikai és biztonsági követelményeit határozza meg Szolgáltatások bejelentése, engedélyeztetése Szakmai támogatás, tájékoztatás, ajánlások, javaslattétel további szükséges döntésekhez

7 Projektek, gyakorlati megvalósítás I. Kapcsolódó EKOP projektek: -NEK koncepció és pilotprojekt (oktatási és kormányzati szolgálati tisztviselői kártya) -Az integrált ügyfélszolgálatok interoperabilis informatikai infrastruktúrájának kialakítása -Teljeskörű ügyfélazonosítás -Telefonos ügyfélszolgálat megújítása -Egységes központi elektronikus irat- és dokumentumkezelés megvalósítása

8 Projektek, gyakorlati megvalósítás II. Kapcsolódó ÁROP projektek: -E-közigazgatás jogszabályi környezetének felülvizsgálata -E-közigazgatási irányítás megújítása -Adatok, információk szolgáltatásával kapcsolatos jogszabályok felülvizsgálata (PSI jobb kihasználása) -Közhiteles nyilvántartásokról, valamint a nemzeti adatvagyon kezeléséről szóló jogszabályok felülvizsgálata

9 Levéltári kapcsolódás -A rendszer nyitott: korábbi levéltári fejlesztéseket, megoldásokat is lehet SZEÜSZ- ként engedélyeztetni - Dokumentumkezelés: az állam sok elemet biztosít majd, az azonosítás után a hitelesítés, titkosítás, jogosultságkezelés könnyítve lesz – esélyegyenlőség hivataloknak -Elektronikus  papír alapú dokumentumátalakítás, hibrid konverzió -Elektronikus dokumentumok tárolása, érvényesség ellenőrzés szolgáltatás, hitelesség ellenőrzés szolgáltatás

10 Kérdések, vélemények

11 Köszönöm a figyelmet! dr. Kis Gergely


Letölteni ppt "Új szabályok, új fogalmak az elektronikus ügyintézésben dr. Kis Gergely főosztályvezető E-Közigazgatási Főosztály 2012.06.19 1."

Hasonló előadás


Google Hirdetések